اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری چاروسا برگزار شد+تصاویر

با حضور رئیس کل و دادستان استان مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری چاروسا برگزار شد.

مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری چاروسا برگزار شد+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، امروز با حضور امام جمعه شهرهای قلعه رئیسی و دیشموک، رئیس کل دادگستری استان، دادستان استان، نیرویهای قضایی و دادگستری استان، بخشدار شورای اداری، شورای شهر و شهردارقلعه رئیسی،شورای حل اختلاف چاروسا، مدیران ادارات بنیاد شهید، راهداری، منابع طبیعی، محیط زیست و با حضور خانواده معظم شهدا و مردم شهر قلعه رئیسی مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری چاروسا برگزار شد.

 

تاخیر یک ساعته در برگزاری مراسم و رعایت پروتکول های بهداشتی در برگزاری مراسم از حاشیه های

 

این مراسم بود.

پس از بیان ویژگی بارز رئیس سابق دادگستری چاروسا از زبان امام جمعه قلعه رئیسی ایشان را وادار به گریه نمود همچنین حلایت سعادت فر از همه مردم چاروسا و حوزه قضایی و درخواستی از از دیگر ویژگی های این مراسم بود.

 

در این مراسم رئیس سابق دادگستری چاروسا به مهمانان خیرمقدم گفته و سپس امام جمعه، رئیس کل دادگستری و رئیس جدید دادگستری چاروسا به سخنرانی پرداختند.

 

سیدسعید سعادت فر در این مراسم ابتدا ضمن خیر مقدم به همه مسئوولین و مهمانان عنوان کرد: از همه کسانی که در این مراسم حضور پیدا کردند و لازم می دانم از همه مردم و مسئولین چاروسا به خصوص امام جمعه قلعه رئیسی و مجموعه دادگستری چاروسا حلالیت بطلبم و امیدوارم در این 4سال و سه ماه اگر خطایی و نگرانی داشتند ما را ببخشند.

رئیس سابق دادگستری چاروسا بیان کرد: از همه مردم و مسئوولین چاروسا درخواست دارم که به همکار بزرگوارم حاج اقا انصاری کمک کنند تا شاهد موفقیت ایشان باشیم.

رئیس جدید حوزه قضایی چاروسا هم در این مراسم ضمن خیر مقدم به همه مسئوولین و مردم و بزرگان بخش چاروسا یادآور شد: لازم می دانم از همه کسانی که در این جلسه حضور پیدا کردند، اما از رئیس کل دادگستری چاروسا تشکر می کنم که اعتماد کردند تا بتوانم در حوزه قضایی به مردم بخش چاروسا خدمت کنم.

صادق انصاری پور با تقدیر از همه قضاتی که از ابتدا دادگستری چاروسا تاکنون خدمت کردند به خصوص دادستان استان که در موعد زمانی در این منطقه خدمت کردند و درادامه به عملکرد دادگستری چاروسا اشاره و بیان کرد: وضعیت موجود در بخش چاروسا موجودی پرونده های شعبه 200 پرونده می باشد که خیلی پرونده مهم هستند که از این تعداد 3 پرونده قتل می باشد پرونده های احکام مدنی 36 پرونده است و اجرای احکام کیفری 61 پرونده می باشد و پرونده های شورای حل اختلاف به خاطر نبود دبیر به مدت یک ماه تقریبا تعطیل بود 98 پرونده داریم و مجموعه پرونده های دادگستری چاروسا 395 پرونده است.

وی با بیان اینکه به رئیس کل دادگستری استان قول می دهم با همکاری مجموعه دادگستری چاروسا، امام جمعه و بزرگان خبر خوشی از پرونده های دادگستری اعلام خواهم کرد و در ادامه به کمبود نیروی انسانی در دادگستری اشاره و خاطرنشان کرد: نیروی انسانی کافی در دادگستری نداریم که امیدواریم در آینده توجه شود، وضعیت ساختمان دادگستری چاروسا وضعیت خوبی ندارد که امیدواریم توجه شود.

 

 

انصاری پور در ادامه به برنامه های آینده خود در چاروسا اشاره و تایید کرد: برنامه های در چاروسا اجرا می شود که در بقیه نقاط استان کمتر مشاهده می شود و در آینده تمامی تلاش خود را بکار می بندم تا این برنامه ها اجرایی شود؛ همکاری و تعامل ضابطه مند با تمامی ادارات سطح بخش بدون جناح و گروه خاص، نظارت مستمر عام و خاص بر ضابطین و برگزاری آموزشی برای ضابطین، پرسش و پاسخ در تمامی روستاها و مناطق بخش حتی این جلسات به دورترین روستاها برده خواهد شد تامناطق محروم بتوانند مشکلات خود را بیان کنند.

رئیس جدید دادگستری چاروسا ادامه داد: ورود مستمر به پروژه های عمرانی به عنوان مدعی العموم و نمی گذاریم گرد ناپاک مدیران ناکارآمد به چشم مردم برسد و هیچ گونه هراسی نداریم و نمی گذاریم این مردم جزء محرومیت چیز دیگری همانند فساد و ناکارآمدی شاهد باشیم، بهبود وضعیت آمار طلاق در سطح بخش از دیگر برنامه های این حوزه قضایی است که نمی گذاریم یک خانواده به راحتی منجر به طلاق شود و در گذشته هم شاهد چنین مورد موفق بودیم، سرکشی از ادارات و مدارس مدیران آموزشی و ادارات بدانند که به راحتی نمی گذاریم یک نوجوان و جوان در آینده نابود و ناامید شود.

 

انصاری پور به ادامه برنامه های خود اشاره و اظهار داشت: استفاده از مجازات جایگزین به جای حبس

 

از دیگر برنامه ها است که در گذشته هم شاهد چندین مورد پرونده بودیم که به جای حبس از دیگر مجازات استفاده کردیم که این مجازات جایگزین به جای حبس مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس دستگاه قضا هم بود، استفاده از ظرفیت وکلا برای ارشاد مردم، استفاده از معتمدین و ریش سفیدان و سفیران صلح برای پیشگیری از وقوع جرم و همچنین برای صلح سازش بین مردم، تغییر و تحول اساسی در شورای حل اختلاف، اجرای سیاسیت کلان دستگاه قضا و دادگستری بخش چاروسا، تکریم ارباب رجوع و اجرای برنامه های فرهنگی مختلف در دادگستری است.

وی خطاب به امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه یکی از دغدغه های حضرتعالی موضوع مواد مخدر و تیراندازی در مراسمات است که مطمئن باشید برخورد و پیگیری اساسی خواهد و در ادامه خطاب به رئیس کل دادگستری و دادستان ادامه داد: اگر نماینده شما در دادگستری چاروسا موضع خود را از مدیران پروازی جدا نمود، اگر زیرمجموعه شما در چاروسا در کمترین امکانات دلخوشی داریم و دلخوشی ما حمایت رئیس کل و دادستان استان است و همین که در یک سال گذشته دو مرتبه رئیس کل دادگستری به این بخش سفر کرد که بسیار مهم است.

انصاری پور تاکید کرد: دلخوشی ما در این منطقه محروم مردمانی با اصالت و جوانانی انقلابی است که همپای دستگاه قضا هستند، دلخوشی در این بخش کارمندانی با صداقت، خانواده های با اصالت، و مهمتر از همه امام جمعه ای داریم که انسانی با صداقت و دغدغه مند زندگی می کنیم و مسئولینی هستند که با صداقت هستند و برای خدمت صداقانه حرکت می کنند لذا با افتخار در این منطقه زندگی می کنم و ادامه خواهم داد.

در پایان این مراسم از زحمات 4سال و سه ماه سید سعید سعادت فر تجلیل و حجت الاسلام صادق انصاری پور به عنوان رئیس جدید دادگستری چاروسا منصوب شد.

 

گزارش "سیدحسن آرمند"

انتهای پیام/82021

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول