اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

شرایط خوب صادرات محصولات کشاورزی به عراق

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت با اشاره به شرایط خوب صادرات محصولات کشاورزی به عراق، گفت: اعمال برخی محدودیت‌های صادرات کشاورزی موقتی و حسب شرایط داخلی این کشور تغییر می‌کند.

شرایط خوب صادرات محصولات کشاورزی به عراق

محمود بازاری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد اعمال برخی محدودیت‌های صادرااتی محصولات کشاورزی به کشور عراق، گفت: دولت عراق با توجه به فصل برداشت محصولات کشاورزی هر ساله یک سری محدودیت‌های وارداتی برای محصولات کشاورزی اعمال می‌کند که این کار  یا از طریق تعرفه‌گذاری انجام می‌شود و یا واردات آن محصول به کشور عراق برای مدت محدودی ممنوع می‌شود. 

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه اعمال این گونه محدودیت‌ها برای حمایت از تولید داخلی این کشور است، افزود: محدودیت‌های وارداتی محصولات کشاورزی به کشور عراق معمولا موقتی و برحسب شرایط و وضعیت تولید این کشور است.

وی با بیان اینکه اعمال این‌گونه محدودیت‌ها تاثیری بر روند تجاری ما ندارد، گفت: صادرکنندگان طی سال‌های اخیر با وضعیت صادرات به این کشور آشنا شده‌اند، بنابراین براساس شرایط اقدام به صادرات می‌کنند، ضمن اینکه در موارد بسیاری نیز وقتی این کشور در محصولی دچار کمبود می‌شود، این محدودیت‌ها را لغو می‌کند و لذا شرایط صادرات برای صادرکنندگان و تجار ما فراهم می‌شود. 

بازاری بیان داشت: در حال حاضر وضعیت صادرات محصولات کشاورزی ایران به عراق بسیار خوب است. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول