اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

اسماعیلی: مسئولانِ ناتوان از حل مشکلات مردم، عرصه را به نیروهای کاردان بسپارند

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولانی که نمی توانند معیارهای خود را با شاخص‌های انقلابی تطبیق دهند عرصه را به دلیر مردان پاکدست واگذار کنند.

اسماعیلی: مسئولانِ ناتوان از حل مشکلات مردم، عرصه را به نیروهای کاردان بسپارند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، مهدی اسماعیلی در نشست علنی امروز (7 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود گفت: اظهارات نابخردانه رئیس جمهور فرانسه در توهین به ساحت قدسی پیامبر اسلام (ص) را محکوم نموده و یادآوری می‌کنم که چنین سناریوهای شیطانی نمی‌تواند در برابر اسلام خواهی جهانیان سدی ایجاد کند.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران نعمت بزرگ و امانت گران‌بهای شهدا و امام راحل در اختیار ما بوده و حفظ نظام از اوجب واجبات است؛ آنچه که باید اذعان کرد نقش آفرینی برجسته مردم در تمامی عرصه‌های اجتماعی بوده که با مقاومت و پایداری خستگی ناپذیر، الحق و الانصاف سنگ تمام گذاشتند و با تمام وجود و بضاعت خویش پشتوانه محکم نظام و از دستاور آن نیز بودند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: علیرغم اقدامات مهم انجام یافته و برخورداری از استقلال و اقتدار بی بدیل ملی ،کمبودها و ضعف هایی وجود داشته که متاسفانه نتوانسته ایم آنگونه که در شان ملت باشد عمل کنیم. نفوذ برخی صاحب منصبان نا اهل و مرفهین بی درد در رده‌های مختلف مدیریتی و سوء تدبیر و سیاست‌های غلط در حوزه‌های گوناگون کشور به ویژه در حوزه اقتصادی و اتکا نکردن بر راهبردهای اقتصاد مقاومتی و توانمندی‌های داخلی و اتخاذ تصمیات شتابزده و اغلب فاقد پشتوانه اثر بخش علمی شیرازه سیاست‌های اقتصادی کشور را از هم پاشیده و به بیماری مهلک بی ثباتی اقتصادی گرفتار کرده است.

وی اظهار کرد: در ادامه این بهم ریختگی‌های مدیریتی بی توجهی به نظام آموزشی کشور و در اولویت نبودن آن، عدم حمایت جدی از صنایع تولیدی، کشاورزی، دامداری، بیمه‌های محصولات کشاورزی،  نبود برنامه مدون در تامین مناسب نهاده‌های دامی، تورم، گرانی افسار گسیخته و نابسامانی در بازار بورس کمر ملت را که در برابر دشمنان راست قامتانه ایستادند شکسته است.

اسماعیلی تصریح کرد: خدایا ما را به سبب این غفلت‌ها و قصور که باعث رنجش مردم شریفمان شده ایم ببخش و بیامرز، اما ملت بزرگ ایران ما فرزندان شما در مجلس انقلابی اطمینان می‌دهیم به فضل و مدد الهی و با الهام از رهنمودهای حکمیانه رهبر فرزانه انقلاب با همان روحیه جهادی و تفکر بسیجی با تشکیل قرار گاهی توانمند جنگ اقتصادی با استکبار جهانی و سودجویان بی رحم داخلی را به پیروزی رسانده و حلاوت آن را به ارمغان خواهیم آورد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته در این راستا به همه افرادی که نمی توانند خود را با شاخص‌های انقلابی و جهادی تطبیق دهند هشدار می‌دهیم تا بیش از این مورد تنفر مردم قرار نگرفته اند رفتار و منش بی خاصیت خود را تغییر دهند و یا عرصه را به افراد شجاع و دلیرمردانی پاکدست و کاردان بسپارند؛ زیرا این عرصه، عرصه رزم بوده نه بزم!

اسماعیلی در ادامه نطق خود به مباحث حوزه انتخابیه پرداخت و طی تذکری به وزیر نیرو گفت: چرا علی رغم تذکرات متعدد مکتوب و حضوری اینجانب در تکمیل و به بهره‌داری رساندن سد مهم شهریار که اراضی قبل از دشت وسیع و مستعد کاغذکنان و مرکزی بی‌صبرانه به آن نیاز دارند و نیز گرمی چای که تامین کننده آب شرب سالم برای اهالی میانه که حدود 20 سال برای استفاده آن لحظه شماری می‌کنند اقدام جدی صورت نگرفته است.آقای وزیر! باید بدانید که در شان مردم میانه نیست که برای به دست آوردن آب سالم با دبه و گالن به چشمه‌های اطراف بروند و اینگونه برنجند و تحقیر شوند.

وی در ادامه افزود: آقای اردکانیان! مردم آب شرب و حق آبه سد شهریار را می‌خواهند این مشکلات در کجای طرح پویش الف_ب وزارت نیرو بوده که هزینه‌های میلیاردی برای این طرح در نظر گرفتید؛ چرا هنوز لغو دستور ممنوعیت و محدودیت کشت برنج در شهرستان میانه را که با کمترین مصرف آبهای سطحی و رودخانه‌های مجاور بیش از 4 هزار شالیکار به آن مشغول می‌شوند را صادر نکرده اید این نگاه تبعیض آمیز و ضد تولید ملی را به هیچ وجه بر نمی‌تابیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن تذکر به وزیر راه و شهرسازی گفت: بارها متذکر شده‌ام که 13 درصد راه‌های استان در شهرستان میانه است آیا می‌دانید بیش از 100 روستای تابعه فاقد راه ساخته شده هستند سوال اینجاست که جرم و گناه این روستائیان مظلوم و محروم چیست که در روستا زندگی می‌کنند و به لحاظ بی کفایتی مسئولان حقوق اولیه شهروندی آنها اینگونه پایمال می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول