اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار درباره خشونت‌های مسلحانه در 5 ایالت آمریکا بعد از انتخابات

در مطالعه‌ای که به تازگی منتشر شده، درباره خطر خشونت مسلحانه در چندین ایالت آمریکا به ویژه 5 ایالت از سوی گروه‌های شبه‌نظامی در روزهای منتهی به انتخابات و پس از آن هشدار داده شده است.

هشدار درباره خشونت‌های مسلحانه در 5 ایالت آمریکا بعد از انتخابات

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، در مطالعه‌ای که هفته گذشته منتشر شد، درباره احتمال بالای خشونت مسلحانه مرتبط با انتخابات از سوی گروه‌های شبه‌نظامی در پنج ایالت آمریکا هشدار داده شده است.

گزارش مشترک پروژه داده‌های وقایع و موقعیت درگیری‌های مسلحانه (ACLED) و MilitiaWatch، ایالت‌های پنسیلوانیا، جورجیا، میشیگان، ویسکانسین و اورگن را جزو ایالت‌هایی تعیین کرد که احتمال افزایش فعالیت شبه‌نظامیان در روزهای منتهی به روز انتخابات آمریکا در سوم نوامبر (۱۳ آبان) و در روزهای بعد از روز انتخابات در آن‌ها وجود دارد.

به نوشته وبگاه خبری «هیل»، در این گزارش، کارولینای شمالی، تگزاس، ویرجینیا، کالیفرنیا و نیو مکزیکو هم جزو ایالت‌هایی هستند در معرض خطر سطح متوسط فعالیت شبه‌نظامیان قرار دارند.

این گزارش هشدار داد «گروه‌های شبه‌نظامی و سایر بایگران غیر دولتی تهدیدی جدی برای امنیت رای‌دهندگان آمریکایی ایجاد می‌کنند. در طول تابستان و در ایام منتهی به روز انتخابات عمومی، این گروه‌ها در ارتباط با اقداماتی از مداخله در اعتراضات تا سازماندهی توطئه‌های آدم‌ربایی که هدف آن مقامات منتخب است، پرجرأت‌تر شده‌اند.»

در ادامه این گزارش آمده است: این گروه‌ها برای نبردهای شهری و روستایی آموزش می‌بینند، از تبلیغات استفاده می‌کنند و با عنوان عملیات امنیتی برای رویدادهای آنلاین و حضوری عمل می‌کنند. 

همچنین گفته شده که این گروه‌ها به دنبال انجام اقداماتی به موازات نیروهای امنیتی و پلیس هستند و از نُه گروه به عنوان گروه‌های فعال‌تر نام برده شده است. 

به گفته سخنگوی ACLED در این تحقیق مشترک فعالیت‌های بیش از ۸۰ گروه از اول تابستان مورد بررسی قرار گرفته که اغلب آن‌ها راستگرا هستند. 

پیشتر رئیس‌جمهور آمریکا در مناظره انتخاباتی خود با بایدن از طرفدارانش خواست با حضور در مراکز رای‌گیری اوضاع را به دقت تحت نظر بگیرند.

این درخواست به یکی دیگر از نگرانی‌های انتخاباتی در آمریکا بخصوص در میان اعضای حزب دموکرات تبدیل شده است. کارشناسان انتخاباتی دموکرات و مستقل آمریکایی درخواست ترامپ از حامیانش برای عمل کردن به عنوان ناظران غیررسمی در انتخابات ماه نوامبر را تلاش برای ارعاب رأی‌دهندگان توصیف کرده و برخی دیگر آن را تلاش برای به آشوب کشاندن روز انتخابات تلقی کرده‌اند. با این حال حزب جمهوری‌خواه آمریکا هزاران فرد داوطلب را برای نظارت بر مراکز شمارش زودهنگام آرای پستی تهییج کرده تا بتواند شواهدی از تقلب در انتخابات پیدا کند.

۲۰ منبع آگاه به الجزیره گفته‌اند در سراسر «ایالت‌های کلیدی» نظیر پنسیلوانیا، فلوریدا و ویسکانسین ناظران انتخاباتی به دنبال یافتن تخلفاتی به خصوص در رأی‌‌گیری‌های پستی خواهند بود. گرچه گفته نشده تاکنون چند نفر برای انجام مأموریت نظارتی داوطلب شده‌اند، ستاد انتخاباتی ترامپ قبلاً اعلام کرده بود قصد دارد ۵۰ هزار نفر را در سراسر ایالات متحده برای انجام این کار به خدمت بگیرد.

شبکه «ان‌بی‌سی» پیش‌بینی کرده با توجه به این که انتخابات امسال آمریکا در زمینه‌ای از خصومت حزبی و ناآرامی‌های اجتماعی اتفاق می‌افتد، فشار بی‌سابقه‌ای به روسای پلیس و کلانترها برای حفظ نظم در پایگاه‌های رای‌گیری وارد خواهد شد. وضعیتی که به گفته این رسانه، گروه‌های شبه‌نظامی راستگرای حامی ترامپ که به درخواست او «ارتش ناظران بر انتخابات» را تشکیل داده‌اند به تشدید آن دامن می‌زنند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول