اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

گرانی نهاده دامی دلیل اصلی افزایش قیمت دام زنده و گوشت/نقش دلالان در افزایش قیمت گوشت

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، بر لزوم تخصیص ارز دولتی برای تأمین نهاده های دامی تأکید کرد و گفت: مسئولان بانک مرکزی باید نسبت به این مسئله پاسخگو باشند. قطعا بعد از تأمین دارو، مهم ترین مسئله تأمین نهاده دامی و کنترل قیمت محصولات پروتئینی مانند گوشت قرمز است.

گرانی نهاده دامی دلیل اصلی افزایش قیمت دام زنده و گوشت/نقش دلالان در افزایش قیمت گوشت

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، غلامرضا نوری قزلجه، با اشاره به افزایش قیمت گوشت قرمز در کشور، اظهار داشت: افزایش قیمت گوشت به افزایش قیمت دام زنده بر می گردد، تولیدکنندگان اعلام می کنند که در ماه های اخیر قیمت گوشت افزایش نداشت و حالا قیمت این محصول خود را با تورم و قیمت سایر محصولات منطبق کرده است.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت دام زنده، گرانی نهاده دامی است، در شرایط کنونی برخی از نهاده ها بدون ارز ترجیحی تأمین شده و این مسئله موجب افزایش هزینه تأمین نهاده می شود.

لزوم تخصیص ارز دولتی برای تأمین نهاده های دامی

نوری قزلجه بر لزوم تخصیص ارز دولتی برای تأمین نهاده های دامی تأکید کرد و گفت: اگر برای دولت مقدور باشد، باید ارز ترجیحی برای خرید نهاده ها دامی اختصاص دهد، از این رو مسئولان بانک مرکزی باید نسبت به این مسئله پاسخگو باشند. قطعا بعد از تأمین دارو، مهم ترین مسئله تأمین نهاده دامی و کنترل قیمت محصولات پروتئینی مانند گوشت قرمز است.

نقش دلالان در افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار

وی ادامه داد: یکی از مسائل تأثیرگذار در افزایش قیمت گوشت، فعالیت سودجویان و دلالان در بازار است، از این رو دستگاه های نظارتی و دولت باید از بروز اختلاف قیمت در بازار جلوگیری کنند. افزایش قیمت محصولات باید متناسب با میزان افزایش قیمت نهاده باشد، یعنی اگر نهاده یک درصد گران شد، قیمت گوشت نیز به همان میزان افزایش یابد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس ادامه داد: محصولات پروتئینی و لبنی جزء مایحتاج ضروری مردم است، حال اگر قیمت ها افزایش یافت، دولت باید برای اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه برنامه ریزی کلانی را صورت دهد.

انتهای پیام/60001/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول