اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

مرکز فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در گیلان افتتاح شد

مرکز فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در گیلان به‌منظور رصد مداوم مشکلات بخش تولید و سرمایه‌گذاری استان و پیگیری مشکلات به‌صورت غیرحضوری، به بهره‌برداری رسید.

مرکز فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در گیلان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس سازمان صمت گیلان  عصر امروز در مراسم افتتاح مرکز فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و طرح‌های سرمایه‌گذاری گیلان اظهار کرد: این مرکز بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای حمایت از تولید و رفع موانع سرمایه‌گذاری به‌منظور تسهیل بخشیدن با امور با حضور نمایندگان همه دستگاه‏‎های مرتبط تشکیل‌شده است که به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگو خواهند بود.

فرهاد دلق‌پوش هدف از این رویداد را رصد مداوم مشکلات بخش تولید و سرمایه‌گذاری گیلان دانست و افزود: در این مرکز، نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با بخش تولید و صنعت مستقرشده‌اند و صاحبان صنایع، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران می‌توانند به‌صورت غیرحضوری، مشکلات خود را برای پیگیری از سوی دستگاه‌های اجرایی مطرح کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن باهم افزایی دستگاه‏‌های مرتبط که از قبل هماهنگی و آمادگی لازم انجام‌گرفته است، گره‌گشایی کنند.

وی با اشاره به اینکه شرایط تحریم ظالمانه و معضل ویروس کرونا باعث شده است تا برخی واحدهای تولیدی دچار چالش شوند، بیان کرد: اکنون فرصت مناسبی برای حمایت عملیاتی از صاحبان صنایع و فعالین اقتصادی استان با اتکا به ظرفیت‌های قانونی و توانمندی بومی و داخلی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در بخشی دیگر از سخنان خود به رتبه سوم کشوری در تعداد پرداخت تسهیلات در قالب رونق تولید اشاره کرد و گفت: تاکنون به هزار و ۷۵۶ واحد بر اساس مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان، بیش از یک هزار و ۶۶۴ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است که شکر خدا با همکاری و مساعدت بانک‌ها، شاهد افزایش ۱۵۱ درصدی جذب تسهیلات نسبت به سال قبل بودیم.

وی با اعلام شماره تماس اختصاصی ۳۳۴۲۸۰۸۳ را به‌منظور تسریع در دسترسی به مسؤولین تصریح کرد: پشتوانه قانونی این مرکز در ماده ۶۱ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر وجود دارد و در صورت اهتمام جدی دستگاه‌های عضو، می‌تواند به مهم‌ترین ابزار تحقق شعار سال یعنی جهش تولید، از طریق حل و فصل مشکلات و رفع موانع از پیش پای فعالان اقتصادی در حوزه‌های صنعتی و سرمایه‌گذاری تبدیل شود.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول