اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

هماهنگی با دستگاه قضایی برای مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز افزایش یابد

مدیرکل دفتر فنی استانداری سمنان گفت: هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و دستگاه قضایی برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در این استان افزایش یابد.

هماهنگی با دستگاه قضایی برای مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسن ترکمانی بعدازظهر امروز در جلسه ویدئوکنفرانسی بررسی ساخت و ساز غیرمجاز به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری اظهار کرد: جلسه بررسی ساخت و سازهای غیرمجاز به‌صورت ماهانه به ریاست فرمانداران شهرستان‌های استان برگزار شود.

وی افزود: جلسه بررسی ساخت و سازهای غیرمجاز باید به‌صورت مستمر در استان سمنان برگزار شود و با اجرای مصوبات جلسات می‌توان برای حفظ اراضی ملی و عرصه طبیعی اقدام بهتری انجام داد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری سمنان ادامه داد: دستورالعمل‌ها و رویه‌های اجرایی خوبی از سوی وزارت کشور برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز ابلاغ شده است که با تلاش مسئولان برای اجرای این دستورالعمل‌ها اقدام شود.

ترکمانی خاطرنشان کرد: هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و دستگاه قضایی استان سمنان برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز افزایش یابد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: اراضی واقع در محدوده روستاهای استان به‌طور عمده فاقد سند هستند که به دلیل نداشتن سند، ساخت و سازهای انجام‌شده در این اراضی هم فاقد پروانه ساختمانی می‌شود.

مهدی صمیمیان بیان کرد: اداره کل ثبت اسناد استان سمنان برای رفع این مشکل پیگیری‌های لازم را انجام دهد و برای سنددار شدن اراضی روستایی فاقد سند اقدام شود.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مربوط، نیروی انتظامی و دهیاری افزایش یابد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان عنوان کرد: برخی نواقص در اصول اداری مانند سنددار نبودن اراضی اطراف روستاها به ساخت و سازهای غیرمجاز دامن می‌زند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول