اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مشکلات مالی؛ عامل کاهش گشت‌های نظارتی جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: به دلیل مشکلات مالی دستگاه‌های اجرایی، گشت‌ها برای نظارت بر اراضی کشاورزی و ملی برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز کاهش چشمگیری داشته است.

مشکلات مالی؛ عامل کاهش گشت‌های نظارتی جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدحسن میرعماد عصر امروز در جلسه ویدئوکنفرانسی بررسی ساخت و ساز غیرمجاز به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری اظهار کرد: آرای متناقض دستگاه قضا در پرونده‌های ساخت و سازهای غیرمجاز، در بعضی موارد باعث مشکلات اجتماعی می‌شود و نیاز است برای رفع این چالش اساسی اقدام‌های مؤثرتری انجام شود.

وی اضافه کرد: به دلیل مشکلات مالی دستگاه‌های اجرایی، گشت‌ها برای نظارت بر اراضی کشاورزی و ملی برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز کاهش چشمگیری داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه رویه‌های قانونی برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز باید دارای ضمانت‌نامه‌های اجرایی و الزام‌آور باشد، ادامه داد: تشدید نظارت و افزایش گشت‌زنی در درازمدت می‌تواند در کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز تأثیرگذار باشد.

شهردار سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: قبل از اعطای مجوز برای لوله‌کشی آب، برق، تلفن و گاز، شرکت‌های خدمات‌رسان برای قانونی بودن ساخت و سازها از شهرداری‌ها استعلام کنند.

سیدمحمد ناظم‌رضوی ادامه داد: اگر هماهنگی دستگاه‌های اجرایی با شهرداری‌ها برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز افزایش یابد، به‌طور حتم این پدیده شوم در استان کاهش چشمگیری می‌یابد.

وی با بیان اینکه رویه‌های قضایی واحد برای جلوگیری از ساخت وسازهای غیرمجاز در حریم شهرهای اتخاذ شود، گفت: جلسات هماهنگی برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در سال جاری در استان سمنان ادامه یابد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان بیان کرد: در زمان ساخت و سازها در اراضی از مالکان خواسته شود که پروانه و مجوز ساخت را در قالب تابلو در کنار ساختمان در حال ساخت نصب کنند.

علیرضا فلاحی گفت: با اجرای این طرح مشخص خواهد شد که ساختمانی که در یک منطقه در حال ساخت است، دارای مجوز قانونی بوده و یا غیرمجاز ساخته شده است.

وی تصریح کرد: تمامی اراضی بنیاد مسکن در نقاط مختلف استان مشخص و دارای سند است و بر اساس چارچوب قانونی تعرض به این زمین‌ها، برخورد شدید قضائی را در پی خواهد داشت.

مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان خاطرنشان کرد: مالکانی که مشغول ساخت و سازهای غیرمجاز باشند، از مزایای دریافت تسهیلات بانکی و خدمات برق، گاز، آب و تلفن بی‌بهره شوند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول