اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فرصتی جدید جهت ورود بسیج دانشجویی به عرصه علم و فناوری

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی کشور با تاکید بر ضرورت ورود بسیج دانشجویی به عرصه علم و فناوری گفت: مراکز تحقیقاتی و پژوهشی بسیج دانشجویی فصل جدیدی برای مواجهه با مسائل کشور و حل آن ها را باز و آغاز کرده است.

فرصتی جدید جهت ورود بسیج دانشجویی به عرصه علم و فناوری

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حامد اقبالی عصر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌ها و معرفی مراکز تحقیقاتی بسیج دانشجویی استان فارس، در جمع خبرنگاران به راه اندازی مراکز تحقیقات و پژوهشی در حوزه‌های مختلف پزشکی، علوم انسانی، مهندسی، علوم پایه و… اشاره کرد و یکی از اهداف این مراکز را حل مسائل با هدایت دانشجویان به سوی مسئله‌محوری برشمرد. 

وی با بیان اینکه مراکز تحقیقاتی بسیج دانشجویی فصلی نوین برای مواجهه با مسائل کشور و حل آنها را باز و آغاز کرده است، اظهار داشت: این مراکز به صورت حرفه‌ای به حل مسائل و مشکلات کشور می‌پردازد و در این زمینه دستاوردهای خوبی داشته‌ایم که مؤید تأثیر شایسته این حرکت علمی است.

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی کشور ادامه داد: مراکز تحقیقاتی این مجموعه فرصتی جدید در اختیار دانشجویان به ویژه دانشجویان بسیجی قرار می‌دهد و زیرساخت ورود بسیج دانشجویی در عرصه علم و فناوری را فراهم کرده است.

اقبالی با تاکید بر ضرورت شناسایی مسائل به صورت دقیق و استفاده از ظرفیت بدنه نخبگانی جامعه در این راستا، تصریح کرد: فعالیت مراکز تحقیقاتی باید هوشمندانه و همراه با اتخاذ راهبردهای صحیح باشد.

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه مراکز تحقیقاتی و پژوهشی این سازمان علاوه بر فعالیت‌های پژوهشی به تربیت نیروی انسانی و آموزش نیز می‌پردازد اضافه کرد: در این راستا به توانمندسازی نیروها و دانشجویان نیاز است.

وی آموزش دانش با رویکردی انتقادی به نظام دانشگاهی و تولید محتوای علمی متناسب با انقلاب اسلامی در رشته‌های مختلف و آموزش و گسترش آن در میان دانشجویان را از رویکردهای معاونت پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی عنوان و خاطرنشان کرد: توسعه دانش با رویکرد احصا و حل کاربردی مسائل انقلاب اسلامی با به کارگیری ظرفیت‌های بالقوه بسیجیان از رویکردهای دیگر این معاونت بوده که در این راستا جلسات کارشناسی با حضور اساتید و صاحب‌نظران عرصه علم و فناوری برگزار شده است.

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی کشور افزود: در راستای استمرار حرکت پرشتاب علمی کشور و دستیابی به قله‌های عزت و افتخار و منویات مقام معظم رهبری، همکاری و تعامل سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی علم و فناوری نیاز است.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول