اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

روستاهای بالای ۲۰ خانوار کرمانشاه تا ۲ سال آینده از نعمت گاز برخوردار می‌شوند

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ کل روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

روستاهای بالای ۲۰ خانوار کرمانشاه تا ۲ سال آینده از نعمت گاز برخوردار می‌شوند

سیروس شهبازی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: گازرسانی در استان کرمانشاه از سال ۷۲ آغاز شده، هم‌اکنون به طور متوسط ۹۳ درصد جمعیت استان به شبکه سراسری گاز دسترسی دارند.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۹ درصد جمعیت شهری و بیش از ۷۷ درصد جمعت روستایی از نعمت گاز برخوردار هستند، افزود: مشترکان کرمانشاهی روزانه ۱۲ میلیون مترمکعب گاز در بخش‌های مختلف مصرف می‌کنند که طرح بهینه‌سازی موتورخانه‌های خانگی و تجاری در شهرها برای صرفه‌جویی مصرف گاز در زمستان اجرا شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمانشاه تصریح کرد: صرفه‌جویی ۱۰ درصدی مصرف گاز در زمستان برای اجرای طرح بهینه‌سازی موتورخانه‌های خانگی و تجاری پیش‌بینی شده که هزینه‌های بهینه‌سازی موتورخانه‌های تجاری و مسکونی شرکت گاز استان پرداخت می‌کند و مالکان موتور خانه پولی به تعمیرکار پرداخت نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: این طرح را برای  حدود یک‌هزار واحد مسکونی و عمده ادارات دولتی دارای موتورخانه که از نعمت گازبرخوردار هستند، در برنامه کاری است که مشترکان با مراجعه به سایت ملی گاز در قسمت بهینه‌سازی موتورخانه‌ها ثبت‌نام می‌کنند.

شهبازی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد روستاهای استان به شبکه سراسری گاز پیوستند، تصریح کرد: در بخش روستایی از حدود ۲ هزار و ۵۹۵ روستای استان، یک‌هزار و ۵۴۱ روستا از نعمت گاز برخوردار هستند و تا دو سال آینده همه روستاهای بالای 20 خانوار کرمانشاه صاحب گاز می‌شود

وی اظهار داشت: هم‌اکنون یک‌هزار و ۷۷۷ روستای ما بالای ۲۰ خانوار هستند که اولویت اول روستاهای بالای ۲۰ خانوار و روستاهای که سرانه گازرسانی در آن‌ها زیر ۱۲ میلیون تومان است؛ پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال ۱۴۰۰ کل روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت گاز برخوردار باشند.

شهبازی با بیان اینکه هم‌اکنون عملیات اجرایی و کار شبکه‌گذاری ۴۶۵ روستا در دست پیمانکار است، گفت: با اتمام این پروژه‌ها ضریب نفوذ در روستاها به ۹۴ خواهد رسید  به طوری که در سال‌های اخیر فاصله‌گازرسانی روستاهای استان با میانگین کشوری از ۲۱ به پنج درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/پ

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول