اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

میزان تاثیر دانشگاه در حل مشکلات مردم سنجیده شود

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: باید میزان تاثیر دانشگاه در حل مشکلات مردم سنجیده شود و نباید به آمار و تعداد دانشجویان دلخوش بود.

میزان تاثیر دانشگاه در حل مشکلات مردم سنجیده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ایرانشهر، آیت الله مصطفی محامی صبح امروز در جمع اساتید و اعضای هیئت علمی و دانشگاهیان ایرانشهر، اظهار کرد: خداوند خود را علیم و پیامبرش را نیز عالم معرفی می‌کند چرا که چیزی را به انسان‌ها آموخته که خودشان به تنهایی نمی توانستند به دست آورند.

امام جمعه زاهدان افزود: در تعابیر اسلامی بر کسب علم تاکید شده و پیامبر اکرم(ص)، علم را با اخلاق، صبر و مقاومت عجین کرد و توانست با کمک اهل بیت(ع) تمدن اسلامی را پایه‌گذاری کند.

آیت‌الله محامی با اشاره به تاکیدات اسلام بر علم نافع، عنوان داشت: در جامعه اسلامی باید برای آموزش دادن علم نافع و سودمند همراه با اخلاق، معرفت و ارتقاء بینش، فکر و عقلانیت تلاش شود.

امام جمعه زاهدان  در ادامه تصریح کرد: باید توطئه‌های دشمن را شناخته و علاوه بر محکومیت  زبانی، در مقام عمل هم بتوانیم وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم.

وی اظهار کرد: دانشگاهیان در وضعیت کنونی نقش مهمی با توجه به آرایش جنگی که دشمن به خود گرفته است بر عهده دارند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی بیان کرد: دانشگاه و مراکز تحصیلات عالی به برکت انقلاب اسلامی رشد بسیار خوبی داشته‌اند و فضای کنونی دانشگاه ها با گذشته قابل مقایسه نیست.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه‌ها با توجه به ظرفیت بالایی که دارند می‌توانند نقش ویژه ای در رشد علمی، فرهنگی و اقتصادی در جامعه ایفا کنند، رشد اقتصادی و فرهنگی باعث حفظ امنیت می شود.

آیت الله محامی گفت:  چند نکته را باید دنبال کنیم، تلاش برای توسعه علمی و معنوی در حالت های کمی و کیفی یکی از این نکات است و بحث کیفیت مهمتر از کمیت است.

وی تصریح کرد: نکته دوم توسعه متناسب با نیاز منطقه با بهره‌گیری از ویژگی‌های استان است که باید دنبال شود و باید رشته‌هایی که در دانشگاه می‌خواهد توسعه پیدا کند، متناسب با نیاز منطقه باشد که خیلی مهم است.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان با اشاره به گلایه مسئولان و مردم از عدم حضور دانشگاه در عرصه های مختلف جامعه و حل مشکلات مردم است بیان داشت: عجیب است که این گلایه هم از ناحیه مردم و مسئولان و هم از ناحیه جامعه دانشگاهی مطرح می‌شود.

وی بیان کرد: نکته بعد تلاش برای رشد ایمانی، تعهد، عقلانیت و رشد بینشی دانشجویان است که اگر  دانشجویان فاقد این موارد باشند برای جامعه سودمند نخواهد بود و گاهی عامل ضرر هم هستند. وی خاطر نشان کرد: بحث عقلانیت نیز مورد تاکید است، اگر عقل باشد دیانت هم هست و افراط و تفریط دیگر جایگاهی نخواهند داشت و باید اینگونه عمل کنیم.

امام جمعه زاهدان ادامه داد:  تلاش مخلصانه و حرکت جهادی مستمر برای رسیدن به اهداف، تلاش برای جذب امکانات و استفاده از تجربیات اساتید و دانشگاهیان و ارزیابی مستمر عملکرد نیز از دیگر عوامل مهم است و باید با جهت‌گیری علم نافع در نظر گرفته شود.

آیت‌الله محامی عنوان داشت: باید میزان تاثیر دانشگاه در حل مشکلات مردم سنجیده شود و نباید به آمار و تعداد دانشجویان دلخوش بود، بلکه باید توانمندی آنها را مورد توجه قرار دهیم و نکته دیگر این است که باید طی یک پژوهش به دنبال این باشیم که دلیل عدم ارتباط بین دستگاه‌های اجرایی با دانشگاه در چیست.

وی تصریح کرد:  انتظارات رهبر معظم انقلاب بارها در بیانات ایشان بیان می شود اما به طور خاص در سیستان و بلوچستان انتظارشان تربیت فرهنگی و رشد عقلانیت است که برای این کار باید دست در دست هم بدهیم و همکاری کنیم تا یک وفاق و همدلی ایجاد شود و بتوانیم به اهدافمان برسیم.

امام جمعه زاهدان در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهاد می شود مشکلات استان اولویت بندی شود و در جلسات با مسئولان ارشد کشور ارائه شود.

انتهای پیام/75005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول