اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

پیگیری مطالبات داوطلبان ایرانی تحصیل در ایتالیا در دیدار رئیس اداره گذرنامه با کاردار ایتالیا

کاردار ایتالیا در تهران در دیدار با رئیس اداره گذرنامه وزارت خارجه درباره رفع مشکل روادید داوطلبان ایرانی تحصیل در این کشور گفت: سفارت ایتالیا اقدام به افزایش کارکنان بخش روادید کرده و ظرفیت صدور روادید را علیرغم شرایط کرونا، ۵٠ درصد افزایش داده است.

پیگیری مطالبات داوطلبان ایرانی تحصیل در ایتالیا در دیدار رئیس اداره گذرنامه با کاردار ایتالیا

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، با توجه به مشکل تعداد قابل توجهی از داوطلبان ایرانی تحصیل در دانشگاه‌های ایتالیا و تقاضای آنان از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای حمایت در زمینه تسریع در صدور روادید دانشجویی، «حسن نوریان» رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه در ملاقات با کاردار ایتالیا در تهران مسائل و مطالبات متقاضیان ایرانی را با طرف ایتالیایی در میان گذاشت.

در این ملاقات، طرف ایرانی خواستار سرعت بخشیدن به صدور روادید تحصیلی داوطلبان ایرانی شد و بر‌ اتخاذ تدابیر و اقدامات مناسب در جهت تحقق مطالبات دانشجویان و داوطلبان تاکید کرد.

کاردار ایتالیا در پاسخ گفت: به منظور ارائه تسهیلات بهتر به شهروندان ایرانی، سفارت ایتالیا در تهران اقدام به افزایش کارکنان بخش روادید کرده و ظرفیت صدور روادید را علیرغم شرایط سخت کرونایی و شیفت بندی حضور کارکنان، ۵٠ درصد افزایش داده است.

وی افزود: این سفارت به وزارت علوم ایتالیا پیشنهاد کرده مهلت ثبت نام در دانشگاه‌ها را به مدت دو ماه افزایش دهد تا فرآیند صدور روادید داوطلبان در شرایط آرام و منطقی اجرا شود.

کاردار ایتالیا همچنین گفت: برای کسانی که مدرک معتبر زبان انگلیسی آیلتس ارائه کرده‌اند، مرحله مصاحبه حذف شده است. همچنین مهلت ارائه مدارک روادید که پیش از این تا ١۵ نوامبر تعیین شده بود، تا ٣٠ نوامبر تمدید شده است.

حمید بیات سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا نیز دو روز پیش در گفت‌و‌گوی مجازی با مدیرکل سیاسی و امنیتی وزارت خارجه ایتالیا خواستار حل مشکلات دانشجویان شد. همچنین مکاتباتی با وزارت امور خارجه و وزارت دانشگاه ها و علوم ایتالیا توسط نمایندگی ایران در رم انجام شده است.

به گزارش فارس، اخیرا تعدادی از دانشجویان ایرانی که قصد ادامه تحصیل در ایتالیا را دارند با ثبت سوژه‌ای با عنوان «مشکل متقاضیان ویزای دانشجویان ایتالیا را حل کنید» با امضای بیش از ۳۵۰۰ نفر، گلایه‌هایی را از سیستم نوبت‌دهی روادید شرکت CKGS از سوی سفارت ایتالیا در تهران به سامانه «فارس من» ارسال کردند.

در همین خصوص اداره کل سخنگویی وزارت خارجه اعلام کرد که به دنبال پیگیری‌های اداره کل کنسولی وزارت امور خارجه در راستای حل مشکل روادید دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در ایتالیا، سفارت ایتالیا در تهران اعلام کرد که از ۳۰ مهر ماه ظرفیت پذیرش نوبت دهی ۵۰ درصد برای هر روز افزایش یافته است.(بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول