اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پرداخت 4 هزار و 500 فقره تسهیلات به مددجویان زنجانی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان از پرداخت 4 هزار و 500 فقره تسهیلات به مددجویان زنجانی خبر داد.

پرداخت 4 هزار و 500 فقره تسهیلات به مددجویان زنجانی

هدایت صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اقدامات این نهاد در حوزه حمایت و سلامت خانواده، اظهار کرد: راهبرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای خانواده‌های مورد حمایت بوده و با همین رویکرد برنامه‌ها و اقدامات متناسب با شرایط روز و اقتضائات موجود با هدف فراهم کردن بسترهای لازم در حوزه توانمندسازی جامعه هدف تدوین و اجرایی می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات این نهاد برای هدایت خانواده‌های زیرپوشش به سمت توانمندسازی برگزاری کمیسیون حمایت و توانمندسازی است، افزود: به همین منظور کمیسیون حمایت با ترکیبی از بخش‌های خدمات‌رسان این نهاد از جمله مسکن، اشتغال، فرهنگی و... در سطح دفاتر این نهاد تشکیل شده و برنامه‌ریزی لازم برای ارائه خدمات اثرگذار در حوزه توانمندسازی در این جلسات انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه توسعه فعالیت‌‌های اشتغال‌زایی برای مددجویان مورد حمایت و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای جامعه هدف باید با ایجاد نوآوری و خلاقیت در این بخش همراه باشد، افزود: بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در حوزه اشتغال از جمله کاریابی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید با استفاده از ظرفیت کارآفرینان حرفه‌ای و استفاده حداکثری از ظرفیت راهبران شغلی بیشتر از گذشته باید مورد توجه و عمل قرار گیرد.

صفری از توسعه فعالیت‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد استان زنجان برای مددجویان مورد حمایت این نهاد با استفاده از ظرفیت راهبران شغلی خبر داد و گفت: توسعه خدمات در بخش اشتغال‌زایی برای مددجویان مورد حمایت با استفاده از ظرفیت‌های موجود در هر منطقه، بومی‌سازی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و ظرفیت خیران کارآفرین، صاحبان ایده و سرمایه و راهبران شغلی در راستای ایجاد حداکثری اشتغال راهگشا است.

صفری با اشاره به اینکه در جلسات کمیسیون حمایت و توانمندسازی شرایط و وضعیت مددجویان مورد حمایت متقاضیان دریافت خدمت به صورت کامل بررسی و خدمات متناسب با نیاز به آنها ارائه می‌شود، ادامه داد: با هدف نیازسنجی و توان‌سنجی خانواده‌های مورد حمایت و برنامه‌ریزی لازم به منظور ارائه خدمات هدفمند و زماندار با نیت بازتوانی و توانمندسازی اجتماعی اعضای مستعد خانواده‌ها کمیسیون حمایت و توانمندسازی در سطح دفاتر کمیته امداد استان زنجان در طول سال برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری ۲۲۵ مورد جلسه کمیسیون حمایت در کمیته امداد استان زنجان در  6 ماهه نخست امسال، اضافه کرد: در قالب جلسات برگزار شده شرایط و نحوه خدمت‌رسانی به 5 هزار و ۵۲۲ خانواده تحت حمایت و سایر متقاضیان  در 6 ماهه نخست امسال مورد بررسی قرار گرفته و تصمیمات لازم در رابطه با نوع خدمت مورد نیاز آنها اتخاذ شده است.

صفری با بیان اینکه ۸۳۱ متقاضی دریافت خدمت از این نهاد در 6 ‌ماهه نخست امسال با بررسی‌های انجام شده در کمیسیون حمایت و توانمندسازی غیر واجد شرایط دریافت خدمت بوده‌اند، تصریح کرد: 4 هزار و ۶۹۱ خانواده زیرپوشش و سایر متقاضیان دریافت خدمت از این نهاد نیز در قالب پرداخت کمک معیشت، تسهیلات اشتغال و کارگشایی، هزینه‌های درمانی، بیمه‌های اجتماعی و خرید یا احداث مسکن خدمات مورد نظر را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول