اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تحقیق جدید: واکسن سل از افراد مسن در برابر کرونا محفاظت می‌کند

محققان هندی در تازه‌ترین بررسی خود دریافتند، واکسن سل که در درجه اول محافظت در برابر این بیماری را فراهم می‌کند، برای در امان ماندن افراد مسن از بیماری کووید 19 نیز مفید است.

تحقیق جدید: واکسن سل از افراد مسن در برابر کرونا محفاظت می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از هندوستان‌تایمز، دانشمندان شورای تحقیقات پزشکی هند (ICMR) تاثیر واکسیناسیون سل بر فراوانی سلول‌های ایمنی شامل سلول تی، سلول بی، سلول‌های مونوسیت (گلبول‌های سفید خون)، زیرمجموعه سلول‌های دندریتیک (تولیدکننده آنتی‌ژن) و میزان کل آنتی‌بادی در گروهی از افراد مسن سالم ۶۰ تا ۸۰ ساله، یک ماه پس از واکسیناسیون به‌عنوان بخشی از یک مطالعه بالینی برای درک تاثیر آن بر بیماری کووید-۱۹ ارزیابی کردند.

درنهایت مشخص شد واکسن سل (BCG) که در درجه اول محافظت در برابر سل (TB) را فراهم می‌کند، برای در امان ماندن افراد مسن از بیماری کووید 19 نیز مفید است. 

دانشمندان شورای تحقیقات پزشکی هند در حال بررسی تأثیر واکسیناسیون سل بر فراوانی سلول‌های ایمنی و میزان کل آنتی بادی در گروهی از افراد مسن سالم هستند. 

افراد مسن که بالای ۶۰ سال سن دارند و به بیماری‌هایی مانند دیابت، فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و کلیوی مبتلا هستند به عنوان گروه‌های پرخطر در نظر گرفته می‌شوند و میزان مرگ و میر بالایی در میان بیماران کووید ۱۹ دارند.

دانشمندان در این تحقیق نتیجه گرفتند: واکسیناسیون BCG با افزایش زیرمجموعه سلول‌های حافظه ذاتی و تطبیقی ‌و همچنین سطح کل آنتی‌بادی در افراد مسن همراه بود که نشان‌دهنده کاربرد بالقوه آن در عفونت سارس-کوو-۲ با افزایش ایمنی ناهمگن است.

واکسن BCG به عنوان بخشی از برنامه ایمن سازی جهانی بیش از ۵۰ سال پیش راه اندازی شده است و برای نوزادان تازه متولد شده تجویز می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول