اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

ایراد طرح برق امید در مراحل بعدی اصلاح می‌شود/20 درصد مشترکان پایتخت در جرگه پرمصرف‌ها

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت خدمات توزیع برق تهران بزرگ گفت: طرح برق امید در 6 ماه ابتدایی ارزیابی شده و در ادامه مسیر اصلاحات لازم بر روی آن انجام می‌گیرد. توزیع ناعادلانه یارانه انرژی باید در مراحل بعدی طرح بازبینی می‌شود.

ایراد طرح برق امید در مراحل بعدی اصلاح می‌شود/20 درصد مشترکان پایتخت در جرگه پرمصرف‌ها

مسعود عزیزی، معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت خدمات توزیع برق تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ضمن اشاره به طرح رایگان کردن برق کم مصرف‌ها موسوم به طرح برق امید، گفت: رایگان شدن برق کم‌مصرف‌ها در راستای اصلاح الگوی مصرف تدوین شده و دستورالعمل‌های آن نیز مطابق با همین هدف تهیه و ابلاغ شده است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت خدمات توزیع برق تهران بزرگ در بیان اهداف توانیر از پیاده‌سازی طرح برق امید، گفت: نهادینه کردن رابطه شرکت و مشترک‌ها، کاهش حداقل 10 درصدی در مصرف برق مشترکان خانگی، اتکا به منابع انرژی تجدیدپذیر به منظور پوشش بخشی از برق پرمصرف‌ها و استفاده بهینه از دانش و فناوری روز اهداف طرح رایگان کردن برق مشترکان کم مصرف را تشکیل خواهد داد.

*11 درصد مشترکان تهران از کم‌مصرف هستند

وی با اشاره به اینکه مشترکانی که در ماه‌ها خرداد، تیر، مرداد و شهریور میانگین مصرف ماهانه کمتر از 100 کیلووات ساعت و در سایر ماه‌های سال نیز کمتر از 80 کیلووات ساعت مصرف برق دارند در زمره مشترکان کم‌مصرف طبقه بندی می‌شوند، گفت: این دسته از مشترکان که 11 درصد متقاضیان برق خانگی شهر تهران را شامل می‌شوند، از تخفیف 100 درصدی برق بهره‌مند خواهند شد. همچنین هیچ یک از واحدهای مسکونی خالی از این تخفیف بهره‌مند نمی‌شوند.

عزیزی در تشریح میزان مصرف خوش مصرف‌ها گفت: واژه خوش مصرف به مشترکی اطلاق می‌شود که میانگین مصرف ماهانه آن در ماه‌های گرم سال کمتر از 300کیلووات ساعت و در سایر ماه‌های سال کمتر از 200 کیلووات ساعت مصرف داشته باشد.

*20 درصد از مشترکان برق تهرانی خارج از الگو مصرف می‌کنند

این مقام مسئول ادامه داد: در شرایطی که عموم مشترکین خوش مصرف نسبت به صرفه‌جویی بین 10 تا 12 درصدی در مصرف برق خود اقدام کنند، می‌توانند به جرگه کم‌مصرف‌ها پیوسته و از تخفیف 100 درصدی برق بهره‌مند شوند.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت خدمات توزیع برق تهران بزرگ با اشاره آمار مرتبط با مشترکان پر مصرف شهر تهران گفت: 20 درصد از مشترکان تهران از الگوی مصرف تعیین شده پیروی نکرده و جزء پرمصرف‌ها به حساب می‌آیند.

وی افزود: عمده مشترکان پر مصرف شهر تهران در مناطق 1 تا 3 شهرداری ساکن هستند و بخش عمده‌ای از یارانه انرژی پرداختی توسط دولت نیز به این بخش می‌رسد.

*ایرادات طرح برق امید در مراحل بعدی اصلاح می‌شود

عزیزی در پاسخ به انتقادات مطرح شده نسبت به طرح برق امید در زمینه جای خالی افزایش پلکانی قیمت برق پر مصرف‌ها، گفت: طرح برق امید در 6 ماه ابتدایی ارزیابی شده و در ادامه مسیر اصلاحات لازم بر روی آن انجام می‌گیرد. نکته قابل توجه توزیع ناعادلانه یارانه انرژی است که باید در مراحل بعدی این طرح مورد بازبینی جدی قرار گیرد.

این مقام مسئول در پایان ضمن پاسخ به این سوال که آیا طرح برق امید، هزینه‌ای را برای شرکت خدمات توزیع برق تهران بزرگ به همراه دارد، گفت: در شرایطی کنونی هدف اصلی طرح برق امید اصلاح الگوی مصرف است و لذا بحث هزینه و درآمد موضوعیت چندانی ندارد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول