اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سومین شب ناآرام در فیلادلفیا| صدها نیرو برای سرکوب اعتراضات مستقر شدند

در سومین شب پیاپی تظاهرات خشونت‌بار در فیلادلفیا در پی قتل جوان سیاهپوست، چند صد نیروی گارد ملی برای سرکوب اعتراضات ضدنژادپرستی مستقر شدند.

سومین شب ناآرام در فیلادلفیا| صدها نیرو برای سرکوب اعتراضات مستقر شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تظاهرات خشونت‌بار در «فیلادلفیا» در اعتراض به قتل «والتر والس» جوان ۲۷ ساله سیاهپوست آمریکایی به ضرب گلوله افسر پلیس، در حالی وارد سومین شب شد که نیروهای امنیتی یک خودرو وَن حامل مواد منفجره در محل اعتراضات پیدا کردند.

بنا بر گزارش شبکه روسی راشاتودی، در پی تداوم اعتراضات مردم فیلادلفیا به قتل جوان سیاهپوست، مقام‌های محلی از شب گذشته (چهارشنبه شب)، قانون منع آمد و شد اعمال کردند.

علی‌رغم محدودیت‌های رفت و آمد، معترضان مجدداً برای سومین شب پیاپی به خیابان‌ها آمدند و علیه رفتارهای تبعیض‌آمیز و خشونت‌بار پلیس آمریکا با اقلیت‌ها بویژه سیاهپوستان تظاهرات برپا کردند و شعار سردادند.

اعتراضات در خیابان‌های فیلادلفیا، دوشنبه شب پس از قتل والس که پلیس مدعی است مسلح به چاقو بوده، آغاز شد و در حالی که این اعتراضات در ابتدا مسالمت‌آمیز بود، با ورود نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد.

 

علی‌رغم آنکه پلیس مدعی شده که به دلیل آنکه والس حاضر به تسلیم چاقوی خود نشده، به وی شلیک کرده‌ است، اما خانواده این جوان سیاهپوست می‌گویند که وی دچار اختلال دوقطبی بوده و همسرش قبل از شلیک پلیس، این موضوع را به مأموران اعلام کرده بوده است.

طبق گزارش راشاتودی، قوانین منع آمد و شد در فیلادلفیا از ساعت ۲۱:۰۰ چهارشنبه شب آغاز شده و تا ۰۶:۰۰ صبح امروز (پنجشنبه) به وقت محلی ادامه دارد.

روز سه‌شنبه هفته جاری، «تام ولف» فرماندار پنسیلوانیا دستور داد تا چند صد نفر از مأموران گارد ملی برای سرکوب اعتراضات در شهر مستقر شوند.

طبق گفته مقام‌های محلی، دست‌کم ۵۳ افسر پلیس در درگیری با معترضان زخمی شدند و ۲۸ خودروی پلیس و خودروی آتش‌نشانی نیز در جریان اعتراضات ضدنژادپرستی در فیلادلفیا به آتش کشیده شد.

در حالی‌که اعتراضات در فیلادلفیا به صورت آرام آغاز شد اما بتدریج برخی در میان از فرصت سوء استفاده کرده و به دستگاههای «ای تی ام» حمله کردند و فروشگاهها را به غارت بردند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در دو شب اول اعتراضات فیلادلفیا دستکم ۱۷۲ نفر بازداشت شدند.

در شش ماه گذشته و بعد از قتل «جورج فلوید» شهروند ۴۷ ساله سیاهپوست آمریکایی زیر زانوی افسر پلیس شهر «مینیاپولیس» ایالت مینه‌سوتا در پنجم خردادماه ۹۹ ، تظاهرات‌ها و تجمعات مشابهی علیه نژادپرستی و خشونت و وحشیگری پلیس آمریکا در سراسر این کشور و حتی دیگر کشورهای جهان برگزار شده است.

از زمان قتل فلوید تاکنون، ویدئوهای مختلفی در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود که خشونت پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان را به نمایش می‌گذارد با اینحال، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بدون محکوم کردن این رفتارهای خشونت‌آمیز، همچنان در مناسبات مختلف تأکید کرده که از پلیس و اقدامات آنها پشتیبانی می‌کند.

 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول