اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

کمبود فضا و تجهیزات در بیمارستان رفسنجان برای خدمات به بیماران کرونایی

مدیر خدمات پرستاری بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) رفسنجان گفت: بیشترین تجهیزات مورد نیاز بیماران کرونایی در رفسنجان وسایلی که مربوط به تنفس است مثل اکسیژن و همچنین دستگاه سی‌تی‌اسکن برای تشخیص است اما اگر این امکانات هم باشد، با این حجم بیمار دیگر بیمارستان گنجایش افزایش تخت را ندارد.

کمبود فضا و تجهیزات در بیمارستان رفسنجان برای خدمات به بیماران کرونایی

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، سمیه نژادباقری با اشاره به اینکه آمار مبتلایان به کرونا نسبت به ماه‌های گذشته چندین برابر شده است، اظهار داشت: باتوجه به افزایش چندبرابری بیماران، بیمارستان دیگر پاسخگو به این حجم بیمار نیست.

مدیر خدمات پرستاری بیمارستا علی‌بن ابیطالب (ع) رفسنجان عنوان کرد: متاسفانه این روزها ویروس کرونا جهش پیدا کرده است و در حال حاضر ۹۲ بیمار در بخش کرونا، ۲۲بیمار بدحال در بخش آی‌سی‌یو کرونا و 1۱ بیمار در بخش اورژانس تنفسی در انتظار بخش هستند.

وی ادامه داد: این بیماران از طریق اورژانس یا تریاژ بستری و بعد از ویزیت و اقدامات انجام شده بستری می‌شوند و سیر درمان آنها بالای یک هفته است و در بخش‌های مختلف بستری می‌شوند که با این حجم بیماری از نظر دستگاه‌های اکسیژن و تجهیزات به مشکل بر می‌خوریم.

نژادباقری افزود: بیشترین تجهیزات مورد نیاز بیماران کرونایی وسایلی که مربوط به تنفس هستند مثل اکسیژن و همچنین دستگاه سی‌تی‌اسکن برای تشخیص است اما اگر این امکانات هم باشد، دیگر بیمارستان گنجایش افزایش تخت را ندارد و با افزایش آمار مبتلایان کادر درمان ما هم دچار بیماری شده و از چرخه خدمت‌رسانی خارج می‌شوند و با این روند دیگر نمی‌توانیم که به بیماران خدمت ارائه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این بیماری همه‌گیر شده است، اگر فردی دچار تب، بدن درد و یا سردرد و سرفه شد خود را از بقیه جدا کند و اگر نیاز به پزشک داشتند، در کلینیک سلامت بیماران ویزیت می‌شوند و در صورت تشخیص بیمار را به مرکز کریم‌آباد معرفی می‌کنند.

نژادباقری تصریح کرد: از مردم تقاضا داریم زدن ماسک را جدی بگیرند چون بزرگترین کمک را به ما می‌کند.

انتهای پیام/80016/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول