اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

بازگشایی مرزهای زمینی ترکمنستان با ایران و قزاقستان

ایست های بازرسی در مرزهای ترکمنستان با ایران و قزاقستان برای تردد کامیون ها باز است.

بازگشایی مرزهای زمینی ترکمنستان با ایران و قزاقستان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، ایست‌های بازرسی در مرزهای ترکمنستان با ایران و قزاقستان برای تردد کامیون‌ها باز است.

به منظور افزایش پتانسیل صادرات و واردات کشور و مطابق با قوانین حمل و نقل بین المللی باری، ترکمنستان ترافیک حمل و نقل جاده‌ای را از طریق ایستگاه‌های بازرسی «قره بوقاز—تیمور بابا» در مرز با «نورسلطان» و مرزهای سرخس ایران با این کشور تا اول ژانویه 2021 تمدید کرده است.

بازگشایی مرزهای ایران و ترکمنستان در حالی صورت گرفته است که سفیر جمهوری اسلامی ایران در «عشق‌آباد» و وزیر راه و ترابری  کشورمان در دیدارهای دوجانبه با مقامات ترکمن بر بازگشایی مرزها تاکید داشته اند.

ترکمنستان به عنوان تنها گذرگاه ورود به آسیای مرکزی است که با شیوع ویروس کرونا مرزهای خود را با ایران و کشورهای دیگر منطقه بسته است.

هر چند بسته شدن مرزها برای همه کشورهای منطقه از جمله برای شهروندان ترکمنستان عوارض منفی در بر داشته است اما مقامات این کشور تا چندی قبل با بازگشایی مرزها مخالفت می کردند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول