اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

افزایش اختلافات دو حزب حاکم کردستان عراق

یک منبع آگاه اعلام کرد که پس از بیانیه اخیر نیروهای امنیتی منطقه کردستان عراق، اختلافات سیاسی بین دو حزب سیاسی حاکم بر این منطقه افزایش یافته است.

افزایش اختلافات دو حزب حاکم کردستان عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع آگاه امروز پنجشنبه از افزایش اختلاف حزب‌های «اتحاد دموکراتیک» و «اتحادیه میهنی» کردستان عراق خبر داد.

این منبع به پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت که «پس از بیانیه اخیر نیروهای امنیتی اقلیم، اختلافات سیاسی بین دو حزب سیاسی حاکم بر کردستان افزایش یافته است؛ زیرا پیش از انتشار بیانیه، با هم مشورت نکرده بودند».

وی ادامه داد: «حزب دموکرات کردستان با نمایندگان اتحادیه میهنی کُرد در شورای امنیت منطقه کردستان مشورت نکرده بود».

این منبع تصریح کرد، اختلاف بین دو حزب از مدتها پیش آغاز شد؛ زیرا اتحادیه میهنی به اینکه در داخل نهادهای امنیتی کردستان نیروی کمی دارد و تصمیمات امنیتی کردستان در انحصار «مسرور بارزانی» نخست وزیر این منطقه است، معترض است.

نیروهای امنیتی کردستان عراق موسوم به «آسایش» دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که عاملان قتل یک دیپلمات را در اربیل بازداشت کردند و مانع ترور یک مسئول محلی در کردستان شدند.

این نیروها خبر دادند که طی روزهای گذشته دو عملیات تروریستی را خنثی و چندین نفر را که با این عملیاتها در ارتباط بودند، بازداشت کرده‌اند.

بر اساس این بیانیه، در عملیات نخست، دوازده فرد وابسته به حزب کارگران کردستان بازداشت شدند که در حمله به کنسولگری در اربیل دست داشتند. در پی این حمله، یک دیپلمات کشته شد.

در این بیانیه تأکید شد، پس از چهار ماه پیگیری، نیروهای امنیتی کردستان توانستند دوازده نفر را بازداشت کنند. دو نفر از این افراد، در سوریه بازداشت شدند.

گفته شده، پس از یک سال تحقیقات، عملیات دوم انجام شد و نیروهای امنیتی موفق شدند هشت نفر را بازداشت کنند. این افراد شهروندان عراقی بودند که قصد داشتند یکی از استانداران کردستان را ترور کنند و بدین ترتیب، موجب ناامنی شوند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول