اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

افزایش مرگ ناشی از سکته مغزی در اثر کرونا

رئیس انجمن سکته مغزی از افزایش مرگ و میر ناشی از سکته مغزی در اثر ترس از ابتلا به کرونا خبر داد.

افزایش مرگ ناشی از سکته مغزی در اثر کرونا

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس مسعود مهرپور متخصص مغز و اعصاب و رئیس انجمن سکته مغزی ایران همزمان با 29 اکتبر روز جهانی سکته مغزی، اظهار داشت: سکته مغزی می تواند هر فردی را در هر زمان و هر مکانی گرفتار کند، متاسفانه امروزه طبق آمار ارائه شده، از هر چهار نفر یک نفر دچار سکته مغزی می شود. 

این متخصص مغز و اعصاب اظهار داشت: باید به این نکته مهم و حائز اهمیت توجه شود که در صورت انجام گرفتن مراقبت های لازم در افراد تقریبا تمام سکته های مغزی قابل پیشگیری و کنترل است.

 مهرپور با اشاره به شیوع کرونا در جامعه، گفت: این روزها پاندمی کرونا نه تنها پای بر گلوی بشریت گذاشته و بی شمار در حال قربانی گرفتن است، باعث مختل شدن در خدمت رسانی به دیگر بیماران نیز گشته است.

رئیس انجمن سکته مغزی ایران افزود: در شرایط کرونا و اقبال کم بیماران دیگر برای بستری شدن، به خصوص بیماران با درمان سکته مغزی و همچنین احساس ترس از ابتلا به کووید 19 در بیماران باعث افزایش مرگ و میر و عوارض سکته مغزی در جامعه شده است.

مهرپور ادامه داد: با این شرایط باید صدای سکته مغزی در جامعه را بلندتر بشنویم و با جدی گرفتن این موضوع در خدمت رسانی به بیماران سکته مغزی شرایط بهتری فراهم کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول