اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اختلاف دولت و مجلس در منابع مالی طرح سبد معیشتی

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: بین دولت و مجلس در تامین منابع مالی سبد کالا و بسته حمایتی اختلاف وجود دارد.

اختلاف دولت و مجلس در منابع مالی طرح سبد معیشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مصطفی طاهری ظهر امروز در شورای اداری استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از موضوعات در بحث معیشت و اقتصاد بحث تهاتر است، است، اظهار کرد: در زمینه تهاتر مشکل داشتیم که در این زمینه هم در صادرات، هم واردات و هم تحویل کالا را با مشکل مواجه کرده بود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این مشکل را تا حدودی حل کردیم تا هر کسی صادرات انجام می‌دهد می‌تواند با ارز خود تهاتر کرده و واردات انجام دهد، بیان کرد: تلاش شد برای تهیه ارز کالاهای اساسی اقدامات لازم انجام شود.

وی با اشاره به وجود کسری بودجه در کشور و تورمی که به خاطر آن ایجاد می‌شود، عنوان کرد: در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم، اما عملکرد ما متناسب با شرایط نیست.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر در سالی که مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری کردند این موضوع جدی گرفته می‌شود امروز مشکلات کمتری داشتیم، ادامه داد: اگر اقتصاد مقاوم می‌شد امروز با این مشکلات مواجه نبودیم و اقتصاد ما تکان‌های امروز را شاهد نبود.

طاهری با بیان اینکه لختی و کندی و عدم تیزی در اقتصاد کشور مشاهده می‌شود، بیان کرد: با وجود همه ظرفیت‌ها، نمی‌توان خوب عمل کرد.

وی با اشاره به اینکه متناسب با افزایش قیمت ارز قیمت فولاد در حال افزایش است در حالی که در قیمت مواد اولیه تغییری ایجاد نشده است، بیان کرد: 30 هزار میلیارد تومان به خاطر افزایش قیمت ارز تنها در این کالا در یک ماه پرداخت می‌شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بین دولت و مجلس در تامین منابع مالی سبد کالا و بسته حمایتی اختلاف وجود دارد، بیان کرد: تنها اختلاف قیمت در یک کالای مصرفی در کشور می‌تواند این بودجه را تامین کند.

وی با اشاره به اینکه عدم هوشمندی برای کنترل بازار احساس می‌شود، گفت: اگر سامانه تجارت وجود داشت، رصد کالاها نیز میسر می‌شد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت و مجلس با همدلی و همراهی در حال تلاش برای حل مشکلات هستند، گفت: در سطح استانی نیز انتظار می‌رود با وجود مشکلات اقتصادی با پیگیری بتوان منابع برای توسعه استان را جذب کرد.

وی با اشاره به اینکه با وجود مشکلات اقتصادی پول زیادی در دست مردم است، گفت: با کمک بخش خصوصی می‌توان از ظرفیت استفاده کرد.

طاهری با اشاره به اینکه توسعه استان نباید متوقف شود، ادامه داد: باید راندمان را افزایش دهیم.

ادامه محدودیت‌های کرونایی در زنجان

استاندار زنجان با اشاره به اینکه هتاکی به اسلام و پیامبر مهربانی‌ها چیز تازه‌ای نیست، اظهار کرد: دشمنان هر چه در توان داشتند در راستای تخریب دین پر از نور اسلام انجام می‌دهند.

فتح‌الله حقیقی با اشاره به اینکه برای شرایط کنونی اقتصادی کشور، هوشمندانه و عالمانه برنامه‌ریزی شده است، بیان کرد: این برنامه‌ریزی در میدان و نه پشت میز جامعه باید اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه در میدان باید حضور پیدا کنیم، بیان کرد: باید چهل سال خدمت به مردم را اطلاع‌رسانی کنیم.

حقیقی در ادامه با اشاره به اجرای طرح برق امید عنوان کرد: این طرح با رویکرد نهادینه شدن فرهنگ مصرف برق و کاهش هزینه خانوارها انجام می‌شود. 

استاندار زنجان با اشاره به اینکه با اجرای این طرح هزینه پرداخت برق برای خانوارهای کم مصرف‌ رایگان و خوش مصرف‌ها کاهش می‌یابد، تصریح کرد: باید با فرهنگ‌سازی گروه پرمصرف‌ها نیز کاهش مصرف و هزینه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه 8 درصد از مصرف‌کنندگان جزو گروه پر مصرف هستند که بالای 23 درصد برق را مصرف می‌کنند، گفت: باید با آموزش و فرهنگ‌سازی این گروه را نیز در لیست خانوارهای خوش حساب قرار داد.

حقیقی با اشاره به اینکه در زمینه کرونا ویروس پیشگیری در اولویت است، گفت: سلامت مردم اصل اساسی در این شرایط است.

استاندار زنجان با اشاره به انتقال خانوادگی ویروس کرونا عنوان کرد: باید با قطع زنجیره انتقال به بهبود شرایط موجود کمک کرد.

وی با اشاره به ادامه محدودیت‌های کرونایی عنوان کرد: مردم باید در این زمینه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

اجرای طرح «برق امید»

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان زنجان نیز در این جلسه از آغاز اجرای طرح « برق امید» در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: این طرح به عنوان یک طرح تشویقی برای مصرف‌کنندگان خانگی اجرایی می‌شود.

علیرضا علیزاده با اشاره به اینکه مصرف‌کنندگان خانگی در این طرح به سه گروه کم مصرف، خوش مصرف و پر مصرف تقسیم می‌شوند، بیان کرد: مشترکان بخش خانگی که مصرف برق آن‌ها کمتر از الگوی مصرفی تعیین شده (کمتر از 100 کیلووات ساعت در فصل گرم سال و در فصل‌های دیگر کمتر از 80 کیلووات ساعت در ماه) است، در گروه مشترکان کم مصرف قرار دارند، و طبق این طرح از تخفیف 100 درصدی در پرداخت قبض خود، بهره‌مند می‌شوند، گروه مشترکان خوش مصرف که کمتر از حداکثر الگوی مصرفی مشخص شده (کمتر از300 کیلووات ساعت در فصل تابستان و در فصل‌های دیگر کمتر از 200 کیلووات ساعت در ماه) استفاده می‌کنند و مشترکان پر مصرف مشترکانی هستند که مصرفشان بیشتر از 300 کیلووات ساعت در فصل تابستان و در فصل‌های دیگر بیشتر از 200 کیلووات ساعت در ماه است.

وی اضافه کرد: مشترکان پر مصرف می‌توانند تا 6 ماه آینده با استفاده از روش‌های مدیریت مصرف و به کارگیری تجهیزات با راندمان بالا و یا بهره‌گیری از انرژی خورشیدی، مصرف خود را کاهش داده و به گروه‌های پایین‌تر ملحق شوند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان زنجان با اشاره به اینکه مشترکان پر مصرف می‌توانند با بهره‌گیری از تسهیلات بانکی و خرید وسایل برقی با برچسب انرژی بالا و مولدهای خورشیدی از میزان مصرف خود بکاهند، بیان کرد: در غیر این صورت بعد از زمان تعیین شده 6 ماهه، جریمه‌ای بابت پر مصرفی، به این گروه تعلق خواهد گرفت.

علیزاده از کاهش حداقل 10 درصدی از کل مصرف برق با اجرای طرح امید برق خبر داد و گفت: کاهش آلاینده‌های محیط زیست و بهره‌گیری انرژی صرفه‌جویی شده، در بخش‌های مولد صنعت، تولید، کشاورزی و سرمایه‌گذاری موارد ضروری از دیگر اهداف اجرای این طرح در کشور است.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول