اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

وضعیت وخیم کرونا در استان محدودیت‌ها را برگرداند/ تدابیر سخت‌گیرانه برای پیشگیری از بروز فاجعه

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: از روز شنبه مورخ 10 آبان 1399 کلیه مدارس، آموزشگاه‌ها، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، سالن‌های ورزشی و موارد دیگری که اطلاع‌رسانی خواهد شد در کلیه شهرستان‌ها به مدت یک هفته و قابل تمدید تا دو هفته تعطیل است.

وضعیت وخیم کرونا در استان محدودیت‌ها را برگرداند/ تدابیر سخت‌گیرانه برای پیشگیری از بروز فاجعه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، اقبال عباسی ظهر امروز در جلسه شورای اداری چهارمحال و بختیاری گفت: در دو روز گذشته کارهای کارشناسی بر روی اعمال محدودیت‌های جدید برای کنترل ویروس کرونا در استان انجام شد که با وجود گلایه‌هایی که ممکن است برای بعضی از اقشار مردم ایجاد شود، جهت حفظ جان مردم و جلوگیری از بروز فاجعه الزام خواهند شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اعضای شورای تامین، شورای اداری، ستاد بحران و ستاد مبارزه با ویروس کرونا در این جلسه حاضر شدند تا از اختیارات آن‌ها برای اعمال محدودیت‌ها استفاده شود اما دست نیاز برای همکاری و اجرای صحیح محدودیت‌ها به سوی مردم و رسانه‌ها دراز می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با تصویب این محدودیت‌ها در این جلسه دیگر هیچ بهانه‌ای برای تخلف از سوی هیچ فرد یا اداره‌ای وجود ندارد که در صورت بی‌توجهی  با متخلفین برخورد جدی خواهد شد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: مشابه‌ این جلسه در سطح شهرستان‌ها توسط فرمانداران ایجاد شود و تمام مصوبات این جلسه مطرح و از روز شنبه به مدت 2 هفته اجرا شود.

عدم سخت‌گیری در اجرای پروتکل‌ها منجر به بروز فاجعه خواهد شد

وی تاکید کرد: طبق آمارها و تحقیقات واصله اگر پروتکل‌ها به صورت سخت‌گیرانه اجرا نشوند و محدودیت‌هایی اعمال نشود قطعا در ماه‌های آینده ظرفیت بیمارستان‌ها پر خواهد شد و با وجود محدودیت‌هایی که در استان وجود دارد و کمبود پرسنل درمانی، ممکن است شاهد بروز فاجعه و افزایش چشمگیر مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا شویم.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از روز شنبه مورخ 10 آبان 1399 کلیه مدارس، آموزشگاه‌ها، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، سالن‌های ورزشی، چاپ‌خانه‌ها، آرایشگاه‌های زنانه، قهوه‌‌خانه‌ها، برگزاری مراسمات فرهنگی، آزمون‌های حضوری و تالارهای پذیرائی به مدت یک هفته و قابل تمدید تا دو هفته در کلیه شهرستان‌های سطح استان تعطیل می‌شود.

عباسی ادامه داد: با توجه به گروه‌بندی مشاغل توسط علوم‌پزشکی در مناطق بحرانی که شهرستان‌های شهرکرد و بروجن را شامل می‌شود علاوه‌بر موارد مذکور، پاساژها، بازارهای روز، مراکز طبخ غذا با پذیرش مشتری، مساجد، مصلی‌ها، بقاع متبرکه، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی‌ها و شیرینی فروشی‌ها، آب‌میوه و بستنی فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، اسباب‌بازی فروشی‌ها، فروشندگان پوشاک، مشاوران املاک، خیاطی‌ها و موارد دیگری که به آن‌ها ابلاغ خواهد شد به مدت یک هفته قابل تمدید تا دوهفته در این دو شهرستان تعطیل می‌شود.

دست نیاز استاندار چهارمحال و بختیاری به سوی گروه‌های جهادی

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همه دستگاه‌ها در صورت درخواست نیروی انتظامی موظف به کمک در زمینه طرح کنترل مبادی ورود و خروج هستند.

وی در پایان گفت: از تمامی رسانه‌ها خواهشمندیم به دور از مسائل سیاسی در این دو هفته اطلاع‌رسانی مطلوبی به مردم داشته باشند، همچنین با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری از تمامی گروه‌های جهادی خواهشمندیم مجددا فعالیت خود را در زمینه جمع‌آوری و کمک مومنانه از سر بگیرند تا این بحران را پشت سر گذاریم.

انتهای پیام/68033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول