اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

مرغداران واکسیناسیون طیور را جدی بگیرند؛ آنفلوانزا در کمین است

دبیر ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان آذربایجان‌شرقی، گفت: ردپایی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان دیده نشده است.

مرغداران واکسیناسیون طیور را جدی بگیرند؛ آنفلوانزا در کمین است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، امیرحسین بهداد، ضمن ارائه گزارش از آخرین وضعیت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در جهان و کشور، بر ضرورت اتخاذ تدابیر پیشگیرانه لازم برای جلوگیری از شیوع این بیماری در استان که می‌تواند بر روند تولید و تامین مواد غذایی شهروندان استان لطمه بزند پرداخت و اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون خوشبختانه در استان ما موردی از این بیماری گزارش نشده است.

وی با بیان این مطلب که پیشگیری همیشه ساده‌تر و کم هزینه‌تر از درمان است، افزود: یکی از مهم‌ترین عوامل پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، واکسیناسیون گله‌های مرغ مادر، مرغ تخمگذار و مزارع پرورشی بوقلمون است که متاسفانه با وجود توصیه‌های دامپزشکی از طرق مختلف باز هم عده‌ای از مرغداران همکاری لازم را نداشته و اقدام به واکسیناسیون طیور پرورشی خود نمی‌کنند.

بهداد همچنین بر ضرورت بیمه کردن طیور پرورشی توسط مرغداران تاکید کرد و افزود: از اتحادیه های محترم درخواست می‌کنیم تا این موضوع مهم را به مرغداران یادآوری کنند تا در صورت درگیر شدن یک واحد مرغداری به این بیماری خسارت اقتصادی و به تبع آن مشکلات دیگر کاهش یافته و بخشی از خسارت وارده از طریق بیمه جبران شود.

مدیرکل دامپزشکی استان همچنین بر ضرورت توجه مرغداران به توصیه‌ها و پیام‌های بهداشتی این اداره‌کل که از طریق روابط عمومی به تلفن همراه تمامی مرغداران استان ارسال می‌گردد، افزود: ریزترین نکات بهداشتی که در کمیته علمی اداره‌کل دامپزشکی استان تدوین شده است به صورت پیامک به همه مرغداران ارسال می‌شود که انتظار داریم مرغداران محترم با توجه و عمل به این توصیه‌ها بتوانند سرمایه‌های خود که همانا سرمایه‌های ملی همه مردم می‌باشد از گزند بیماری‌ها حفظ کنند.

انتهای پیام/60001/س

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول