اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

دانشکده فنی و حرفه‌ای در کنگان افتتاح شد

فرماندارشهرستان کنگان گفت:کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای بروز باشند و نگاه ما بر این است که دانشجویان ارتباط موثری با محیط صنعت داشته باشند.

دانشکده فنی و حرفه‌ای  در کنگان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان کنگان، حجت الاسلام محمود محمودی ظهر امروز در آیین بازگشایی دانشکده فنی و حرفه‌ای شهرستان کنگان اظهارداشت: خیلی از مشکلات شهرستان‌های جنوبی استان به دلیل دیر آمدن دانشگاه‌ها در جنوب استان است. 

امام جمعه شهر کنگان افزود: امروز خدارا شاکریم که این اتفاق افتاد و دانشکده فنی و حرفه‌ای نیز در کنگان افتتاح شد، نقش دانشکده فنی و حرفه‌ای برای همه روشن است و بهترین کمک برای اشتغال جوانان است.

وی ادامه داد: امیدوارم افتتاح این دانشکده برکتی باشد برای جوانان این مرز و بوم باشد که بتوانند به اشتغال دست پیدا کنند.

امام جمعه شهرکنگان عنوان کرد: دانشکده فنی و حرفه‌ای در اشتغال، توسعه منطقه، تولید و همچنین در استقرار مملکت نقش بسیار موثری دارد.

شیخ محمد جمالی نیز در این نشست گفت:هدف ما خدمت به مردم است و متاسفانه صنعت تا اکنون هنوز نتوانسته جوانان منطقه را آنچنان که باید باشد مشغول به کار کند و بیکاری عواقب بسیار بدی از جمله فساد را در پی خواهد داشت.

امام جمعه اهل سنت عنوان کرد: افتتاح این دانشکده قطعا در رفع مشکل بیکاری جوانان منطقه موثر است و امروزه باید علم سرلوحه کار ما باشد، امروزه با علم قطعا می‌توان جامعه را به سمت و سوی پیشرفت و توسعه برد.

سیدعلی پاک‌نژاد نیز ضمن تبریک هفته وحدت اظهار داشت: امروز خوشبختانه همزمان با آغاز هفته وحدت اتفاق بسیار خوب و بزرگی در شهرستان رخ داد.

فرماندار شهرستان کنگان با بیان اینکه 16 ‌هزار هکتار از اراضی شهرستان در اختیار صنعت قرار دارد افزود: امروزه کنگان در توسعه صنعت نقش بسیار موثر و ویژه‌ای دارد که به جرأت می‌توان گفت در این شرایط اقتصادی تامین منابع ارزی کشور از طریق شهرستان‌های کنگان و عسلویه است.

وی ادامه داد: صنعت نقش ویژه‌ای در شهرستان دارد و مردم ما در این شهرستان انتظار دارند که نرخ بیکاری صفر باشد هرچند که کمترین نرخ بیکاری در کشور را داریم اما زیبنده شهرستان ما نیست.

پاک‌نژاد بیان کرد: شهرستان‌ کنگان دارای یک مرکز فنی‌و حرفه‌ای در شهر بنک است که قطعا می‌تواند به این دانشکده فنی و حرفه‌ای کمک کند و همچنین خود صنعت نیز می‌تواند کمک شایانی به این دانشکده داشته باشد.

وی ادامه داد: باتوجه به پیگیری‌هایی که شده صنعت قول داده‌اند که در زمینه‌های مختلف از جمله مربیان و جذب دانشجویان دانشکده در صنعت همکاری کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان کنگان عنوان کرد: نگاه ما بر این است که کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای بروز باشد و دانشجویان باید ارتباط موثری با محیط صنعت داشته باشد.

این مقام مسول گفت: یکی از خصوصیت‌هایی که دانشکده فنی و حرفه‌ای کنگان دارد همجواری با صنعت است و کسانی که وارد این دانشکده می‌شوند تقریبا اشتغال آن‌ها تضمین شده است.

فرماندار شهرستان کنگان گفت: امروز نیاز شهرستان کنگان دانشکده فنی و حرفه‌ای آن این است که صنعت از این دانشکده حمایت کند و همچنین دانشکده باید نیروهای مورد نیاز صنعت را تربیت کند.

وی این دانشکده در رفع مشکل اشتغال جوانان منطقه را بسیار موثر دانست.

حجت الاسلام موسی احمدی نیز در این نشست ضمن تبریک هفته وحدت گفت: افتتاح دانشکده فنی و حرفه‌ای یک اقدام بسیار ارزشمند برای مردم استان و به ویژه مردم شهرستان‌‌های جنوبی است. 

نماینده مردم شهرستان‌های دیر،کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: سال‌های سال بود که نیاز به دانشکده‌ای که بتواند علم و صنعت را باهم مرتبط کند در استان احساس می‌شد که خوشبختانه امروز این اتفاق افتاد و دانشکده فنی‌‌وحرفه‌ای در جنوب استان بوشهر ایجاد شد.

وی ادامه داد: ایجاد دانشکده فنی و حرفه‌ای در کنار صنعت اشتغال و آینده بهتر را برای جامعه ما به ارمغان خواهد داشت.

احمدی بیان کرد: یکی از مزیت‌های دانشکده وجود صنعت در کنار آن است که دانشجو برای تحصیل نیاز به سفر به جاهای دور را ندارد و می‌تواند صنعت و علم را باهم یک‌جا فرا بگیرد.

احمدی ادامه داد: ایجاد دانشکده فنی و حرفه‌ای در کنار صنعت می‌تواند در ایجاد انگیزه و امید در جوانان ما را بیشتر کند، استقبال 150 نفر برای ثبت نام در این دانشکده حکایت از نیاز به این دانشکده دارد که قطعا این آمار بعدها بیشتر خواهد داشت.

نائب رئیس کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اولویت‌های کمیسیون انرژی توسعه صنایع و پالایشگاه‌های پایین دستی است که باید در همین راستا نیروی انسانی ما را مطابق با این پالایشگاه‌ها تربیت کنیم.

احمدی بیان کرد: تناسب رشته‌ها با ظرفیت‌ها و بسترهای صنعت بسیار مهم است و قطعا ما از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده خواهیم‌کرد.

مهار فلر‌های پارس جنوبی اولویت کمیسیون انرژی

نماینده مردم شهرستان‌های دیر،کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اولویت‌های ما در کمیسیون انرژی مهار فلرهای پالایشگاه‌ها است که خوشبختانه این امر مصوب شد و در هفته گذشته پیگیری این امر مهم به بنده محول شد و امیدوارم بتوانیم در آینده بهینه سازی فلرها یا به صفر رساندن آن‌ها را داشته باشیم.

قائم مقام دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور نیز در این نشست گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف دانشگاه فنی و حرفه‌ای تربیت نیروی کارآمد و دارایی کارایی لازم برای مشاغل مختلف می‌باشد.

غلامرضا زمانی افزود: تربیت نیروی انسانی باید به نحوی باشد که ۳۰درصد دانشجویان تربیت شده دارای مهارت مشاغل مختلف را داشته باشند.

وی ادامه داد: صد و هشتاد و یکمین دانشکده‌ای است که امروز در کنگان افتتاح شد و فعالیت خود را آغاز کرد که خوشبختانه توانستیم در گام اول تعداد مطلوبی دانشجو در این دانشکده جذب و ثبت نام کنیم.

این مقام مسؤول بیان کرد: ورودی‌های دانشگاه‌های ما خروجی‌های هنرستان آموزش و پرورش هستند که اگر قرار است دانشجویان توانمند و کارآمد را تربیت کنیم این امر باید اول در خود آموزش و پرورش صورت گیرد.

غلامرضا زمانی مطرح کرد: یکی از مزیت‌های این دانشکده این است که دانشجو در محیط کار تحصیل می‌کند و ذهن دانشجو از روز اول آماده است برای اشتغال در محیط صنعتی و.. است.

قائم مقام دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: یکی از وظایف ما در دانشگاه که دنبال محقق شدن آن هستیم اتصال آموزش به اقتصاد است تا دانشجو بتواند با تحصیل برای خود منبع درآمدی داشته باشد.

زمانی تاکید کرد: همیشه در دانشگاه‌ها دنبال آمار رشته‌ها نباشیم بلکه دنبال رشته‌های مورد نیاز محیط ما باشد.

زمانی گفت: تمام تلاش خود به کار گرفته شود تا مدرسان این دانشکده از خود صنعت باشند تا بتوانند به طور موثر علم و دانش مورد نیاز را به دانشجویان انتقال بدهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول