اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

مفتی تاجیکستان: توهین به مقامات دولتی جرم است اما به پیامبر آزادی بیان

مفتی تاجیکستان در واکنش به توهین به ساحت مقدس پیامبر (ص) گفت: در همه جای دنیا اگر یک مقام دولتی را به تمسخر بگیرند، شخص هتاک را تا محبس می‌کشانند و حتی نمی‌گذارند جان سالم به در ببرد.

مفتی تاجیکستان: توهین به مقامات دولتی جرم است اما به پیامبر آزادی بیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سعید مکرم عبدالقادر زاده» رئیس شورای علمای مرکز اسلامی تاجیکستان در برابر توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام واکنش نشان داد.

رئیس شورای علمای مرکز اسلامی تاجیکستان با بیان این که تمسخر و توهین به شعائر اسلامی و شخصیت‌های عالم اسلام یک موضوع حساس است، گفت: پیامبر (ص) یکی از اساس‌ها و شخصیت‌های مهم اسلامی است، زیرا فهم قرآن از طریق وی واجب شده است.

عبدالقادر زاده افزود: اگر شخصیت پیامبر را یک طرف بگذاریم و برای مثال اگر پدر و مادر یا همسر رهبر و یا یک مقام دولتی را به تمسخر بگیرند، شخص هتاک را تا محبس می‌کشانند و حتی نمی‌گذارند که جان سالم به در ببرد.

وی گفت: پیامبر اسلام برای مسلمان‌ها از پدر و مادر، از همه بالاتر است حتی از جانشان. به تارهای حساس اعتقاد وی ناخن زدن همانند خنجر زدن به جان اوست.

عبدالقادر زاده افزود: توهین به عقیده و اعتقاد دینی مردم، اعم از یهودی، مسلمان، یا مسیحی بسیار خطرناک است که می‌تواند عواقب جدی را در پی داشته باشد.

این مقام مذهبی تاجیک تصریح کرد: اتفاقاتی می‌افتد که نه ذهن، نه منطق، نه خرد، نه تجربه و نه حتی زندگی نمی‌تواند آنها را بپذیرد.

این مقام مذهبی تاجیکستان گفت: در تاریخ این بار اول نیست، همیشه چنین کارهایی منجر به قتل، خونریزی و ناآرامی شده است.

مفتی تاجیکستان  در بخش دیگری از سخنان خود گفت: علیرغم این که اسلام دین صلح است متهم کردن آن به تروریسم، مد شده است.

رئیس شورای علمای مرکز اسلامی تاجیکستان با اشاره به متهم کردن اسلام به تروریسم و افراط گرایی از سال 2009 میلادی گفت: این امر پیامد خوبی ندارد و انسان باید از چنین رفتارهایی دوری کنند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول