اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

عملکرد دولت در حوزه زن و خانواده مصداق گفتار درمانی است

رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت: عمده عملکرد دولت در حوزه زن و خانواده مصداق گفتار درمانی است.

عملکرد دولت در حوزه زن و خانواده مصداق گفتار درمانی است

فاطمه قاسم‌پور رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره جلسه این فراکسیون با معاون پارلمانی دولت توضیح داد.

وی درباره جزئیات این نشست گفت: چندی پیش جلسه‌ فراکسیون زنان و خانواده با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شده بود که در آن جلسه نمایندگان انتقاداتی را نسبت به عملکرد معاونت امور زنان مطرح و خانم ابتکار هم توضیحاتی را عنوان کرد. با توجه به این‌که توضیحات معاونت امور زنان قانع‌کننده نبود و همچنان ابهامات و انتقادات فراوانی درباره فعالیت‌های این معاونت در عمل به تکالیف خود ذیل سیاست‌های کلی خانواده، سیاست‌های کلی جمعیت و قانون برنامه ششم توسعه وجود دارد، این جلسه را برگزار کردیم تا این مباحث به دولت منتقل شده و دولت پاسخ‌گو باشد.

قاسم‌پور ادامه داد: بی‌توجهی به سیاست‌های کلی خانواده و جمعیت در طراحی شاخص‌های عدالت جنسیتی، عدم انجام وظایف دستگاهی ذیل بند ت ماده 80 که مربوط به زنان سرپرست خانوار می‌شود و بی‌توجهی به تشکیل ستاد ملی زن و خانواده بخشی از مباحث مطرح‌شده توسط اعضای فراکسیون زنان و خانواده بود.

وای افزود: ذیل مواد 101 و 102 برنامه ششم توسعه، ستاد ملی زن و خانواده مورد اشاره قرار گرفته است. این در حالیست که طی مدت اجرای برنامه ششم، تاکنون صرفاً 2 جلسه از این ستاد برگزار شده که نشانه بی‌توجهی به این 2 ماده مهم قانون برنامه ششم و همچنین مغفول‌ماندن جایگاه ستاد ملی زن و خانواده است. 

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس با بیان این‌که ما شاهد نوعی تضاد با سیاست‌های کلی در عملکرد معاونت امور زنان هستیم، تشریح کرد: به عقیده اعضای فراکسیون آن‌چه در حال وقوع در معاونت زنان است با مبانی اسلامی و ایرانی ما فاصله دارد و گویی این معاونت در مقابل سیاست‌های کلی نظام قرار گرفته و این امر برای ما جای سؤال دارد. تحقق سیاست‌های کلی نظام برای ما مهم است و ما در مجلس برای تحقق آن‌ها از تمام ابزارهای خود بهره خواهیم برد.

وی افزود: متأسفانه در این دولت در موضوع زن و خانواده بیشتر شاهد سیاست گفتاردرمانی هستیم. الان بیش از یک سال است که لایحه تأمین امنیت زنان از قوه قضاییه به معاونت امور زنان رفته و به مجلس نرسیده است. این در حالیست که اهمیت این لایحه برای تمام کارشناسان و فعالان حوزه زنان محرز بوده و می‌تواند بخشی از مسائل زنان را مرتفع سازد. 

قاسم‌پور تأکید کرد: امیدواریم معاونت امور زنان از فرصت باقیمانده دولت بهره کافی برده و در چند ماه باقیمانده از دولت به سمت تحقق سیاست‌ها و برنامه‌ها و تکالیف خود حرکت کند. ما هم در مجلس از ابزارهایی که در اختیار داریم برای این امر استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول