اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

وحدت گامی اساسی در جهت ایجاد تمدن اسلامی/با تمسک به ریسمان الهی دشمن را ناامید کنیم

وحدت و برادری یکی از زیباترین واژه‌ها و ارمغان پیامبر عظیم و شان اسلام و پیغمبر رحمت برای جوامع بشری است و وحدت مسلمانان مانند چتری از رحمت خداوند بر سر امت اسلام است که از بین برنده کینه‌ها و خودخواهی‌ها و موجب صفای قلب‌ها می‌شود.

وحدت گامی اساسی در جهت ایجاد تمدن اسلامی/با تمسک به ریسمان الهی دشمن را ناامید کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، پیامبر اعظم(ص) اسوه کامل تقوا، اخلاق، ادب، تواضع، صبر، ،امانتداری،صداقت،وفاداری و سیاست بود و الگو قراردادن سیره آن حضرت، برای مسلمانان کار آمدترین راه‌کار، رستگاری سعادت و تحقق تمدن اسلامی است ، بزرگ مردی پارسا که فقیر و غنی در منظر حضرتش هیچ تفاوتی با هم ندارند جز به تقوای الهی،همیشه حق بر زبانش جاری ، لبخند بر لب ، و متواضع ترین مردم بود.

هفته وحدت، یادآور ولادت رسول خوبی‌ها حضرت محمد(ص) آخرین فرستاده پروردگار است،‌ پیام‌آوری که وحدت امت اسلامی را از راهبردهای بنیادین اقتدار امت اسلامی در تمام زمان‌ها و مکان‌ها دانسته و اقتدار و عزت جامعه نو پای اسلامی در عصر رسالت به خاطر وحدت و راهکارهای ارایه شده از طرف پیامبرخاتم(ص) بوده است .

همه ساله در ماه ربیع الاول به مناسبت میلاد آخرین فرستاده خدا و به ابتکار امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی، فاصله ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول در ایران و بسیاری از کشورهای اسلامی، هفته وحدت برگزار می‌شود تا مسلمانان به جشن و سرور بپردازند و این گام مثبت از طرف امام راحل برای تقویت و استحکام وحدت امت اسلامی و ارایه الگو و نمونه عملی برای ما مسلمانان بود که در تمام مسایل راه های وحدت و اتفاق را جست وجو کنند.

مسلمانان باید در مقابل دشمنان مشترک وحدت و اتحاد داشته باشند

حجت الاسلام جواد مجتهد شبستری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، ضمن تبریک و تهنیت هفته وحدت اظهار داشت: مسئله وحدت و دعوت به وحدت و اتحاد در میان مسلمین جهان امری است که در قرآن نیز بارها تاکید شده است و کسانی که به خدا معتقد هستند و حتی غیر مسلمانان نیز به وحدت با مسلمانان نیز دعوت شده‌اند.

وی افزود: وحدت امری است که هم از نظر قرآن مطلوب بوده و هم از نظر عقل و عقلا مطلوبیت دارد که در مقابل دشمنان مشترک همه مسلمانان و اقوام و ملل بایستی اتحاد و وحدت داشته باشند که این موضوع امری بدیهی است.

عضو مجلس خبرنگان تصریح کرد: اقوام بایستی اختلافات موجود را کمرنگ کرده و نقاط اتفاق و اتحاد را پررنگ کنند و مسائل حساسیت‌زای که شاید موجب به وجود آمدن اختلاف شود را کم کرده و از اختلافات و حساسیت موضوع بکاهند.

مجتهد شبستری عنوان کرد: طی چند روزه گذشته مجله شارلی ابدو و اظهارات رییس جمهور فرانسه که به پیامبر اعظیم شان اسلام توهین کرده است  و توهین را مصداق آزادی بیان قلمداد کرده باید در مقابل تا جایی که ممکن است در ارتباط با شناساندن شخصیت و عظمت پیامبر اکرم (ص) تلاش کرد و  در خصوص شان و منزلت و جایگاه والای حضرت هر چه بیشتر به تبیین و روشنگری پرداخته شود.

وی ادامه  داد: در این راستا بایستی برنامه‌های باشکوهی با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حتی در فضای مجازی برگزار شود و بیشتر و بهتر به ابعاد وجودی و شخصیتی حضرت پرداخته و بیان شود که پیامبر عظیم الشان اسلام پیغبر رحمت بوده است .

وی عنوان کرد: در این میان افرادی هستند که مردمی را که رو به اسلام و به دین اسلام گرایش پیدا کرده‌اند می‌خواهند از این کار منع کنند و دشمنان اسلام به خصوص صهیونیست‌ها که عقده و کینه دیرینه با مسلمانان دارند به طور طبیعی دنبال این موضوع هستند که از گسترش اسلام ممانعت کنند و یکی از راه‌های جلوگیری  از گسترش اسلام می‌تواند بحث کاریکاتور و استهزاء و تقدس‌زدایی از چهره مبارک پیامبر باشد.

مجتهد شبستری تصریح کرد: در این راستا دشمنان اسلام می‌خواهند کاری کنند که وحدت میان مسلمین شکل نگیرد و با ایجاد گروه‌های تروریستی داعش که  برنامه‌ آنان  تفرقه افکنی بین مسلمین است، برای نابودی اسلام استفاده کنند.

وی اذعان کرد:  چه بسا در بین شیعه‌ها که به شیعه انگلیسی قلمداد می‌شوند و این افراطی‌گری ها وجود دارد که از سمت مراجع نیز این افراطی‌گری‌ها حرام اعلام شده است و این مسایل و حرکت‌های افراطی مانع وحدت بین مسلمانان می‌شود و در نقطه مقابل آن اگر علمای شیعه و سنی  افکار خود را در مسائل وحدت و اتحاد عرضه کنند و  در وحدت بین اقوام تاکید داشته باشند و با هم تجمع داشته هم اندیشی و گفت‌وگو کنند مایه تقریب بین مذاهب اسلامی می‌شوند.

عضومجلس خبرگان خاطرنشان کرد: در بین اهل شیعه و سنی به قدری نقاط اشتراک وجود دارد که در مقابل آن نقاط اختلاف بسیار اندک است و می‌شود با بحث و گفت‌وگو نیز نقاط اختلاف را به اشتراک نظر رسانند و با هم اندیشی گام موثری برای اتحاد در بین مسلمین بردارند.

هفته وحدت نعمت بزرگ الهی برای انقلاب اسلامی است

ماموستا مصطفی محمودی امام جمعه پیرانشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: هفته وحدت یک نعمت بزرگ الهی برای انقلاب و مسلمانان جهان است، پایه گذار این مناسبت رهبر فقید انقلاب اسلامی بوده‌اند و مقام معظم رهبری نیز به تبعیت از امام راحل ارزش والایی بر این هفته فرخنده قائل هستند و سالانه هفته وحدت را گرامی می‌دارند.

وی با اشاره به اینکه نبی اکرم (ص) پیامبر مشترک بین مسلمانان جهان است و هر مسلمان پیامبر را یک انسان مخلص و خالص و تایید شده از جانب خدا می‌داند تصریح کرد: همه مسلمانان می‌دانند که پیامبر اسلام برای سعادت مردم مبعوث شده است و نامگذاری 12 تا 17 ربیع الاول به نام هفته وحدت که برخواسته از اندیشه بلند و تفکر آزاداندیشی و وحدت آفرین حضرت امام خمینی (ره) است، تجلی وحدت امت اسلام و اتحاد در برابر کفر و استکبارجهانی است و در این هفته روح اخوت اسلامی در پیکره اجتماع، بیش از پیش زنده، جاری و ساری می‌شود.

اولین شرط نجات مسلمانان از  دست استکبار جهانی وحدت بین مسلمین است

امام جمعه پیرانشهر تصریح کرد: هر مسلمانی که به خدا اعتقاد و دین را درک کرده باشد ارزش وحدت را درک خواهدکرد و باید بداند که اولین شرط نجات از دست مستکبران جهان خوار  اسلام و پیشرفت اسلام وحدت است .

وی ادامه داد:وحدت بین مسلمانان کشور موجب پیروزی جمهوری اسلامی ایران در مقابل اسکتبار جهانی شد و از همان روزی که انقلاب اسلامی پیروز شد و استقلال خود را به دست آورد و با وحدت توانستند بزرگترین استکبار جهانی را ساقط کنند .

ماموستا محمودی بیان کرد: همه باید این را بدانند برای اینکه بتوانند از دست مستکبران جهان، این انسان‌های بی‌رحم نجات پیدا کنند تنها راه آن وحدت بین مسلمین است که در این راستا نیز خداوند متعال فرموده است همه با هم به ریسمان خدا چنگ بزنید و از هم جدا نشوید .

وی اضافه کرد: استقلال، عزت و پیروزی جهان اسلام در وحدت است و همانند کشور ایران که با همین وحدت و یکپارچگی است که توانسته است در مقابل دشمنان واقف آید و  تسلیم استعمارگران نشود و با عزت و سربلندی به حکومت اسلامی خود ادامه دهند.

وی افزود: هم اکنون در جامعه دیده می‌شود که برخی کشورهای عربی مرتجع که از اسلام کنار رفته‌اند و به سوری کافران روی آوردند و در دنیا ذلیل و خوار شده‌اند اینان همان حاکمانی هستند که هرگز به اسلام اعتقادی نداشتند و  به آمریکا و صهیونیست روی آورده و سرانجام نفاقشان را آشکار کردند.

وی خاطرنشان کرد: از خداوند متعال درخواست می‌کنیم که ملت‌های مسلمان و اعراب مرتجع را آگاه کند که بفهمند تنها عزت و سربلندی و پیشرفت آنان در اسلام است .

خاطرنشان می‌شود هدف از وحدت امت اسلامی این است که مسلمانان در کنار حفظ مذاهب بر محور مشترکات دینی مانند توحید، قرآن، پیامبر اعظم(ص) و سنت و سیره نبوی در برابر خطراتی که اصل اسلام و جامعه مسلمانان را تهدید می‌کند، همبستگی و همدلی داشته و از اختلاف‌های گوناگون مذهبی، سیاسی، نژادی و زبانی که موجب وهن وسستی امت اسلامی می شود، دوری کنند.

حضرت امام خمینی (ره) که خود از منادیان وحدت در جهان اسلام بودند، از این مساله برای اتحاد و نزدیک شدن گروه‌های اسلامی استفاده کردند و فاصلۀ بین دو تاریخ (۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول) را «هفتۀ وحدت» نام‎گذاری کردند و این هفته، فرصت مناسبی است تا ضرورت همبستگی و یکدلی جهان اسلام , به ویژه در این زمان پُر از فتنه و آشوب، با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گرفته و پیامبر مهربانی‌ها برای توحید و یکتاپرستی مبعوث شد و امروز رمز پیروزی مسلمانان چنگ زدن به ریسمان وحدت است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول