اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

جامعه تعلیم و تربیت اهانت به ساحت پیامبر اعظم(ص) را محکوم کرد

دانش‌آموزان و فرهنگیان و تشکل‌های فرهنگیان و دانش‌آموزی در بیانیه‌های جداگانه، اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) را محکوم کردند.

جامعه تعلیم و تربیت اهانت به ساحت پیامبر اعظم(ص) را محکوم کرد

خبرگزاری فارس ـ گروه آموزش و پرورش: دانش‌آموزان انجمن‌های اسلامی، بسیج فرهنگیان، شورای عالی آموزش و پرورش، وزیر آموزش و پرورش و معاونت‌های وی، کانون تربیت اسلامی، مرکز مطالعات فقهی تعلیم و تربیت، کانون مدارس اسلامی در بیانیه‌های جداگانه، اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) را محکوم کردند.

* موج گرایش به اسلام بیش از پیش می شود 

در بیانیه اعضای انجمن های دانش‌آموزی در محکومیت به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام آمده است: «اللَّهُ یَسْتَهْزِئُ بِهِمْ وَیَمُدُّهُمْ فِی طُغْیَانِهِمْ یَعْمَهُونَ: خداوند آنان را به استهزا مى‌گیرد و آنان را در طغیانشان مهلت مى‌دهد تا سرگردان شوند.

باز هم در جهان غرب اتفاقات و حوادثی رقم خورد که اوج تناقض و تضاد فکری و عملی سردمداران آن را نشان داد. آنچه در انتشار کاریکاتورهای وقیحانه مجله شارلی ابدو رقم خورد و همراه با واکنش و حمایت رئیس جمهور بی عقل و ماجراجوی فرانسه شد، اوج وقاحت را در دشمنی ایشان با اسلام نشان داد. آنها نشان دادند آنقدر از اسلام هراس دارند و آن را با منافع مادی خود در تضاد می بییند که حاضرند پیامبر صلح و رحمت را به شیوه‌ای متناقض نشان دهند و از این نمایش نیز دفاع نمایند تا مبادا ملت‌های آزاده جهان به سوی اسلام گرایش یابند.

آنها می‌دانند که رسیدن صدای اسلام حقیقی به انسان‌ها می‌تواند نوای صلح و آرامش را طنین انداز نموده و دست مستکبران جهان را از گریبان ملتها آزاد نماید. قطعا به خوبی می‌دانیم که پشت پرده این سخنان و واکنشها صهیونیسم جهانی قرار گرفته است و این عروسکهای خیمه شب بازی ملعبه دست ایشان هستند. چگونه است که نقد به هولوکاست جرم تلقی می‌شود و توهین به پیامبر اکرم(ص) مورد تشویق واقع می‌شود؟

تاریخ نشان داده است که هر چه توهین به اسلام و پیامبر رحمت انجام شود نتیجه عکس داده و موج گرایش به اسلام بیش از پیش می شود و این همان معنای ضرب المثل((عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد)) است.

اگر چه تحریم کالاهای فرانسوی اقدام خوبی به عنوان مقدمه اقدامات ضد استکباری خواهد بود اما جهان اسلام باید در اندیشه اقدامات گسترده و مبنایی‌تر در نفی و تنبیه استکبار جهانی باشد و با استقلال از غرب و اتحاد با کشورهای مسلمان در حوزه های اقتصادی و فرهنگی و سیاسی از اقدامات مشابه توسط کشورهای معاند اسلام جلوگیری نماید. 

تشکل انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ضمن محکومیت شدید این اقدام موهن که پروژه‌ شکست خورده صهیونیستی به شمار می‌رود، ضمن اعلام آمادگی برای دفاع فداکارانه از اهداف و آرمان‌های پیامبر عظیم الشأن اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم ) از دستگاه دیپلماسی کشور درخواست واکنش و اقدام جدی تر را در راستای تنبیه اهانت کنندگان و جلوگیری از اقدامات بعدی آنان را دارد.

همچنین از عزیزان دانش‌آموز ، اعضای تشکل امین انجمن اسلامی و کلیه قرارگاه های استانی و ملی دختران و پسران نیز انتظار می‌رود که نسبت به این اقدام خبیثانه در قالب شبکه‌های مجازی و اجتماعی موضع گیری هوشمندانه ، هنرمندانه و واکنش در خور داشته باشند. و مکروا و مکروا الله والله خیر الماکرین».

* اسلام مکتبی جاودانه است و اراده الهی در مسیر راضی کردن پیامبر خویش است هرچند کفار خوششان نیاید

در بیانیه سازمان بسیج فرهنگیان در پی اهانت رئیس جمهور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) آمده است: «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ؛ در روزهای گذشته خبر اهانت رئیس جمهور فرانسه به ساحت مقدس رسول مکرم اسلام با واکنش قاطع مسلمانان مواجه شد و بسیاری انسان های آزاده پیرو سایر ادیان آسمانی از این اقدام جاهلانه مکرون، تبری جسته‌اند.

این اهانت مکرر از کشور مدعی تمدن آن هم به بهانه آزادی بیان در حقیقت نوعی خشونت نرم علیه آزادی بیان و عقلانیت بشر است و در حقیقت یک اقدام انفعالی در برابر گسترش روز افزون اسلام در دنیا به ویژه در کشورهای اروپا به خصوص کشور فرانسه است که بی تردید راه به جایی نخواهد برد زیرا پروژه اسلام ستیزی پروژه‌ای شکست خورده و نخ نما شده است.

مکرون بهتر است بداند فرانسه­ فردا، دوست مسلمانان خواهد بود و تمام کودکان در آینده مسلمان خواهند شد و اسلام هر روز با سرعت فزاینده در همه جای دنیا منتشر خواهد شد. همین امروز، بیشترین اسم کودکان بروکسل محمد است و همچنین در انگلیس و سایر کشورهای اروپایی.

 بر اساس وعده الهی و آیه اشاره شده توطئه دشمنان در طول تاریخ برای خاموش کردن نور خدا دائمی بوده ولی خودشان بهتر می دانند که تلاش آنها مثل فوت کردن به خورشید، کارشان جاهلانه و بی اثر است. 

چراغی که ایزد بر فروزد/ هرآن کس پف کند ریشش بسوزد.

اسلام مکتبی جاودانه است و اراده الهی در مسیر راضی کردن پیامبر خویش است هرچند کفار خوششان نیاید. نمرودها، فرعون ها، بنی امیه ها و بنی عباس ها و امثال آنان نمونه عملی این کافران بودند که هیچ کدام راه به جایی نبرده اند.

فرهنگیان بسیجی ایران اسلامی، قاطعانه این اقدام موهن رئیس جمهور فرانسه را محکوم نموده و از معلمان و جوانان فرانسه می خواهیم وی را مورد مواخذه قرار دهند چرا که مایه سر افکندگی نسل به نسل فرانسه خواهد بود».

*‏ اهانت به پیامبر اعظم (ص) و ماجراجویی با کاریکاتورهای موهن، به یقین توهین به همه پیامبران آسمانی است

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در پیامی با محکومیت اهانت به پیامبر اسلام صلوات الله علیه، اظهار کرد:‏ اهانت به پیامبر اعظم (ص) و ماجراجویی با کاریکاتورهای موهن، به یقین توهین به همه پیامبران آسمانی و ضربه به دیانت، تمدن،آزادی و اخلاق و قطعا محکوم است.

‏وی افزود: همچنین باید سوگوار این حد از سیطره هیجان و به کنار نهادن سنجیدگی و خرد و فهم نازل و سطحی از مفهوم آزادی بیان بود.

* بیانیه مرکز بسیج فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش در پی اهانت رئیس جمهور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)

مرکز بسیج فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش با صدور بیانیه‌ای اهانت «مکرون» رئیس جمهور فرانسه را به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) محکوم کرد. در این پیام آمده است: «اهانت به ساحت مقدس پیامبر عظیم شأن اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) از روی عجز در منطق و استدلال بوده و در راستای پروژه اسلام هراسی و ارائه چهره غیر واقعی از اسلام توسط رژیم کودک‌کُش صهیونیستی و غربی‌ها طراحی شده است.

در امتداد هجوم ناجوانمردانه جریان کفر و نفاق علیه حق و عدالت، بار دیگر اقدام موهن و گستاخانه دیگری، شخصیت بی‌نظیر عالم بشریت را نشانه گرفت و با بیان صریح اهانت آمیز «مکرون» رئیس جمهور ملعون فرانسه علیه پیامبراکرم(ص) که این بار نیز تحت حمایت دستگاه‌های تبلیغاتی صهیونیستی و غربی و به بهانه حمایت از آزادی بیان انجام شد، قلب بیش از یک میلیارد مسلمان را در اقصی نقاط جهان جریحه دار کرد.

این جریان شیطانی در طول تاریخ، مسیر تاریکی را طی نموده است و امروز نیز شاهد حضور آنان هستیم. این کوردلان امید واهی دارند که بتوانند خورشید عالم تاب محمدی را بی‌فروغ کنند؛ اما وعده الهی تحقق خواهد یافت و اسلام به عنوان آخرین و کامل‌ترین آیین انسان‌ساز آسمانی، سرانجام عالم‌گیر خواهد شد.

ناکارآمدی همه نظام‌های فکری جاری در جهان غرب که جذاب‌ترین گزاره‌های آن بازیچه بیان و نیز ابرقدرت‌ها است از بدیهی‌هات به شمار می‌رود و حوادث جاری در شنبه‌های فرانسه که مدعی آزادی بیان و نیز وقایع اخیر در هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبراکرم(ص) می‌باشد، گواهی واضح برعجز روزافزون همه مکاتب مبتنی بر اومانیسم و ضرورت بازگشت انسان به وحی منطبق بر فطرت است.

دشمنی با اسلام و عناد با خدای متعال، توسط کسانی انجام می‌شود که غوطه‌ور در خواهش‌های نفسانی و شیطانی هستند که راهنمایان و هدایت‌گران بشر را مورد اهانت و یا به سُخره می‌گیرند.

فریاد امّت هوشیار و متحد مسلمان و دیگر آزادگان جهان بخصوص ملت حسینی ایران اسلامی همچون گذشته، خاری درچشم استکبار جهانی خواهد بود و در مسیر الهی پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) راهگشای حرکت انسان‌های حق طلب تا ظهور منجی موعود(عج) خواهد بود.

فرماندهی مرکز بسیج فرهنگیان حوزه ستادی ضمن ابراز تأسف و اندوه مضاعف از این اقدام غیرانسانی و توهین‌آمیز و دین ستیز توسط رئیس جمهور فرانسه علیه رسول مهر و رحمت(ص) که قُلُوب تمامی آزادگان جهان و موحدان به خصوص مسلمانان عالم را جریحه‌دار کرد، محکوم نموده و اعلام می‌دارد بسیجیان عرصه تعلیم و تربیت هیچ‌گاه در برابر توهین به مقدسات خود ساکت و بی‌تفاوت نبوده و با همه توان، در مسیر برملا ساختن اهداف شوم دشمنان خواهند کوشید».

* محمد(ص)؛ پیامبر حکمت و رحمت است، جاهلان بخود آیید!

حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان رئیس مرکز مطالعات فقهی تعلیم و تربیت نوشت: «و ما ارسلناک‌ الّا رحمة للعالمین. آنکه با ابراهیم مخالفت و مقابله کرد نمرود بود، همان‌که فهم نمی‌کرد حقیقت اماته و احیاء چیست و میراندن و زنده مردن در فاصله‌ بین کشتن یک بی‌گناه و رها ساختن یک مجرم معنا می‌کرد. همان که خداوندی خدای را در طلوع و غروب روزانه‌ خورشید درک نمی‌کرد و بزرگی او را نمی‌ستود تا به پشه‌ حقیر جان خود سپرد.

آنکه با موسی به ستیزه برخاست فرعون بود، همان‌که انا ربکم الاعلی سر‌می‌داد اما برای شناختن ربّ بی همتای موسی می‌خواست از برج و باروی خود ساخته‌ش بالا رود تا خدای ببیند. غافل از اینکه حتی نمی‌تواند س به ابرها بساید و دست به ستارگان برساند!

آنکه با عیسی جدال می‌کرد، قیصر بود که با احبار و رهبان یهود ساخته بود تا آنها به او مشروعیت بخشند و این نیز دکان زر و سیم آنها را در قبال دین فروشی رونق افزا باشد ، بی‌آنکه بفهمد عیسی هم معبد کاهنان را به تسخیر در‌می‌آورد و هم قیصر را به بند خواهد کشید.

اما محمد صلی‌الله علیه و آله خلاصه و خاتم همه‌ انبیاء الهی است که با نمرود و فرعون و قیصر از یک سو ، و قارون و هامان و کاهنان در سوی دیگر در تمام زمان‌ها مقابله می‌کند. او با معجزه‌ خود نه تنها با بت و بتکده‌ عرب جاهلی، بت سازان و بت بانان و کلید داران خزانه‌ شعر و شراب و شمشیر ، تعصب و خشونت و دختر کشی دیروز بوسفیانی به مقابله بر‌می‌خیزد بلکه مشعل پر فروغ هدایت او در تمام عصرها و در میان تمام نسل‌ها با روشنگری و هدایت افزونی، استثمار و استعمار انسان ، بت سازی‌های ذهنی، نسل کشی‌های حرفه‌ای و زنده به‌گور ساختن‌های مدرن و به اسارت کشیدن جسم و جان و معنویت و معصومیت زن در غرب و شرق عالم را رسوا و افشا خواهد ساخت.

امروز تمام آن دشمنی‌های به‌هم انباشته‌ تاریخ مقابله پیامبران و طاغوت‌ها و خیر و شرّ، در برابر رسول زیبایی‌ها و مهربانی‌ها و فراخوان هدایت او با هزار و یک حیله خیمه برافراشته‌اند. نسبت های کاهن و ساحر و مجنونِ فاجران و جاهلانِ دیروز که گاه به شعر و ترانه بر‌زبان سبک عقلان و گاه به شمشیر ناجوانمردان و گاه به پول و خیانت سنگر گرفته در حصار دین ظاهر می‌شد، امروز همان‌ها، همان نسبت‌ها را در پوشش رمان و ترانه و کاریکاتور در هیأت نشریه و مجله و یا بااجیرسازی چهره‌های خشن و عبوس و آدمکش باز آفرینی می‌کنند.

آنچه این وقاحت را بیشتر و دردناک‌تر می‌کند، صحنه‌گردانی آدمکانی همچون آقای مکرون است که در قبای سیاست و دفاع از آزادی بیان ، به همه‌ آرمان‌های اصیل انسانی اهانت می‌کند و چون خود حماقت دارد انتظار می‌برد دیگران نیز سخن احمقانه‌ او را در دفاع از آزادی و حقوق بشر و مقابله با تروریسم بپذیرند! همو که بیش از یک سال است نتوانسته به مطالبات مردمی توده‌های محروم کشور خود پاسخ بدهد. همو که کشورش با سابقه‌ استعماری در دور و نزدیک اروپا، افریقا و آسیا پرونده‌ سنگینی از جنایت، آدمکشی و غارتگری دارد و حتی نسل‌های آینده از ملت‌های درد کشیده از ویتنام تا افریقا و جنگ‌های داخلی اروپا و فرانسه آن را فراموش نکرده و نمی‌کنند. اینان به پیامبر رحمت جسارت می‌کنند، خاک بر دهانتان باد !

مه فشاند نور و سگ عو عو کند/هر کسی بر طینت خود می‌تند/ چون تو خفاشان بسی بینند خواب/کاین جهان ماند یتیم از آفتاب/کی شود دریا ز پوز سگ نجس/ کی شود خورشید از پف منطمس/ شمع حق را پف کنی تو ای عجوز/هم تو سوزی هم سرت ای گنده‌پوز/ هر که بر شمع خدا آرد پف او/شمع کی میرد بسوزد پوز او/ در شب مهتاب مه را بر سماک/ از سگان و عوعو وی چه باک/ بانگ سگ هرگز رسد در گوش ماه؟/ خاصه ماهی کو بود خاص اله/ ای بریده آن لب و حلق و دهان/که کند تف سوی ماه آسمان/
مصطفی مه می‌شکافد نیمه شب/ ژاژ می‌خاید ز کینه بو لهب/آن مسیحا مرده زنده می‌کند/ آن جهود از خشم سبلت می‌کند.
امت اسلامی یقینا این اهانت‌ها و درشت‌گویی‌ها را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت و قافله‌ هدایت بشری توقف نخواهد کرد. دور نیست که این سیاستمداران کج‌اندیشه و حقیر که منتهای اندیشه‌ی آنان ، قدرت و شهوت و ثروت است در همان سرزمین‌خویش، محکوم دست عدالت و انسانیت و معنویت الهی شوند و آنکه پیروز میدان است ، خدا و پیام آوران آسمانی اوست.

ما ضمن محکوم کردن اقدام بیشرمانه‌ رئیس جمهور فرانسه، آقای مکرون، در جسارت به ساحت نورانی نبوی، بی‌پهناترین عشق خود را به پیشگاه محمدمصطفی صلی‌الله علیه و آله تقدیم می‌داریم و همراه با مسلمانان جهان آمادگی خود را در دفاع از حریم آن وجود قدسی به بذل مال وجان اعلام می‌داریم. از دولت‌های اسلامی انتظار می‌رود به وظیفه‌ی خود در صیانت از حیثیت و شرافت اسلامی خود قیام کنند. از همه‌‌ اصحاب فرهنگ و رسانه، علماء و روشنفکران و صاحبان قلم و اندیشه توقع داریم  در قبال این جهالت و غرض‌‌ورزی نامیمون ، با صدای بلند اعلام کنند: محمد پیامبر حکمت و رحمت است، جاهلان بخود آیید!

* معلمان آزاده اروپا از حقوق مسلمانان دفاع کنند

در بیانیه کانون تربیت اسلامی درباره جسارت‌های اخیر مکرون رئیس جمهور فرانسه به مسلمانان آمده است: معلمی اسلام ستیز در فرانسه با شکنجه کلامی و تصویری دانش‌آموزان مسلمان، کاریکاتورهای موهن مجله شارلی ابدو در مورد پیغمبر اسلام (ص) را در کلاس رسمی باز تکرار می‌کند و با سوء استفاده  یک طرفه از آزادی اندیشه، اعتراض دانش‌آموزان مسلمان را خفه می‌کند و کل سیستم فرانسه آزادی عمل او را تأیید می‌کند و رئیس جمهور  فرانسه با رویکرد ضد اسلامی  فقط با تأکید بر نیمه دوم ماجرا، جوان ۱۸ ساله ای که آن معلم را به روش داعشی‌ها می کُشد محکوم می‌کند و آن قتل خشونت آمیز را به کل مسلمانان تعمیم می‌دهد. همان داعشی که دست پرورده سرویس های اطلاعاتی فرانسه و غرب است. 

اگر قوانین سکولار فرانسوی در تعریف آزادی بیان، حقوق شهروندی مسلمانان را لحاظ می‌کرد و چند میلیون مسلمان فرانسوی حقوق بشر و حمایت حقوقی و قانونی را از خود می‌دیدند و همگان آزادی بیان و آزادی اندیشه مسلمانان و دانش آموزان و دانشجویان مسلمان را در قوانین فرانسه و در مدارس و دانشگاه‌های فرانسه می‌دانستند، آنگاه نه آن هتاکی مجله موهن رخ می‌داد نه بازتکرار آن توسط معلم اسلام ستیز و نه این قتل رخ می‌داد و نه تیراندازی چند سال قبل به کارکنان مجله هتاک.

کانون تربیت اسلامی، نظام قانونگذار فرانسه را دعوت می‌کند که در عصر و هزاره چندفرهنگی و با عبور از تفکرات قرون وسطایی، ریشه خشونت با دانش‌آموزان و دانشجویان مسلمان را با تأمین حقوق شهروندی و مذهبی آنها در مدارس و دانشگاه‌ها مرتفع نمایند و سخنان اسلام ستیزانه اخیر مکرون را در تشییع معلم مقتول محکوم می‌نماییم.

*حضرت محمد(ص) پیام آور صلح ، دوستی و برابری برای جهانیان است

در بیانیه شورای عالی آموزش و پرورش آمده است: «خدای متعالی حضرت محمد مصطفی(ص) را به عنوان پیامبر رحمت برای جهانیان فرستاده است «و ما ارسلناک الا رحمه للعالمین» و ما تو را جز مایه رحمت برای جهانیان نفرستاده ایم(سوره انبیاء، آیه 107)

او پیام آور مهر، دوستی، محبت، مهربانی، صداقت، امانت و عزت، کرامت، علم و فضیلیت است از این روی خدای متعال او را صاحب اخلاق عظیم معرفی کرده است «وانک لعلی خلق عظیم» بی گمان تو دارای خلق و خوی بسیار بزرگ هستی(سوره قلم، آیه 4)

او رمز محبت، تجسم کمالات و ارزش ها، نماد عزت و سرافرازی فرزندان آدم و مظهر همه خوبی هاست. آیا از پیامبری با این اوصاف و کمالات جز خوبی، مهربانی، صلح و دوستی می توان چیز دیگری سراغ داشت؟  او هنوز به رسالت مبعوث نشده بود که به خاطر امانت داری و صداقت در گفتار و رفتار در میان مردم مکه به «محمد امین» مشهور شده بود، در میان مردمی که در آن دوران نژادپرستی، برده داری، دخترکشی، ظلم و ستم نسبت به زیردستان رواج داشت، آمد تا امتیازات قومی، نژادی و مذهبی را که ریشه در جاهلیت و عقب ماندگی ذهنی و فکری آنان داشت از میان بر دارد و همه فرزندان آدم را از لحاظ حقوق انسانی در کنار هم قرار دهد تا کسی از حقوق فردی و اجتماعی محروم نشود.

پیامبر اسلام فاتح قلوب تمامی انسان‌های آگاه و اندیشمندان جهان و منادی انسانیت. پیامبر اسلام فاتح قلوب تمامی انسان‌های آگاه و اندیشمندان جهان و منادی انسانیت، برابری و صلح و آرامش است که بسیاری از سیاستمداران و دانشمندان جهان از جمله مهاتما گاندی، جواهر لعل نهرو، کارل مارکس، ولتر فرانسوی، پیرسیمون لاپلاس، ارنست هگل، هربرت جرج ولز، گوته، ویل دورانت، تولستوی و... بر حقانیت حضرت محمد(ص) و جهانی شدن دین اسلام شهادت داده‌اند و او را بزرگترین مصلح و حامی صلح و آرامش بشریت دانسته‌اند.

حضرت محمد(ص)؛ آیینی را برای انسان‌ها آورد که دوری از تهمت، افترا، آبروریزی و خشونت از یک سو؛ محبت، عطوفت و مهربانی از سوی دیگر در آن موج می زند و انسان‌ها را به تعامل، همدلی و دوستی با یکدیگر دعوت می‌کند تا جهانیان در مسیر تکامل حرکت کرده و به سر منشا کمال لایزال الهی برسند.
مدعیان تمدن و دموکراسی غرب که دهها سال است دستشان به خون میلیون‌ها ملت های مظلوم، بی گناه و بی پناه آلوده است، چطور به خود اجازه می‌دهند که به پیام آور مهر، محبت، مهربانی، صلح، رحمت و آرامش اهانت کنند. چگونه این کشورها می توانند از آزادی بیان سخن بگویند وقتی که هر اعتراض به حقی را با زندان و زور پاسخ می دهند، اما توهین به مقدسات دو میلیارد مسلمان جهان را به بهانه آزادی بیان نادیده می گیرند.

آیا وقت آن نرسیده است که مقایسه ای بین جایگاه ادیان الهی در میان مسلمانان و کتاب آسمانی آنان با مکاتب بشری انجام دهند تا به عمق ارزش‌های اخلاقی دین مبین اسلام بیشتر پی برده و به حقانیت آن اذعان نمایند. بنابراین وقت آن رسیده همه ملتهای مسلمان، آزادیخواهان و صلح طلبان جهان در برابر توطئه اسلام هراسی و توهین به پیامبران و ادیان الهی با هم متحد شوند و اجازه ندهند به بهانه آزادی بیان به مقدسات ادیان دیگر اهانت کنند.

روابط عمومی و اموربین الملل شورای عالی آموزش و پرورش اهانت به مقدسات بیش از دو میلیارد مسلمان و ادیان الهی توسط دولت ونشریه فرانسوی را کاری بسیار ناپسند و نابخشودنی دانسته که از خوی استعماری کشورهای مدعی دموکراسی و آزادی بیان نشات گرفته است؛ از همه ملت‌ها، اندیشمندان، سازمان‌های بین المللی، انجمن ها، گروه‌ها، احزاب سیاسی و اجتماعی جهان دعوت می کند تا این حرکت ناپسند و حقارت آمیز دولت و نشریه فرانسوی را محکوم کنند».

* آزادی بیان تنها حربه برای اشاعه فرهنگ منحط غرب است

در بیانیه روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش آمده است: «بار دیگر توطئه‌گران و خناسان اردوگاه استکبار در اقدامی مکارانه و هتاکانه در یک نشریه مزدور و همچنین حمایت رئیس جمهور فرانسه از این اقدام شنیع که امروزه ابزار اسلام هراسی در دنیا آفریده است نسبت به ساحت قدسی پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی (ص) توهین روا داشته و قلوب کلیه آزادگان جهان و موحدان تاریخ را به درد آورده اند.

آری پیامبر گرانقدر اسلام همان بزرگواری است که همگان را به صلح و برادری در سایه عدالت و رعایت حقوق یکدیگر فراخوانده‌اند و ارائه توحید ناب و معارف بلند الهی به بشریت از جمله ویژگی‌های پیامبر اعظم(ص) محسوب می‌شود که امروز راهی جز تأسی به سیره ایشان برای رسیدن به سعادت برای بشریت وجود ندارد.

در شرایطی که سردمداران غرب با موج اسلام‌خواهی در میان مردم مواجه هستند، این گونه اقدامات نه‌تنها از گرایش مردم به اسلام نخواهد کاست، بلکه تمایل آنان را برای آشنایی با معارف ناب اسلام محمدی خواهد افزود.

بی‌شک آزادی بیان تنها حربه و بهانه‌ای در دست دولتمردان غربی برای اشاعه فرهنگ منحط آنان است و زمانی که آزادی بیان منافع آنان را به خطر اندازد اولین کسانی اند که این مسئله را زیر پا خواهند گذاشت. این اقدام موهن به دور از منطق و اخلاق و توهین به مقدسات مسلمانان را به شدت محکوم و بار دیگر بر اتحاد امت اسلامی در خنثی کردن توطئه های دشمنان اسلام تأکید می کنیم».

* بیانیه کانون مدارس اسلامی

در بیانیه کانون مدارس اسلامی در محکومیت حمایت کور رئیس جمهور فرانسه از اقدامات نشریه چپ‌گرای هتاک شارلی ابدو آمده است: «یک بار دیگر شاهدیم انسانی از جنس ابلهان و فاقد تفکر و دلقکی در تئاتر موزیکال صهیونیسم جهانی  دشمنی خود را با مکتب اسلام و پیام آور نورانی آن بروز می دهد.

این دلقک که خود را رئیس جمهور فرانسه می‌داند در حالی که برای بستن دهان ملت منتقد فرانسه آنان را هدف قرار می‌دهد و آشکار چشمان آنان را کور می کند ژست دروغین آزادی بیان گرفته و از نشریه هتاک و چپگرای شارلی ابدو در جسارت به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشأن اسلام حمایت می‌کند.

اسلام که پیام آور آن بهترین مخلوق خداوند است مکتبی نورانی و بر پایه عقلانیت، معنویت، تفکر، حکمت و ارزش‌های الهی استوار است و ریشه‌هایش آنچنان در اندیشه و قلب مسلمان و انسان های آزاداندیش و آزدایخواه جهان  عمیق است که با اقدامات ابلهانه و بی خردانه افرادی همچون مکرون که بازیگر سناریوهای هدفمند صهیونیسم است خدشه ناپذیر می‌باشد.

این اقدامات نشان بر کینه عمیق بدخواهان و دشمنان اسلام دارد که سیطره و سیاست‌های چپاولگرانه و سلطه جویانه آنها در جهان به ویژه در بین ملت های مسلمان با نابودی همراه شده است. لذا پیشنهاد می کنیم رئیس جمهور فاقد فکر و مستبد فرانسه از ضرب و شتم ملت فرانسه دست بردارد و از ژست آزادی بیان برای سایر ملت ها پرهیز کند. 

کانون مدارس اسلامی یک بار دیگر همگام با مدارس اسلامی ،فرهنگیان همیشه هوشیار و با بصیرت کشور سایر اقشار عمومی جامعه اسلامی و مسلمان جهان این اقدام کور را محکوم می نماید و راهبرد خود را بر اهتمام و زمینه سازی تربیت اسلامی و انقلابی نسل آینده ساز این مرزبوم  و پایان یافتن سلطه جویانه استکبار جهانی قرار می دهد».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول