اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

تبعات زیست محیطی خط انتقال آب از رودخانه کرج به تهران اعلام شود

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه خط انتقال آب از رودخانه و سد امیرکبیر به تهران که در سالهای گذشته در سکوت عملیاتی شد، گفت: پروژه در حال طی مراحل پایانی است تقاضا داریم مسؤولان زیست محیطی و متولیان امر در خصوص تبعات این پروژه هزینه بر شفاف سازی و اطلاع رسانی کنند.

تبعات زیست محیطی خط انتقال آب از رودخانه کرج به تهران اعلام شود

عباس زارع، رئیس کمیسیون تلفیق و عضو شورای اسلامی شهر کرج، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، در خصوص آخرین وضعیت تونل انتقال آب از رودخانه به تهران، گفت: کرج در گذشته باغ شهری بوده که امروز دیگر اثری از آن نمی بینیم؛ شهر در گذشته‌ای نه چندان دور، با توجه به آب و هوای مناسب و وجود منابع آبی چون رودخانه و سد امیرکبیر، باغ شهری سبز با درختان کهن و بی‌شمار بود اما طی سال های اخیر و با هجوم جمعیت به این شهر، رفته رفته از باغ شهر تبدیل به کلانشهر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به آغاز بهره برداری از خط انتقال آب از رودخانه کرج به تهران از طریق زیر دست سد امیرکبیر و نگرانی های موجود، از رئیس جمهوری محترم، استاندار البرز، متولیان و مسئولان مرتبط درخواست دارم که به حقوق مردم شهر کرج در خصوص حق آبه تاریخی و همچنین موضوعات زیست محیطی توجه ویژه صورت پذیرد و تبعات این پروژه مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر ادامه داد: در حالی که احتمالاً بهره برداری از تونل انتقال آب رودخانه کرج به تهران از فردا آغاز خواهد شد، در خصوص این پروژه بزرگ هیچ گونه اطلاع رسانی خاصی انجام نشده است، باید گفت که قطعاً انتقال تونلی آب به پایتخت بی ضرر نیست و آسیب‌های محیط زیستی را به دنبال خواهد داشت و انتظار داریم متولیان و صاحب نظران به میدان بیایند و آنچه را که باید برای مردم و افکار عمومی شفاف سازی کنند.

زارع با بیان اینکه از نظر زیست محیطی، انتقال تونلی آب رودخانه کرج از زیردست سد امیرکبیر منجر به خشک شدن ۲۵ کیلومتر از مسیر رودخانه خواهد شد، بیان کرد: خشک شدن این ۲۵ کیلومتر به معنای از بین رفتن حجم وسیعی از باغات و مزارع است و اثرات سوء زیادی به دنبال خواهد داشت. تضعیف سفره‌های آب زیرزمینی، تخریب پوشش گیاهی منطقه، تهدید حیات برخی گونه‌های جانوری و تأثیرات سوء بر اکوسیستم منطقه به عنوان گوشه‌هایی از تهدیدهای زیست محیطی این پروژه است.

انتهای پیام/ج/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول