اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر دفاع آمریکا پس از دیدار با شاه اردن، وارد فلسطین اشغالی شد

منابع خبری گزارش دادند که وزیر دفاع آمریکا پس از دیدار با شاه اردن برای دیدار با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی وارد فلسطین اشغالی شده است.

وزیر دفاع آمریکا پس از دیدار با شاه اردن، وارد فلسطین اشغالی شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری، امروز (پنجشنبه)، گزارش دادند که «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا برای دیدار با همتای صهیونیست خود وارد فلسطین اشغالی شده است.

خبرگزاری اردنی «عمون» گزارش داد که «عبدالله دوم» شاه اردن به همراه «الحسین بن عبدالله دوم» ولی عهد این کشور با «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا رایزنی کرده است.

طبق این گزارش، دو طرف در این دیدار به شراکت راهبردی میان امان و واشنگتن، و «تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم» پرداخته‌اند.

عمون همچنین نوشت که در این دیدار معاون نخست‌وزیر، وزیرخارجه، رئیس ستاد مشترک اردن و سفیر آمریکا در امان حاضر شده‌اند.

پس از این دیدار، منابع خبری گزارش دادند که طبق اعلام قبلی واشنگتن، امروز (پنجشنبه) در سفری «مهم» وارد فلسطین اشغالی شده است.

 پایگاه صهیونیستی «مکان» ساعاتی پیش از ورود اسپر به فلسطین اشغالی، گزارش داده بود که او برای تضمین آنچه «برتری نظامی اسرائیل» خوانده شده، با بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد.

این دیدار بعد از آن است که پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان «بنیامین نتانیاهو» و بنی‌گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کردند که با فروش تسلیحات پیشرفته به امارات مشکلی ندارند.

طبق افشاگری‌های منابع صهیونیستی، این اقدام غیرمنتظره پس از آن بود که پنتاگون توانست مخالفان فروش تسلیحات پیشرفته نظامی از جمله جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات را قانع کند.

برخی منابع صهیونیستی در ارتباط با این مسئله در گفت‌و‌گو با روزنامه «الشرق الاوسط»‌ فاش کرده بود که منطق آمریکا اینگونه بوده است: «ما به کشورهای عربی دوست که برای ورود به جنگ با اسرائیل نقشه نمی‌کشند، تسلیحات می‌فروشیم. حال بیایید فرض کنیم که این کشورها سیاست‌های خود را تغییر داده‌اند و تصمیم گرفته‌اند با اسرائیل وارد جنگ شوند آیا بهتر نیست که من و شما از ماهیت تسیلحات [در دست آنها] با خبر باشیم؟! آیا بهتر از این نیست که چنین کشورهایی برای خرید تسلیحات به سمت چین، روسیه یا حتی ایران بروند؟! اسحله‌هایی که ما چیزی از آن‌ها نمی‌دانیم» (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول