اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

راه و روش امثال شهید فهمیده به نظام قدرت بخشید

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه راه و روش امثال شهید فهمیده به نظام قدرت بخشید، گفت: آنچه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را تا امروز نگه داشته، فرهنگ ایثار و شهادت است و باید زندگی خود را با این فرهنگ پیوند دهیم و آن را به نسل جدید منتقل کنیم.

راه و روش امثال شهید فهمیده به نظام قدرت بخشید

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش عصر امروز در آئین بزرگداشت شهید محمدحسین فهمیده بر سر مزار آن شهید در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) اظهار کرد: امروز در تاریخ انقلاب اسلامی روز پرافتخاری است چرا که یکی از برگ‌های زرین تاریخ انقلاب در ۸ آبان ماه رقم خورد و در این روز حماسه شهادت حسین فهمیده افتخار بزرگی برای ۸ سال دفاع مقدس آفریده شد. 

وی با بیان اینکه نحوه شهادت و شهامت و شجاعت حسین فهمیده همه بزرگان را شگفت زده کرد، گفت: حضرت امام(ره) لقب رهبر را به او داد زیرا حسین فهمیده شهیدی بود که نه تنها اسوه و الگو برای جامعه دانش‌آموزی کشور بلکه الگویی برای همه بزرگان بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شهدای بسیاری در تاریخ انقلاب اسلامی داریم، ادامه داد: ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید جان خود را تقدیم انقلاب کردند اما شهادت حسین فهمیده متفاوت بود و با مرور زندگی پرخیر و برکت این شهید نوجوان می‌بینیم که در اولین روزهای جنگ در شرایط متفاوت و با نوع اعزام متمایز، اینگونه راه شهادت را انتخاب می‌کند از این رو جاودانگی و ماندگاری حق این شهید بود.

کاظمی با اشاره به سفارش امام راحل که فرمودند باید به روح پرفتوح این شهید درود و سلام بفرستیم، یادآور شد: سال گذشته اوایل مهرماه خدمت پدر و مادر این شهید رسیدیم که امسال جایشان خالی است و دل پاک و عاشق این پدر و مادر به حق شایسته چنین فرزندی بود.

وی در ادامه بیان کرد: نکته خیلی مهمی که باعث شده امروز در مزار شهیدان بهشت زهرا(س) گرد هم بیاییم این است که یاد و خاطره شهیدان را گرامی بداریم و مسؤولیت همه ما این است که فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جدید منتقل کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید براینکه توسل به شهیدان چیزی است که همه ما، انقلاب و جامعه به آن نیاز داریم، تصریح کرد: بیش از آنکه شهیدان به توجه ما نیاز داشته باشند ما به آنها نیاز داریم زیرا شهدا چراغ راه و پرچمدار هستند و ما برای اینکه در این راه و با ولایت باشیم، باید به شهدا متوسل شویم. 

کاظمی با اشاره به تأثیر سیره و سنت شهدا بر اندیشه‌های ما، گفت: آنچه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را تا امروز نگه داشته و در کنار آن از رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب که از بالاترین نعمت‌های نظام است بهره مند هستیم، فرهنگ ایثار و شهادت است. 

وی با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند جامعه را از فرهنگ شهادت جدا کند، افزود: قدرت نرم نظام در پیشبرد انقلاب و فرهنگ ایثار و شهادت بسیار تأثیرگذار است، فرهنگی که در زندگی شهید فهمیده ساری و جاری بود که همه خانواده و مادیات را ترک و عازم خرمشهر شد و در مقابل دشمن قرار گرفت و کاری کرد که به ذهن هیچکس خطور نمی‌کرد و اینگونه بندگی، دلدادگی و شجات او جاودانه شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند؛ زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست لذا باید تلاش کنیم در هر قدمی که برمی‌داریم دل‌های خودمان و فرزندانمان را با شهدا و آرمان‌های شهدا پیوند بزنیم.
کاظمی در پایان خاطرنشان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت به معنای ساده زیستی، خدامحوری، ولایت پذیری، خدمت شبانه روزی و بی منت به مردم، نماز اول وقت و نهایتا شهادت در راه آرمانهای شهدا است که همه ما وظیفه داریم این فرهنگ را در زندگی جاری و ساری و به نسل جدید منتقل کنیم تا در مقابل شهدا شرمنده نباشیم.
انتهای پیام/ 67062

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول