اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

فارس من| متولی مشخصی در حوزه نوجوان نداریم

معاون فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه متولی مشخصی در حوزه نوجوان نداریم، گفت: در تقویم هفته ملی نوجوان نداریم و برای آن هم برنامه‌ریزی نشده است.

فارس من| متولی مشخصی در حوزه نوجوان نداریم

علی جانباز معاون فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس اظهار کرد: در کشورمان درباره قشرهای مختلف، هفته‌ای پیش‌بینی شده و برنامه‌های متنوعی داریم اما مشخصا هفته‌ای را به نام هفته نوجوان نداریم. 

وی با تأکید بر اینکه در کشورمان هفته مشخصی را به نام هفته دانش‌آموز نداریم، ادامه داد: به نظرم این موضوع، اجحافی در حق قشر مهم جامعه یعنی جامعه دانش‌آموزان است. 

جانباز افزود: یک بخش از این موضوع به این بر می‌گردد که متولی مشخصی در حوزه نوجوان نداریم یعنی مشخصا تمام متولیان که به صورت رسمی در این حوزه کار می‌کنند، اقشار مختلفی را در بر می‌گیرند که یک بخش خدماتشان، حوزه نوجوان است.

وی اضافه کرد: مثلا آموزش و پرورش برای نوجوان کار می کند اما متشکل از بخش های مختلف مانند حوزه معلمان، فرهنگیان، بازنشستگان، والدین و ... است یعنی ما متولی مشخصی در حوزه نوجوان در کشور نداریم. 

معاون فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان افزود: تشکل‌ها هم بیشتر جنس تشکلی، نهادی و سندیکای صنفی دارند یعنی آن دسترسی‌ها که نهادهای رسمی دارند، برایشان زیاد میسر نشده و به عنوان مجموعه محدود به آنها نگاه شده است.

وی بیان اینکه در تقویم هفته ملی نوجوان نداریم و برای آن هم برنامه‌ریزی نشده است، گفت: در هفته کودک می‌بینیم برنامه ریزی می‌شود و نهادهای مشخصی حضور می‌یابند اما درباره نوجوان اینگونه نیست و به نظر می آید باید به نوجوان و لزوم برنامه ریزی برای آن توجه شود.

به گزارش فارس، برخی مخاطبان این خبرگزاری در سامانه فارس من با ثبت سوژه‌ای با عنوان «پویش حمایت از بازگشت هفته نوجوان به تقویم» خواستار پیگیری آن بودند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول