اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مشکل کمبود آب فولادمحله با برنامه‌ریزی اصولی رفع شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: کمبود آب در روستای فولادمحله یکی از مشکلات اساسی است که باید با برنامه‌ریزی اصولی شرکت‌های آب منطقه‌ای سمنان و آب و فاضلاب استان رفع شود.

مشکل کمبود آب فولادمحله با برنامه‌ریزی اصولی رفع شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدی‌شهر، ایرج رئیسیان بعدازظهر امروز در نشست بررسی و پیگیری رفع مشکلات روستای فولادمحله که در محوطه ساختمان شورای اسلامی روستای فولادمحله برگزار شد، اظهار کرد: میزان آب سطحی در برخی از نقاط روستای فولادمحله بالا است که مشکل به وجود آمده اخیر مختص سال‌های پیش نیست و در ده‌ها سال قبل هم بالا آمدن سطح آب در این روستا وجود داشته است.

وی افزود: بالا آمدن آب در روستای فولادمحله مشکلاتی را برای تعدادی از اهالی این منطقه ایجاد کرده است که با هماهنگی‌های انجام‌شده با دستگاه‌های اجرایی مربوطه، برای رفع این چالش اقدام‌هایی در دست اجرا قرار دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان ادامه داد: کمبود آب در روستای فولادمحله یکی دیگر از مشکلات اساسی است که باید با برنامه‌ریزی اصولی شرکت‌های آب منطقه‌ای سمنان و آب و فاضلاب استان برای رفع این دغدغه اقدام شود.

رئیسیان بیان کرد: اعتبارهایی از سوی اداره کل مدیریت بحران استانداری سمنان برای لایروبی قنات روستای فولادمحله در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی روستای فولادمحله نیز در این جلسه اظهار کرد: در جلسه‌ای که یک هفته گذشته در خدمت معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان حضور داشتیم، گفت که در کمتر از یک هفته دیگر به روستای فولادمحله سفر خواهد کرد که این مهم امروز محقق شد و از وقت‌شناسی وی نهایت قدردانی را دارم.

پرویز ایمانی ادامه داد: حضور همه‌جانبه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در روستای فولادمحله نشان از دغدغه آنها برای گره‌گشایی از مشکلات این روستا دارد.

وی افزود: در روزهای گذشته با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان سمنان اقدام‌های خوبی برای رفع مشکلات بالا آمدن آب در برخی از نقاط روستای فولادمحله انجام شده است که این رویه اصولی ادامه می‌یابد.

رئیس شورای اسلامی روستای فولادمحله بیان کرد: برای رفع چالش کم‌آبی در روستای فولادمحله تصمیم‌های خوبی در این جلسه مصوب شده است که با کمک شرکت آب منطقه‌ای و شرکت آب و فاضلاب استان سمنان برای حفر یک حلقه چاه آب در این روستا اقدام خواهد شد.

دهیار روستای فولادمحله نیز در این جلسه عنوان کرد: روستای فولادمحله از توابع شهرستان مهدی‌شهر دارای چهار هزار و ۳۰۰ نفر جمعیت و یک‌هزار و ۲۰۰ خانوار است.

عطاءالله طاهری گفت: به دلیل برخورداری فولادمحله از طبیعت منحصربه‌فرد و جاده دسترسی مطلوب، جمعیت این روستا به‌صورت غیررسمی در برخی از ماه‌های سال به بیش از ۶ هزار نفر هم می‌رسد و افزون بر ۳۰۰ خانوار از شهرستان سمنان در فولادمحله در برخی از ماه‌های سال زندگی می‌کنند.

وی افزود: کمبود آب آشامیدنی با توجه به مهاجرپذیر بودن روستای فولادمحله یک چالش اساسی است که با پیگیری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان امیدواریم این مشکل هرچه سریع‌تر برطرف شود.

دهیار روستای فولادمحله خاطرنشان کرد: به دلیل بالا آمدن آب سطحی، تعدادی از واحدهای مسکونی در روستای فولادمحله دچار خسارت جزئی و کلی شده است که اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان در آینده نزدیک برای پرداخت تسهیلات و بازسازی و یا ساخت خانه‌های جدید برای اهالی خسارت‌دیده اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول