اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

پردازنده هشت هسته ای جدید اینتل در راه است

شرکت اینتل به دنبال عرضه نسل یازدهم پردازنده های رومیزی راکت لیک خود است. این پردازنده ها هشت هسته ای خواهند بود.

پردازنده هشت هسته ای جدید اینتل در راه است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، اینتل اطلاعات تازه ای را در مورد نسل یازدهم پردازنده های سری 11 راکت لیک خود منتشر کرده است.

در حالی که تراشه های نسل دهم اینتل ده هسته ای بودند، مدل جدید هشت هسته ای است. اما کارآیی و بهره وری تراشه های جدید که سایپرس کوو نامیده اند، افزایش یافته است. معماری این تراشه ترکیبی از دو مدل تایگر لیک و آیس لیک است و به جای سبک معماری 10 نانومتری در آن از سبک معماری 14 نانومتری استفاده شده است.

* مزایای تراشه جدید

تراشه های جدید به علت قدرت پردازش بیشتر به خصوص برای اجرای بازی های ویدئویی بر روی رایانه های رومیزی مناسب هستند. اینتل مدعی است استفاده از این تراشه ها قدرت پردازشگرهای رایانه ای گرافیکی را نیز تا 50 درصد افزایش می دهد.

یکی دیگر از مزایای پردازنده های نسل یازدهم اینتل اجرای سریع تر حافظه های خارجی اس اس دی و دیگر ابزار جانبی رایانه ای است. قیمت این پردازنده ها که در سه ماهه اول سال 2021 به بازار می آید هنوز اعلام نشده است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول