اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مجوز دولت آمریکا برای درج نام «اسرائیل» در پاسپورت متولدین «بیت‌المقدس»

وزیر امور خارجه آمریکا گفت، آمریکایی‌هایی که از این پس در بیت‌المقدس به دنیا می‌آیند می‌توانند در گذرنامه خود محل تولدشان را «اسرائیل» قید کنند.

مجوز دولت آمریکا برای درج نام «اسرائیل» در پاسپورت متولدین «بیت‌المقدس»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد از این پس، آمریکایی‌هایی که در شهر «بیت‌المقدس» به دنیا می‌آیند می‌توانند در پاسپورت خود محل تولدشان را «اسرائیل» انتخاب کنند.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، پامپئو در بیانیه‌ای نوشت:‌ «همان‌طور که ریس جمهور پیش‌تر اعلام کردند، ایالات متحده، اورشلیم را پایتخت اسزائیل می‌داند اما همچنان درخصوص مرزهای حق حاکمیت اسرائیل بر اورشلیم موضعی نمی‌گیرد».

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: «این مسئله به نتیجه مذاکرات میان دو طرف بستگی خواهد داشت».

دولت‌های قبلی آمریکا تنها اجازه داشتند در گذرنامه آمریکایی‌هایی که در بیت‌المقدس به دنیا می‌آمدن نام این شهر را به عنوان محل تولد درج کنند. با این حال سال ۲۰۱۵ بحث نوشتن نام «اسرائیل» در چنین گذرنامه‌ای در دیوان عالی آمریکا مطرح شد.

دیوان عالی آمریکا در این سال رأی داد، تصمیم درخصوص نامی که به‌عنوان محل تولد برای متولدین بیت‌المقدس درج می‌شود، به مقامات اجرایی محول می‌شود.

پامپئو در ادامه ادعاهای روز پنجشنبه‌اش گفت: «آمریکا قویاً به تسهیل توافق صلح پایدار [بین فلسطین و رژیم صهیونیستی] پایبند است. دیدگاه رئیس‌جمهور در خصوص صلح، مسیری واقع‌بینانه و دست یافتنی برای آن ایجاد کرده است و فلسطینی‌ها را به نشستن بر سر میز مذاکره تشویق می‌کنم».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول