اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

با نهضت بیماریابی فعال چرخه تولید بیماری را کم کنیم/ گشت سلامت در شهرها راه‌اندازی شود

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: امروز باید چرخه تولید بیماری را با نهضت اجتماعی بیماریابیِ فعال، کم کنیم که این جز با ورود جدی گروه‌های مردمی میسر نیست، آنچه به نظر می‌رسد ضروری است این است که در درجۀ نخست باید گشت سلامت در شهرها راه بیفتد.

با نهضت بیماریابی فعال چرخه تولید بیماری را کم کنیم/ گشت سلامت در شهرها راه‌اندازی شود

فاطمه محمدبیگی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، در دیدار با مدیران مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین عنوان کرد: اکرام مدافعان سلامت در شرایط امروز کشور یک ضرورت است، بارها مطالبات و تغییر وضعیت مدافعان سلامت را متذکر شدیم و پیگیری کردیم، اما آنچه در جنگ بیولوژیک و سخت امروز احساس می‌شود این است که دولت موضوع مقابله با شیوع کرونا را در اولویت خود قرار نداده است و در دوگانه اقتصاد-کرونا درمانده شده.

وی با اشاره به افزایش آمار ابتلا به بیماری کرونا عنوان کرد: ابتلای خانوادگی معضل بزرگی است که امروز پدید آمده و متأسفانه در پی افزایش ابتلاها، هر روز شاهد مرگ صدها نفر از هم‌وطنان‌مان هستیم که این خسارت بزرگ جبران شدنی نیست.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به ضرورت حفظ سلامت و جان مردم به‌عنوان اولویت نخست جامعه، اظهار کرد: امروز باید تمام چهره و وضعیت شهرهای ما رنگ و بوی مقابله با کرونا داشته باشد و در این شرایط تمامی دستگاه‌ها با تمام قوا ورود کرده و به مردم کمک و آن‌ها را آگاه کنند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امروز باید رصد دقیقی کنیم، از تجربیات دیگر کشورها در حوزه مقابله با کرونا بهره بگیریم و تمام همت خود را برای مهار بیماری به کار ببریم.

وی افزود: امروز باید چرخه تولید بیماری را با نهضت اجتماعی بیماریابیِ فعال، کم کنیم که این جز با ورود جدی گروه‌های مردمی میسر نیست، آنچه به نظر می‌رسد ضروری است این است که در درجۀ نخست باید گشت سلامت در شهرها راه بیفتد.

محمدبیگی عنوان کرد: پیشنهاد می‌کنم درصدی از نیروهای هر دستگاهی مأمور ویژه مقابله با کرونا شده، آموزش لازم را دیده و در دستگاه خود این موضوع را به صورت جدی پیگیری کنند.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: جذب 10 هزار نیروی جدید در حوزه سلامت باید در دستور کار دولت و وزارت بهداشت و درمان قرار بگیرد.

محمدبیگی در پایان عنوان کرد: این طور احساس می‌شود که بخش قابل توجهی از مردم هنوز عمق خطر کرونا را درک نکرده‌اند و جدی نگرفته‌اند، باید حساسیت لازم در جامعه ایجاد شود، برای این منظور باید تمام ارکان و دستگاه‌ها پای کار باشند و در این حوزه احساس تکلیف کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول