اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

رتبه های برتر کنکور تجربی چه رشته هایی را انتخاب می کنند؟

نیمی از شرکت کنندگان آزمون سراسری سال 98 در گروه تجربی بوده اند و امسال هم بیش از 500 هزار نفر از یک میلیون داوطلب کنکوری سال 99 در گروه تجربی آزمون دادند.

رتبه های برتر کنکور تجربی چه رشته هایی را انتخاب می کنند؟

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، تقریباً نیمی از شرکت کنندگان آزمون سراسری سال 98 در گروه تجربی بودند و امسال هم بیش از 500 هزار نفر از یک میلیون داوطلب کنکوری سال 99 در گروه تجربی آزمون داده اند.

امسال 506 هزار و 634 نفر در گروه تجربی کنکور دادند و به این ترتیب بزرگترین گروه کنکور سال 99 را رقم زدند. 64 درصد از داوطلبان کنکور تجربی امسال زن و 36 درصد مرد بودند.

در گروه تجربی 222 رشته تحصیلی وجود دارد که در بیشتر دانشگاه ها دایر هستند؛ اما پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، علوم آزمایشگاهی، داروسازی، اتاق عمل، فیزیوتراپی، روان شناسی، مامایی، پرتو شناسی و آموزش ابتدایی از رشته های پرطرفدار در این گروه کنکور به شمار می روند.

از این این رشته های گروه تجربی 3 رشته پزشکی در مقطع دکتری ارائه می شود که شامل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی می شود.

در مقطع لیسانس هم رشته های پیراپزشکی شامل اتاق عمل، اعضای مصنوعی، بینایی سنجی، تکنولوژی پرتودرمانی، تکنولوژی پرتوشناسی، تکنولوژی پزشکی هسته ای، هوشبری، شنوایی شناسی، علوم تغذیه، علوم آزمایشگاهی، فیزیوتراپی،کار درمانی وگفتار درمانی از دیگر رشته های جذاب است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول