اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

فاصله اجتماعی در شناورهای مسافری باید رعایت شود

امام جمعه قشم با انتقاد از سهل‌انگاری مسوولان هرمزگان نسبت به رعایت نشدن فاصله اجتماعی در شناورهای مسافری گفت: سلامت مردم نباید به بهانه معیشت نادیده گرفته شود.

فاصله اجتماعی در شناورهای مسافری باید رعایت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، حجت‌الاسلام میثم تارم ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان قشم اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب سلامت مردم را منشاء امنیت و معیشت عنوان کردند.

وی با بیان اینکه سلامت مردم نباید به بهانه معیشت نادیده گرفته شود، افزود: مسوولان استان هرمزگان نسبت به رعایت نشدن فاصله اجتماعی در شناورها بسیار سهل‌انگاری می‌کنند و این مسئله باید حل شود.

امام جمعه شهرستان قشم تصریح کرد: بیانات رهبری در دیدار با ستاد ملی کرونا باید جدی گرفته شود و زیان مالکان شناورها باید به طریقی نظیر ستاد کرونا جبران شود.

دکتر تارم با تاکید بر لزوم مدیریت مراسم عروسی و ترویج فرهنگ ازدواج آسان، خاطرنشان کرد: روزانه حدود ۴۰۰ انسان در کشور به دلیل کرونا جان می‌سپارند و این مسئله تاسف بار را باید جدی تلقی کرد.

اهانت ممنوع، انتقاد آزاد

امام جمعه شهرستان قشم اظهار داشت: رعایت شان و حقوق مردم و شخصیت‌ها از شاخصه‌های تقوا به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام تارم افزود: انسان نباید به خود اجازه توهین به دیگران از جمله مسوولان نظام اسلامی را بدهد چرا که هم بر خلاف شرع مقدس و هم بر خلاف قوانین کشور است.

وی تصریح کرد: البته باب انتقاد منصفانه همواره باز است و باید بر اساس قرآن، منصفانه و بر اساس اصلاح باشد.

امام جمعه شهرستان قشم گفت: در این زمان بیش از هر زمان برای حل مشکلات نیازمند وحدت و انسجام ملی هستیم که باید برای امتحان بزرگ انتخابات پیش‌رو آماده شویم.

حجت‌الاسلام تارم بیان کرد: مردم باید دولتی انقلابی را انتخاب کنند که لازمه آن همدلی، وحدت و توجه به شاخصه‌های انقلابی است.

اهانت به خاتم الانبیا(ص) محکوم است

امام جمعه شهرستان قشم با محکوم کردن اهانت به خاتم الانبیا(ص)، ادامه داد: عقده گشایی کینه ناشی موج بیداری و گرایش به اسلام که ثمره نورانیت قرآن و پیامبر اسلام(ص) است از دلایل این اقدام جاهلانه است.

حجت‌الاسلام تارم با اشاره به نامه رهبری به جوانان فرانسه، ادامه داد: آزاد دانست اهانت به پیامبران الهی و ممنوع بودن تحقیق و گفتن از هولوکاست بیانگر استفاده ابزاری از آزادی بیان می‌باشد.

وی گفت: مسلمانان باید بیش از پیش به وحدت توجه کنند و سران کشورهای اسلامی که ادعای اسلام دارند نباید سر سپرده آمریکا و استکبار باشند.

امام جمعه شهرستان قشم عنوان کرد: اگر ادعای عرب بودن دارند نیز باید از فلسطین و عزه حمایت کنند نه اینکه روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی‌سازی کنند.

تسخیر لانه جاسوسی از انحراف انقلاب جلوگیری کرد

دکتر تارم تصریح کرد: تسخیر لانه جاسوسی انقلاب دوم ملت ایران بوده و از انحراف انقلاب نخست جلوگیری کرد.

وی افزود: ملت ایران همواره با آگاهی کامل در برابر آمریکا و استکبار با پشتوانه محکم عقلی و دینی ایستادگی کرده است.

امام جمعه شهرستان قشم با گرامیداشت روز مبارزه با استکبار جهانی، شهادت شهید فهمیده و هفته بسیج دانش آموزی، گفت: فرهنگ ایثار و مقاومت باید در نسل نو گسترش یابد.

نیایش و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی لازمه عبور از کرونا

حجت‌الاسلام تارم گفت: پیامبر اسلام(ص) رحمت الهی بر مردم است که بواسطه وجود مقدس ایشان عذاب از مردم برداشته می‌شود و امروزه امت اسلام از این نعمت الهی محروم است.

وی افزود: توبه و استغفار به درگاه خداوند دومین راه برداشته شدن عذاب است و در شرایط کرونایی امروز جامعه باید بیش از پیش به استغفار، نیایش و خداوند توجه داشت.

امام جمعه شهرستان قشم ادامه داد: خواندن دعای هفتم صحیفه سجادیه علاوه بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از توصیه‌های رهبری برای عبور از بحران کرونا است.

به گزارش فارس، نمازگزاران جمعه شهرستان قشم در پایان با سر دادن شعار «لبیک یا رسول الله(ص)» و مرگ بر مکرون، اقدام رئیس جمهور فرانسه را محکوم و انزجار خود از اهانت به خاتم الانبیا(ص) را اعلام کردند.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول