اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

توصیه های مهم برای قبول شدگان کنکور سراسری 99

نتایج مربوط به قبولی های رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی (به جز رشته‌های تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) همزمان با اعلام قبولی های دانشگاه های دولتی از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اعلام می‌شود.

توصیه های مهم برای قبول شدگان کنکور سراسری 99

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس،‌ نتایج پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی آزمون سراسری سال 1399 (رشته‌های تحصیلی با آزمون) هم اکنون در سایت سازمان سنجش آموزش کشور در دسترس است.

نتایج پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی با آزمون دوره‌های روزانه،‌ نوبت‌دوم ‌(شبانه)، دانشگاه ‌پیام‌نور، پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، رشته‌های تحصیلی مجازی، پردیس و شهریه‌پرداز دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور و همچنین رشته‌های تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی 1400-1399 می رساند نتایج آزمون در درگاه اطلاع‌رسانی ‌سازمان ‌سنجش ‌آموزش‌ کشور به ‌نشانی: www.sanjesh.org قرار گرفته است.

پذیرفته‌شدگان برای اطلاع از نحوه، تاریخ و مدارک لازم برای ثبت‌نام (علاوه بر مدارک مندرج در این اطلاعیه) ضرورت دارد از 14 آبان 99 به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه کنند. عدم اقدام به موقع پذیرفته‌شدگان برای ثبت‌نام به منزله انصراف قطعی آنها از تحصیل تلقی خواهد شد.

نتایج مربوط به سایر رشته‌های تحصیلی (بجز رشته‌های تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) دانشگاه آزاد اسلامی همزمان از طریق درگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اعلام می‌شود. متقاضیانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرند توجه داشته باشند که منحصراً می‌توانند در یکی از کدرشته‌محلهای قبولی ثبت‌نام کنند و به عبارتی مجاز به ثبت‌نام در هر دو محل قبولی نیستند، در غیر این صورت مطابق ضوابط با آنها رفتار خواهد شد.

آن‌دسته از متقاضیانی که در مرحله اعلام نتایج رشته‌های تحصیلی پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار گرفته‌اند و هم اکنون هم در ردیف پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی با آزمون قرار دارند، باید از دو رشته قبولی اعلام شده یکی را به دلخواه انتخاب و در آن رشته ثبت‌نام و به تحصیل بپردازند و ثبت‌نام در یک رشته تحصیلی به منزله انصراف از رشته دیگر تلقی خواهد شد.

براساس مصوبه بیست و سومین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در 24 تیرماه 99، به اطلاع متقاضیانی که در ردیف قبولین نهایی مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی (رشته های بدون آزمون) قرار گرفته‌اند، می‌رساند چنانچه هم اکنون نیز در ردیف قبولین رشته‌های با آزمون هستند، و تمایل به تحصیل در رشته‌های با آزمون را دارند، تمامی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی موظف به همکاری با داوطلب و عودت مدارک و شهریه اخذ شده برای ثبت‌نام در رشته های بدون آزمون هستند.

 

برای پذیرفته‌شدگان و همچنین آن‌دسته از متقاضیانی که فرم انتخاب‌ رشته اینترنتی خود را تکمیل کرده اند ولی پذیرفته نشده‌اند، کارنامه علمی حاوی رتبه متقاضی در هر یک از کدرشته‌های انتخابی در بین متقاضیان کدرشته مزبور در سهمیه مربوط، با توجه به نمره کل وی در همان کدرشته و همچنین رتبه آخرین نفر پذیرفته ‌شده در هر یک از کدرشته‌های انتخابی و اطلاعات مفید دیگر تا روز پنجشنبه مورخ 15 آبان ماه 99 در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قرار داده خواهد شد.

تغییرات منعکس شده به این سازمان در خصوص وضعیت متقاضیان پس از اعلام نتایج اولیه از قبیل اصلاح سوابق تحصیلی واصله از سوی وزارت آموزش و پرورش و یا اعمال سهمیه از سوی ارگانهای ذیربط و ... در نتیجه نهایی ذینفع اعمال شده است. ضمناً متقاضیان می‌توانند همزمان با انتشار کارنامه نتیجه نهایی (در 15 آبان ماه 99) کارنامه نتیجه مرحله اول اصلاح شده خود را نیز مشاهده کنند.

اسامی پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اعلام نخواهد شد. با پذیرفته‌شدگان برای انجام مراحل ثبت‌نام توسط دانشگاه مذکور هماهنگی لازم بعمل خواهد آمد.

در رشته‌های ‌تحصیلی تربیت مروج سیاسی (کد 35834) و مدیریت فرهنگی هنری (کد 35835) مرکز آموزش عالی تربیت مربی عقیدتی سیاسی سپاه- قم، به دلیل عدم ارسال نتایج مراحل مصاحبه، معاینه و سایر مراحل گزینش متقاضیان از سوی موسسه مذکور، هیچ متقاضی به عنوان پذیرفته‌شده نهایی اعلام نخواهد شد. متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سوال می‌توانند با مرکز ذیربط تماس حاصل کنند.

اسامی پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی دانشگاه امام صادق (ع) متعاقبا از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول