اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

دستیار رئیس جمهور آذربایجان روابط باکو و تهران را دوستانه و مستحکم خواند

دستیار رئیس جمهور آذربایجان در پی سفر عباس عراقچی به باکو روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را دوستانه و مستحکم خواند.

دستیار رئیس جمهور آذربایجان روابط باکو و تهران را دوستانه و مستحکم خواند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حکمت حاجی اف دستیار رئیس جمهور آذربایجان در توئیتی با اشاره به سفر سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران برای حل مناقشه قره باغ به باکو، مذاکرات انجام شده با عراقچی را مفید و پربار خواند و عنوان کرد: آذربایجان و ایران مناسبات دوستانه و مستحکم و روابط همسایگی خوبی دارند.

وی از همدردی ایران با خانواده قربانیان درگیری‌های اخیر قدردانی کرده است.

 

 

به گزارش فارس، پس از آنکه چندی پیش خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از طرح ایران برای حل مناقشه قره باغ خبر داد و گفت ایران طرحی را آماده کرده که با مشورت با هر دو طرف موضوع یعنی جمهوری آذربایجان و ارمنستان و دولت‌های منطقه و همسایگان پیگیری خواهد شد، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه روز (سه شنبه) ششم آبان ماه از تدوین طرح ایران برای حل دائمی مناقشه قره باغ و تصویب آن توسط مقامات عالی کشور خبر داد. بر همین اساس سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه به عنوان فرستاده ویژه جمهوری اسلامی ایران برای حل مناقشه قره باغ سفری منطقه‌ای را آغاز کرد و در اولین مقصد این سفر به باکو رفت و با مقامات جمهوری آذربایجان از جمله الهام علی اف رئیس جمهور دیدار و طرح ایران را به آنها معرفی کرد. عراقچی در مقصد دوم این سفر به مسکو و پس از آن به ایروا رفت و در پایان نیز به ترکیه سفر خواهد کرد.

عراقچی پس از سفر به باکو در گفت‌وگویی عنوان کرد که برخورد جمهوری آذربایجان با این طرح مثبت و سازنده بود.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در ایروان هم عنوان کرد که ابتکار ایران می‌تواند مسیری برای صلح در مناقشه قره باغ باز کند.(اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول