اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

اعلام حمایت کویت از هرگونه تصمیم اوپک‌ پلاس

دولت اوپک امروز اعلام کرد: از هرگونه تصمیم گروه نفتی موسوم به اوپک پلاس درباره سیاست آتی عرضه نفت حمایت خواهد کرد.

اعلام حمایت کویت از هرگونه تصمیم اوپک‌ پلاس

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از رویترز، پس از آنکه برخی منابع آگاه اعلام کردند که بعضی از کشورهای نفتی عضو اوپک تمایل دارند تا پس از انقضای توافق کاهش عرضه نفت اوپک پلاس نفت بیشتری به بازار عرضه کنند، دولت کویت امروز اعلام کرد:‌ از هرگونه تصمیم گروه موسوم به اوپک پلاس شامل کشورهای اوپک و دیگر تولیدکنندگان عمده نفت نظیر روسیه درباره سیاست‌گذاری آتی برای عرضه نفت  حمایت خواهد کرد.

در حال حاضر عربستان و روسیه که تقریباً اثرگذارترین کشورها در تصمیمات اوپک پلاس به شمار می‌روند، به دنبال تمدید توافق اوپک پلاس برای پایین نگه داشتن 7.7 میلیون بشکه‌ای عرضه نفت به بازار جهانی برای سال آینده هستند.

در واقع این کشورها با توجه به پایین ماندن تقاضا برای نفت در بازار جهانی ناشی از شیوع ویروس کرونا و تبعات آن بر فعالیت‌های اقتصادی به دنبال پایین نگه داشتن عرضه هستند.

پیش‌تر توافق شده بود که از ژانویه سال 2021 اوپک پلاس 2 میلیون بشکه به عرضه نفت خود به بازار جهانی اضافه کند، اما در صورتی که روس‌ها و سعودی‌ها بتوانند دیگر اعضا را به پایین نگه داشتن عرضه متقاعد کنند، این توافق تغییر خواهد کرد.

خبرگزاری کانا متعلق به دولت کویت طی گزارشی به نقل از خالد الفاضل، وزیر نفت کویت، نوشت: کویت به طور کامل از تلاش‌های مشترک اوپک پلاس برای باز گرداندن تعادل به بازار جهانی نفت حمایت می‌کند و در اجلاس‌های پیش‌رو هم ما از هر تصمیم مشترک لازم که در قالب اوپک پلاس انجام شود، حمایت خواهیم کرد.

پیش‌تر منابع آگاه از اوپک و بازار نفت گفته بودند که کویت، عراق و امارات به دنبال راهی برای افزایش صادرات نفت به بازار جهانی هستند.

قرار است در ماه نوامبر اعضای اوپک پلاس برای تصمیم‌گیری درباره سیاست‌های آتی این گروه در قبال عرضه نفت به بازار جهانی تشکیل جلسه دهند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول