اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

التهابات بازار حکایت از عدم درک جنگ اقتصادی است/ بی‌کفایتی مسئولان منجر به گرانی‌ها شد

نماینده شهررضا در مجلس با بیان اینکه بخشی عمده التهاب بازار و گرانی اجناس به دلیل بی‌کفایتی مدیران است و بخشی کوچکی هم مربوط به تحریم‌هاست گفت: مسؤولین جنگ تمام عیار اقتصادی را درک نکرده‌اند در حالی که چندین دستگاه نظارتی داریم.

التهابات بازار حکایت از عدم درک جنگ اقتصادی است/ بی‌کفایتی مسئولان منجر به گرانی‌ها شد

سمیه محمودی نماینده مردم شهررضا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره التهاب بازار و گرانی قیمت اجناس و کالاها اظهار داشت: با توجه به اینکه مدتی وزیر در وزارت صمت حضور نداشت التهابات موجود در بازار و به هم‌ریختگی قیمت اجناس و کالاها و عدم نظارت بر بازار را شاهد بودیم ولی این وزارتخانه باید فکر اساسی برای تنظیم بازار کند هر چند که کمی هم باید به آنها اجازه دهیم وزیر جدید به کارها مسلط شده و اهدافش را عملیاتی کند.

وی افزود:‌وزیر صمت باید تمرکز ویژه‌ای برای بازار و معیشت مردم داشته باشد.

نماینده شهررضا در مجلس تصریح کرد: وظیفه مجلس قانون‌گذاری و نظارت است ولی کار اصلی در دستان وزیر صمت است و نمایندگان نمی‌توانند وارد کارهای اجرایی شوند.

محمودی گفت: بخشی عمده التهاب بازار و گرانی اجناس به دلیل بی‌کفایتی مدیران است و بخشی کوچکی هم مربوط به تحریم‌ها است.

وی تصریح کرد: مسؤولین به خوبی جنگ تمام عیار اقتصادی را درک نکرده‌اند این در حالی است که مدیران و مردم در 8 سال جنگ تحمیلی به عینه بمباران را می‌دیدند اما گویا برخی‌ها جنگ فعلی اقتصادی را نمی‌بینند ضمن اینکه جنگ سیاسی داخلی هم موجب ضعف مدیریت و موجب کوچک شدن سفره مردم شده و فقر در جامعه را زیاد کرده است.

نماینده شهررضا در مجلس گفت: شرایط اقتصادی کشور در دوران مجلس یازدهم با دوران مجلس دهم کاملا متفاوت است.

وی گفت: در جنگ اقتصادی فعلی که همه دنیا علیه جمهوری اسلامی هستند ما بایستی در داخل شاهد وحدت و همدلی مسؤولان باشیم. اما می‌بینیم که دولت خود را کنار کشیده و در 4 ساله دوم فعالیتش اهمیتی به اتفاقات بازار نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: تحریم برای تولیدکننده داخلی فرصت محسوب می‌شود به شرطی که درگیر و دچار تحریمی به نام بروکراسی اداری نشود.

محمودی درباره تأثیر قاچاقچی‌ها و دلال‌ها دربازار افزود: ما در این زمینه قانون به اندازه برای مبارزه داریم ولی دلالی‌ها که یک شبه وجود نیامده‌اند و با تصویب یک قانون از بین بروند در حالی که دستگاه‌ها و سازمان‌های نظارتی باید پاسخ دهند چرا در طول سال‌های مختلف برای برخورد پدیده دلالی‌ها کاری نکرده‌‌اند.

نماینده شهررضا در مجلس تصریح کرد: تاریخ نشان داده که در تحریم‌ها  و محرومیت‌ها می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم؛‌مردم در صورتی برای آبادانی کشور دست به کار می‌شوند که اعتماد بین قوا افزایش یافته و آرامش ایجاد شود در حالی که فضای فعلی مچ‌گیری و درگیری قوا با یکدیگر است.

محمودی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با تدبیری ویژه دستور تشکیل جلسات شورای هماهنگی سران قوا را برای ایجاد همدلی بین رؤسا دادند در حالی که مردم منتظر همدلی واقعی و عملیاتی برای برون‌رفت از مشکلات از سوی همه مدیران و مسؤولین کشور هستند نه اینکه به صورت یکدیگر چنگ بزنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول