اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

«ابوباران» در کمتر از یک ماه به چاپ سوم رسید

کتاب «ابوباران» شامل خاطرات مصطفی نجیب، مدافع حرم افغانستانی توسط انتشارات خط مقدم به چاپ سوم رسید.

«ابوباران» در کمتر از یک ماه به چاپ سوم رسید

به گزارش خبرگزاری فارس، کتاب «ابوباران» شامل خاطرات مصطفی نجیب، مدافع حرم افغانستانی به نوشته زهرا سادات ثابتی به تازگی توسط انتشارات خط مقدم چاپ سوم رسیده است. 

این کتاب که کمتر از یک ماه از انتشار آن می‌گذرد به چاپ سوم رسیده است. مصطفی نجیب در توصیف روایتش از روزگاری که گذرانده است نکته جذابی را عنوان کرده که همین نکات با قلم زهرا سادات ثابتی توانسته تا مخاطب را جذب کند.

در بخش‌هایی از کتاب که به خاطرات این مدافع حرم افغانستانی از حضور در ارتش افغانستان می‌پردازد آمده است: «بین مردم افغانستان، ضرب‌المثلی وجود دارد که می‌گوید: «خر سوارشدن، یک عیب است؛ پیاده شدن از آن، یک عیب دیگر.» این دو جمله، گویای حال من در آن روزهای ورود به افغانستان بود. در تابستان سال ۸۳، مستقیم به کابل رفتم اولین کاری که کردم این بود که به وسیله شناسنامه قدیم پدرم که همراه خود آورده بودم، شناسنامه افغانستانی گرفتم. اما با داشتن شناسنامه جدید، چیزی برایم عوض نشد.

در ارتش افغانستان مشغول شدم و بارها مسخره شدم. چون بلد نبودم به زبان فارسی دری صحبت کنم. هر افغانستانی که برای زیارت به مشهد می‌رفت به او زوار می‌گفتند و حالا مرا به حالت مسخره «ایرانی» یا «زوارک» صدا می‌کردند. من اما بیدی نبودم که با این بادها بلرزم. چون استعداد یادگیری زبانم خوب بود خیلی زود توانستم به فارسی دری و حتی با لهجه صحبت کنم. ارتش را آمریکایی‌ها آموزش نظامی می‌دادند. وقتی می‌دیدم یک گروهبان آمریکایی به ژنرال ما امر و نهی می‌کند و حتی سلام نظامی نمی‌دهد، خیلی ناراحت می‌شدم. این اتفاق در آنجا یک امر عادی بود، اما من نمی‌توانستم با این بی‌احترامی‌ها کنار بیایم....»

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول