اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

سران کشورهای عربی اگر غیرت دارند مقابل دشمنان پیامبر(ص) بایستند/ «سکوت» خیانت به اسلام است

امام جمعه پارسیان گفت: برخی سران عربی چشم‌ باز کنند و ببینند با چه کسانی در حال صلح هستند؟! قطعا اگر به اندازه دانه گندمی غیرت اسلامی در آنها وجود دارد باید در مقابل دشمنان پیامبر بایستند چراکه سکوت، خیانت به اسلام و پیامبر عظیم‌الشان است.

سران کشورهای عربی اگر غیرت دارند مقابل دشمنان پیامبر(ص) بایستند/ «سکوت» خیانت به اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از پارسیان، حجت‌الاسلام محمد بارانی امام جمعه شهرستان پارسیان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تبریک سالروز ولادت نبی مکرم اسلام (ص) اظهار داشت: پروردگار متعال وجود مبارک پیامبر را اسوه حسنه برای تمام بشریت در گستره تاریخ معرفی می‌کنند، معنای این فرمایش این است که در روز قیامت ما را با معیار پیامبر اسلام می‌سنجند.

وی، رسیدن به مقام خلیفه‌الله و هدف والای خلقت را منحصر در شباهت حداکثری به پیامبر دانست و در تبیین روایتی از ایشان گفت: اگر جامعه به تعلیمات و سیره نبوی عمل کند یقینا سعادتمند خواهد شد.

خطیب نماز جمعه پارسیان دین اسلام را مورد قبول فطرت بشری معرفی و با اشاره به جمعیت میلیاردی امت اسلام و رشد گسترده اسلام‌گرایی در دنیا افزود: همین مساله باعث ترس و وحشت مستکبرین از فراگیری اسلام در دنیا شده است لذا از سر ناچاری اقدام به کارهای سخیف و بی‌شرمانه‌ای چون هتک حرمت پیامبر اسلام می‌کنند اما به لطف الهی و بنابر وعده صادق الهی ره به جایی نخواهند برد.

وی افزود: دنیا خواهد دید که اینها هم مثل اسلافشان به زباله‌دان تاریخ خواهند پیوست و آنچه باقی می‌ماند تعالیم نورانی اسلام و شخصیت و سیره پیامبر اکرم(ص) است.

امام جمعه شهرستان پارسیان، دنیای اسلام را به وحدت و بیداری در مقابل کفار فراخواند و تصریح کرد: برخی سران عربی چشم‌ باز کنند و ببینند با چه کسانی در حال صلح هستند؟! قطعا اگر به اندازه دانه گندمی غیرت اسلامی در آنها وجود دارد باید در مقابل دشمنان پیامبر بایستند چراکه سکوت، خیانت به اسلام و پیامبر عظیم‌الشان است.

وی افزود: جمهوری اسلامی همان طوری که در عمل ثابت کرده است منادی و پرچم‌دار وحدت اسلامی و خواستار همدلی و هم‌افزایی امت اسلام است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی پارسیان با گرامیداشت ایام ۱۳ آبان به حادثه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اشاره و گفت: این اقدام در راستای تداوم حرکتی بود که از سال ۴۲ شروع شده بود و یقینا حرکت انقلاب اسلامی بدون خشکاندن ریشه استکبار و استعمار ممکن نبود.

وی تجربه تاریخی خباثت آمریکایی‌ها در جریان نهضت ملی شدن نفت و کودتای ۲۸ مرداد و همچنین اسناد مهم کشف شده در لانه جاسوسی را موید این اقدام بزرگ دانست و گفت: از جوانان نخبه و فرهیخته میخواهم اسناد لانه جاسوسی را مطالعه کنند تا با خباثت‌ها و خیانت ایالات متحده آمریکا نسبت به ملت ایران آشنا بشوند.

حجت‌الاسلام بارانی سه حادثه مهم ۱۳ آبان یعنی تبعید امام، کشتار دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی را مرتبط با آمریکا ارزیابی و تاکید کرد: دشمنی با منطقِ استکباریِ آمریکا کاملا هوشمندانه، مدبرانه و در راستای منافع و مصالح اسلامی و ایرانی است و هر کسی بخواهد این کشور را به دامان آمریکا بکشاند قطعا در دوگانگی خیانت یا جهالت قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول