اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

جوانان ماهشهری شغل می‌خواهند نه لباس ورزشی/مطالبه به حق«هر پتروشیمی یک واحد تبدیلی»

همواره موضوع احداث واحد‌های پایین دستی و رونق شهرک‌های صنعتی از سالیان دور جزء جدایی ناپذیر شعار انتخاباتی مسئوولان و نمایندگان ادوار قبل بوده است.

جوانان ماهشهری شغل می‌خواهند نه لباس ورزشی/مطالبه به حق«هر پتروشیمی یک واحد تبدیلی»

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر؛ همواره موضوع احداث واحد‌های پایین دستی و رونق شهرک‌های صنعتی از سالیان دور جزء جدایی ناپذیر شعار انتخاباتی مسئوولان و نمایندگان ادوار قبل بوده است.

صبح روز گذشته حبیب آقاجری نماینده مردم بندرماهشهر در جمع مدیران پتروشیمی‌ها و هلدینگ خلیج فارس اعلام کرد: پیشنهاد می‌شود که هر پتروشیمی اقدام به احداث یک واحد پایین دستی با میانگین ایجاد ۱۰۰ فرصت شغلی انجام دهد. و می‌بایست با وجود ۲۰ پتروشیمی در سطح منطقه شاهد ۲۰۰۰ فرصت شغلی جدید باشیم.

درمان معضل بیکاری...

حجت الاسلام سید سلمان هاشمی؛ خطیب جمعه شهرک طالقانی بندرماهشهر در خطبه‌های این هفته عنوان کرد: مطالبه جدی ما و جوانان بومی_انقلابی از نماینده محترم مجلس در سال جهش تولید؛ ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب است. حقیقتاً طرح پیشنهادی " هر واحد پتروشیمی یک واحد تبدیلی " می‌تواند معضل بیکاری جوانان بومی این شهرستان را به طور کامل مرتفع سازد و علاوه بر آن رونق تولید و شکوفایی اقتصادی را به ارمغان آورد.

حل مشکلات ناشی از محرومیت

حجت الاسلام جاسم عبادی امام جمعه شهر چمران همانند سایر ائمه جمعه از اجرای پروژه‌هایی برای جبران عقب ماندگی و محرومیت زدایی در شهرستان بندرماهشهر گفت و حل مشکلات ناشی از محرومیت را اولویت کار دانست.

نکته غیر قابل انکار آن است که همواره اکثر پتروشیمی‌های شهرستان بندرماهشهر در زیرمجموعه ۲ غول بزرگ: هلدینگ خلیج‌فارس و تاپیکو قرار می‌گیرند. این ۲گروه در باب مسئوولیت اجتماعی اقداماتی را انجام داده‌اند.

منتها اقدامات صورت گرفته کافی نیست و با توجه‌ به انتظارات شهروندان و آسیب‌های زیست محیطی ناشی از تولید مواد شیمیایی؛ این ۲ گروه می‌بایست بخشی از سود حاصل از تولید را در سطح شهرستان و اجرای طرح "هر پتروشیمی یک واحد تبدیلی" سرمایه‌‌گذاری کنند و به جای ثبت رکورد‌های پی‌در‌پی؛ با ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار؛ موجبات رضایت‌‌مندی جوانان و خانواده آنان را به ارمغان آورند.

 سود‌آور بودن کلیه پتروشیمی‌ها

سال گذشته جعفر ربیعی مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در مجمع فوق‌العاده شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از سود‌آور بودن کلیه پتروشیمی‌های این مجموعه خبر داد.

 اما جناب ربیعی دقیقاً سوال اینجاست که با وجود سود‌آوری گزاف و بی‌حد و مرز؛ چرا هلدینگ خلیج فارس در مبحث ایجاد واحد‌های پایین دستی و صنایع تبدیلی در شهرستان بندرماهشهر سرمایه‌گذازی نمی‌کند؟
 و همانند مراسمی که روز گذشته برگزار کرد؛ فعالیت‌های خود را صرفاً  به برگزاری جشن و اهدا چند دست لباس ورزشی به جوانان ماهشهری محدود می‌کند؟ 
جناب ربیعی مشکل اول و آخر جوانان شهرستان بندرماهشهر: بی‌کاری و کمبود فرصت‌های شغلی پایدار است. (جوانان ماهشهری کار و شغل می‌خواهند نه لباس ورزشی)

۷۳درصد سودخالص پتروشیمی‌ها

همانند هلدینگ خلیج فارس؛ محمود مخدومی مدیرعامل تاپیکو در شهریور ماه امسال و در مجمع عمومی هلدینگ نفت_گاز و پتروشیمی؛ مجموعه تاپیکو گفت: پتروشیمی‌های زیر مجموعه تاپیکو در سال جاری سودآورد بوده‌اند و سود خالص این مجموعه؛ ۷۳درصد بوده است.

 جناب محمود مخدومی به عنوان یک جوان ماهشهری؛ لازم است به شما بگویم که رویای بسیاری از جوانان بومی و انقلابی شهر من؛ استخدام در یکی از پتروشیمی‌های زیر مجموعه تاپیکو است. اما در حال حاضر تنها سهمشان از زیر مجموعه سودآور شما؛ نگاه تلخ و آه حسرت‌آمیز به منظره زیبای پتروشیمی‌ها در غروب جمعه است.

راهکار...

در پایان مجدد به مدیران ۲ غول بزرگ؛ هلدینگ خلیج فارس و تاپیکو یادآور می‌شویم که: طرح " هر واحد پتروشیمی یک واحد تبدیلی در شهرک‌های صنعتی " با پوشش رسانه‌ها؛ پیگیری شهروندان؛ صحبت‌های نماینده محترم مجلس و ائمه جمعه شهرچمران و شهرک طالقانی به یک مطالبه جمعی تا حصول نتیجه؛ تبدیل شده است. و زیبنده آن است که شما بزرگواران در اسرع وقت نسب به این موضوع واکنشی در جهت رضایت عمومی شهروندان نشان دهید.

گزارش از علی مرادی مهر

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول