اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تسهیل آغاز کسب‌وکار؛ اولویت امور مالیاتی سمنان در سال «جهش تولید»

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان، تسهیل در آغاز کسب‌وکار را از اولویت‌های امور مالیاتی این استان در سال «جهش تولید» عنوان کرد و از حذف گام ۴۵ به‌منظور راستی‌آزمایی و صدور شماره اقتصادی در سامانه مالیاتی خبر داد.

تسهیل آغاز کسب‌وکار؛ اولویت امور مالیاتی سمنان در سال «جهش تولید»

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان سمنان، جواد انوری عنوان کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص روان‌سازی و تسهیل فضای اشتغال، با توجه به اینکه در گذشته اجرای گام 45 فرآیند ثبت‌نام و تخصیص شماره اقتصادی به اشخاص حقیقی و حقوقی بین یک ماه تا دو ماه زمان می‌برد، با حذف این گام فعالان اقتصادی از همان ابتدا که شرکت خود را ثبت یا مجوز فعالیت خود را ثبت می‌کنند، از نظر سازمان امور مالیاتی کشور مؤدی تلقی شده و برای آن‌ها بدون نیاز به طی مراحل راستی‌آزمایی و استعلام، شماره اقتصادی صادر خواهد شد.

او ادامه داد: برای اشخاصی که از تاریخ ابلاغ بخشنامه شماره ۱۹/۹۹/۲۰۰ مورخ ۲۲/۰۲/۱۳۹۹ رئیس کل سازمان مبنی بر ابلاغ اصلاحیه مواد فصل دوم آیین‌نامه اجرایی موضوع تبصره (۳) ماده (۱۶۹) قانون مالیات‌های مستقیم (اصلاحی ۳۱/۰۴/۱۳۹۴) به ثبت‌نام در نظام مالیاتی اقدام کرده‌اند، نیازی به اخذ کد اقتصادی با پیش‌شماره ۴۱۱ نیست و در این راستا، باید برای استعلام از طریق وب‌سرویس احراز ثبت‌نام مؤدی در نظام مالیاتی اقدام شود.

انوری تصریح کرد: اجرای گام ۴۵ در سامانه تخصیص شماره اقتصادی به فعالان اقتصادی به‌خصوص در نظام مالیات بر ارزش افزوده مشکلاتی برای مؤدیان ایجاد کرده بود که با این مصوبه، ثبت‌نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده کفایت می‌کند و نیازی به دریافت گواهی‌نامه ثبت‌نام نظام مالیات بر ارزش افزوده نیست.

او با اشاره به تسهیل شروع کسب‌وکار در بنگاه‌های اقتصادی گفت: این بخشنامه فرصتی است که سازمان امور مالیاتی کشور با همکاری معاونت اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی، زمینه سهولت شروع کسب‌وکار بنگاه‌های اقتصادی و تسهیل در اخذ مجوزهای لازم فراهم کرده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: اشخاص حقیقی به‌محض اخذ مجوز یا پروانه کسب‌وکار از اصناف، اتحادیه‌ها و همچنین اشخاص حقوقی و بنگاه‌های اقتصادی به‌محض ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها، در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور نیز ثبت‌نام‌شده تلقی می‌شوند و اطلاعات هویتی آنها، به‌صورت برخط یا غیربرخط، به سازمان امور مالیاتی کشور منتقل خواهد شد و شماره ملی اشخاص حقیقی و شناسه ملی اشخاص حقوقی به‌عنوان شماره اقتصادی جهت آغاز کسب‌وکار قلمداد می‌شود.

انوری به‌منظور رعایت مفاد بخشنامه‌های مذکور توسط همکاران ذی‌ربط بر لزوم اطلاع‌رسانی به فعالان اقتصادی در خصوص تسهیل در انجام تکالیف قانونی ازجمله رفع محدودیت مرحله ۴۵ و عدم نیاز به مراجعه حضوری مؤدیان مالیاتی به‌منظور انجام تکالیف قانونی ثبت‌نام، حذف بازدید میدانی و عدم نیاز به اخذ کد اقتصادی با پیش‌شماره ۴۱۱ تأکید کرد.

او خاطرنشان کرد: مؤدیان مالیاتی برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سامانه اینترنتی WWW.TAX.GOV.IR و  WWW.INTAMEDIAD.IR مراجعه کرده یا از طریق شماره تلفن 1526 مرکز ارتباط مردمی اداره کل امور مالیاتی استان سمنان، سؤالات و مشکلات مالیاتی خود را طرح کنند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول