اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

روزهای کرونایی در جویبار/ ماجرای آوردن جوانان روستا پای کار تغسیل و دفن اموات کرونایی

مدیر گروه رهپویان شهدای شهرستان جویبار گفت: گروه رهپویان شهدای جویبار در کنار فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی، در برنامه مواسات، کمک مومنانه، کفن و دفن میت فعالیت داشته و دارد.

روزهای کرونایی در جویبار/ ماجرای آوردن جوانان روستا پای کار تغسیل و دفن اموات کرونایی

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، این روزها همه جا صحبت از جهاد مهربانی و همدلی و جهادگرانی که باوجود تلاش‌های زیاد در کنار مشکلات خستگی برایشان معنایی نداشته و ندارد که در این میان به سراغ یکی از گروه‌های تبلیغی استان رفتیم که در کنار سایر جهادگران هستند.

محمود رمضان مالیدره مدیر گروه رهپویان شهدای شهرستان جویبار درباره فعالیت‌های گروه در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: گروه رهپویان شهرستان با همکاری تبلیغات اسلامی در راستای تغدیه فرهنگی و تبلیغی جوانان و نوجوانان فعالیت می‌کند.

از زمانی‌که کرونا شیوع پیدا کرده نگاه به این موضوع نکردیم حوزه علمیه تعطیل شده یا خیر، طی ماه‌های گذشته شهرستان جویبار را ترک نکردیم و همچنان فعالیت داریم.

وی اضافه کرد: گروه رهپویان شهدای جویبار در کنار فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی، در برنامه مواسات، کمک مومنانه، کفن و دفن میت فعالیت داشته و دارد.

همچنان فعالیت‌های گروه در بحث مواسات و کمک‌های مومنانه ادامه دارد به‌طوری‌که امروز در  روستای میارکلا کمک‌هایی جمع‌آوری کردیم.

باوجود تاکید بر بحث قرنطینه اما گروه فرهنگی تبلیغی با رعایت موارد بهداشتی و توجه به توصیه‌ها نگرانی نداشتیم.

یکی از خاطرات جالبی که در روزهای کرونایی از آن به ذهن دارم به روزهایی نخست دفن اموات کرونایی برمی‌گردد زمانی‌که اولین میت در روستای میارکلا درحال دفن بود هیچ‌کس از روی نگرانی برای کمک پیشقدم نمی‌شد  برای افرادی که در محل بودند مدت پنج دقیقه سخن گفتم  و چند دقیقه نشد که چند نفر از جوانان البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی داوطلب شدند حتی برخی اعضای گروه همچنان در این زمینه فعال بوده و هست.

برنامه‌ها و فعالیت‌های گروه در زمینه فرهنگی تبلیغی در کنار فعالیت‌های اجتماعی همچنان ادامه دارد اما موضوعی که در روزهای کرونایی جالب توجه بوده این است که متاسفانه با تهاجم فرهنگی نسبت به روحانیون خیلی هجمه زیادی شد نسل امروز جامعه نگاه دیگری داشتند ولی در روزهای کرونایی وقتی روحانیون را در میدان دیدند متوجه شدند آن چیزهایی را می‌دیدند و مسائلی مطرح می‌شود خیلی تفاوت دارند و نگاه‌ها تغییر کرده است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/غ/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول