اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اختلاف آماری 46 نفره فوتی‌های ناشی از کار توسط پزشکی قانونی و اداره تعاون مازندران

پزشکی قانونی مازندران تعداد فوتی‌های ناشی از کار را 64 نفر اما اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی با رد این آمار تعداد فوتی‌ها را 18 نفر طی 6 ماه سال جاری اعلام کرده است.

اختلاف آماری 46 نفره فوتی‌های ناشی از کار توسط پزشکی قانونی و اداره تعاون مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، اختلاف آمار تعداد فوتی‌های حوادث ناشی از کار بین پزشکی قانونی و اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی به یک چالش آماری و رسانه‌ای تبدیل شده است.

انتشار آمار حوادث ناشی از کار پزشکی قانونی مورد نقد و نظر متولیان امر در اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران قرار دارد.

میزان اختلاف آماری این دو اداره‌کل در استان مازندران 15 درصد است که اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی معتقد به کاهش حوادث ناشی از کار بوده و در مقابل آنها پزشکی قانونی امروز تعداد فوتی‌های ناشی از کار در مازندران را 21 درصد اعلام کرده است که بر اساس اطلاعاتی که مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در اختیار ما قرار داده حدود 12 درصد اختلاف دارد.

*پزشکی قانونی: افزایش 21درصدی فوتی‌های ناشی از کار در مازندران

پزشکی قانونی مازندران در خبری از افزایش 21 درصدی فوتی‌های ناشی از کار خبر داده است.

علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اعلام اینکه در 6 ماهه سال جاری 64 نفر که 50 نفر آنها متاهل بودند به دلیل حوادث ناشی از کار فوت کردند که 32 نفر از افراد فوت شده از بلندی سقوط کردند.

برق گرفتی با 18 مورد و برخورد با جسم سخت 11 مورد و سوختگی هم دو مورد دیگر علت فوتی‌های اعلام شده پزشکی قانونی مازندران است.

پزشکی قانونی مازندران همچنین از کاهش 12 درصدی مصدومان حادثه کار در استان مازندران خبر داده است.

اگرچه تعداد مصدومان ناشی از حادثه کار در عدد 417 مورد بسیار بالاست اما کاهش 12 درصدی این آمار نیز خود جای شکر دارد.

البته برخی مصدومیت‌ها منجر به قطع نخاع و جراحات شبیه به این می‌شود که در جای خودش نیاز به بررسی بیشتر دارد.

اما کامران اصغری مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران با انتقاد نسبت به آمارهای پزشکی قانونی مازندران اظهار کرد: حوادث ناشی از کاری که توسط پزشکی قانونی مازندران مطرح می‌شود با تعاریفی که در وزارت رفاه مطرح شده متفاوت است.

وی با اعلام اینکه از نظر قوانین وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اگر فرد حادثه دیده داری کارفرما باشد و حقوق دریافت کند، از کارفرما دستور دریافت کند و به حساب کارفرما کاری انجام بدهد کارگر محسوب می‌شود، گفت: اگر بر اساس این تعاریف فردی دچار حادثه شود در لیست حوادث ناشی از کار قرار می‌گیرد.

*اداره‌کل تعاون: کاهش 10 درصدی فوتی‌های ناشی از کار در مازندران

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران، افزود: بر اساس اعلام مرکز آمار وزارت کار نرخ حوادث ناشی از کار در استان مازندران پایین از میانگین کشوری است، آمار 6 ماهه حوادث در سال جاری 107 مورد بوده که در مدت مشابه سال قبل 143 مورد بوده است.

اصغری خاطرنشان کرد: میزان حوادثی ناشی  از کار در استان مازندران را با با 25 درصد کاهش نسبت به سال قبل اعلام کرده است.

وی در پایان اضافه کرد: آمار فوتی‌های ناشی از کار در 6 ماهه سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 نفر است که با کاهش 10 درصدی مواجه هستیم.

انتهای پیام/86004/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول