اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

عراقچی: ایران و ترکیه نقش غیر قابل انکاری در صلح و امنیت منطقه دارند

معاون سیاسی وزیر خارجه گفت و‌گوهایش با همتای ترکیه‌ای درباره مناقشه قره باغ را پربار خواند و گفت: ایران و ترکیه نقش غیر قابل انکاری در صلح و امنیت منطقه دارند.

عراقچی: ایران و ترکیه نقش غیر قابل انکاری در صلح و امنیت منطقه دارند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه و‌ نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران برای حل مناقشه قره باغ پس از دیدار با سدات اونال معاون وزیر امور خارجه ترکیه در آنکارا در توئیتی در این باره نوشت:گفت‌و‌گوهای صریح و پربار با آقای سدات اونال معاون وزیر امور خارجه در آنکارا داشتم. ایران و ترکیه دو بازیگر اصلی در منطقه هستند که نقش غیر قابل انکاری در صلح و امنیت منطقه دارند.

به گزارش فارس، پس از آنکه چندی پیش خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از طرح ایران برای حل مناقشه قره باغ خبر داد و گفت ایران طرحی را آماده کرده که با مشورت با هر دو طرف موضوع یعنی جمهوری آذربایجان و ارمنستان و دولت‌های منطقه و همسایگان پیگیری خواهد شد، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه روز (سه شنبه) ششم آبان ماه از تدوین طرح ایران برای حل دائمی مناقشه قره باغ و تصویب آن توسط مقامات عالی کشور خبر داد و پس از آن عراقچی در سفری به منطقه این طرح را در باکو، مسکو و ایروان و همچنین آنکارا به مقامات این کشورها ارائه کرد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول