اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

فارس من|بازنگری در دعوتنامه های تحویل خودرو/عرضه کوئیک با نرخ مصوب

پس از اعتراضاتی که برخی مخاطبان سامانه «فارس من» در مورد تحویل محصولات سایپا با موعد تحویل مهرماه و قیمت آبان ماه ثبت کردند، پیگیری ها حاکی از آن است که دعوتنامه های تحویل خودرو بازنگری شده و خودروهای ثبت نامی با نرخ های مصوب به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

فارس من|بازنگری در دعوتنامه های تحویل خودرو/عرضه کوئیک با نرخ مصوب

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ارسال دعوتنامه تحویل برخی محصولات سایپا از جمله کوئیک و ساینا برای خریداران با قیمتی بالاتر از نرخ‌های مصوب باعث اعتراض جمعی از خریداران این خودروها شده بود. بر این اساس قرار بود خودروهای ثبت نامی تا پایان مهر ماه به مشتریان تحویل داده شود اما دعوتنامه‌های مربوطه در روزهای ابتدایی آبان ماه و با نرخ‌های جدید آبان برای این مشتریان ارسال شده بود که اعتراضاتی را در پی داشت.

در این خصوص جمعی از مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت سوژه های با عنوان «نه به افزایش حواله تحویل مهر در آبان سایپا»، «درخواست حل مشکل قیمت جدید محصولات سایپا» ، «چرا سایپا در حواله مهر ماه را به تأخیر انداخت؟» و «چرا خودروی پراید 151 و کوئیک گران شد؟»خواستار پیگیری موضوع شدند.

پیگیری ها نشان دهنده بازنگری سایپا در اعمال نرخ های فروش خودرو است و در این راستا پس از بازنگری در دعوتنامه‌های ارسالی،‌ قیمت‌های مصوب تا پایان مهر ماه برای مشتریان اعمال شده است.

 کوئیک از جمله محصولاتی بود که از سوی شورای رقابت مشمول افزایش قیمت در آبان ماه شده است و در ابتدا سایپا قصد داشت این خودرو را با نرخ مصوب آبان ماه به مشتریان(با موعد تحویل مهرماه) تحویل دهد.

پدرام، یکی از خریداران محصولات سایپا در این مورد به خبرنگار فارس گفت: برای خرید کوئیک از سایپا ثبت‌نام کرده بودیم که قرار بود خودرو را تا پایان مهر ماه تحویل بگیریم. بر این اساس 30 میلیون و 700 هزار تومان پرداخت کرده بودیم و قرار بود 60 میلیون و 170 هزار تومان نیز موقع ارسال دعوتنامه به حساب سایپا واریز کنیم.

وی افزود: این در حالی بود که سایپا ابتدا دعوتنامه‌ای برای ما فرستاد که بر مبنای آن، قیمت کوئیک با نرخ جدید مصوب محاسبه شده بود و از ما خواستند حدود 100 میلیون تومان به حساب شرکت واریز کنیم. در حالی که موعد تحویل خودرو مهرماه بود و نباید قیمت آبان برای مشتریان لحاظ می‌شد.

وی افزود: پس از اعتراضاتی که صورت گرفت، مجددا دعوتنامه‌ای با قیمت مهر ماه برای مشتریان ارسال شد.

* تحویل ساینا با نرخ مصوب مهرماه

یوسف عالی‌پور یکی از خریداران ساینا نیز در گفت‌وگو با فارس در این مورد گفت: قرار بود خودروی ثبت‌نامی ما تا پایان مهر ماه تحویل داده شود اما این اتفاق نیفتاد و صدور دعوتنامه با تاخیر صورت گرفت.

وی ادامه داد: طبق بخشنامه شورای رقابت قیمت این خودرو برای آبان ماه 25 درصد افزایش یافته بود در حالی که نرخ مصوب تا پایان مهرماه 76 میلیون و 200 هزار تومان تعیین شده بود.

وی با بیان اینکه بخشنامه اعمال قیمت‌های جدید ساینا 4 آبان صادر شده است، گفت: سایپا دعوتنامه تحویل خودروی ما را 6 آبان ارسال کرد که بر این اساس، قیمت خودرو افزایش 25 درصدی پیدا می‌کرد.

به گفته این مشتری شرکت سایپا، قیمت جدید ساینا معمولی افزایش قابل توجهی یافته و بسیاری از خریداران قدرت پرداخت مبلغ جدید را نداشتند که در نهایت با اعتراضات صورت گرفته مصوب شد که خودرو با قیمت تحویل مهر ماه به مشتریان ارائه شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول